AnonymBruker Skrevet 3. mars 2014 #1 Skrevet 3. mars 2014 Jeg hadde migrene i går, tok en pille og den forsvant. I dag tidlig kjenner jeg at det dunker lett av og til på venstre side (kjenner at det kan bli verre). Så jeg tok en pille nå også. Er det farlig å ta en migrenepille selv om man ikke er 100& sikker på om man har migrene? Anonymous poster hash: 781b5...bb7
Safiye Skrevet 3. mars 2014 #2 Skrevet 3. mars 2014 (endret) Det finnes mange forskjellige migrenetabletter, så en kan ikke svare deg 100% sikkert. Også med tanke på at vi ikke vet hva slags andre sykdommer du har ol. Men migrenetablettene skal ikke være farlige å ta. Ofte skriver leger ut resept på migrenetabletter ( ofte Imigran), selv om legen selv er usikker. Les på felleskatalogen.no eller pakningsvedlegget om du er usikker. Endret 3. mars 2014 av Pavilion
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2014 #3 Skrevet 3. mars 2014 De fleste migrenetabelettene skal man jo ta når man kjennet at et anfall er på vei. Tror nok ikke det var farlig å ta den tabeletten forebyggende. Den forhindret sikkert migreneanfallet som var på vei. Anonymous poster hash: fb220...dd7 2
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2014 #4 Skrevet 3. mars 2014 Absolutt ikkje farlig. Anonymous poster hash: a594d...2a9
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2014 #5 Skrevet 4. mars 2014 Takk for svar, det var godt å høre. Anonymous poster hash: 781b5...bb7
Minya Skrevet 4. mars 2014 #6 Skrevet 4. mars 2014 Du kjenner ofte stor forskjell på vanlig hodepine og migrene, og siden du hadde migrene i går og våknet i dag igjen med en begynnende migrene (siden du beskriver dunkingen i hodet regner jeg med at det kjentes mer ut som migrene enn vanlig hodepine) og så tok en migrenetablett, er det helt kurrant. Det er det migrenetablettene er til for. Du skal ta dem når du kjenner at migrenen kommer, og ikke vente til migrenen er i full sving med aura og NM i hamring og gode greier. Da ødelegger den jo hele dagen.
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2014 #7 Skrevet 4. mars 2014 I pakken til min migrenemedisin står det at man ikke skal bruke den om man ikke er helt sikker på at man er iferd med å få migreneanfall. Så jeg tør ikke å ta medisinen med mindre jeg får veldig sterke migrenesymptomer. Anonymous poster hash: d10a2...6c4
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2014 #8 Skrevet 5. mars 2014 I pakken til min migrenemedisin står det at man ikke skal bruke den om man ikke er helt sikker på at man er iferd med å få migreneanfall. Så jeg tør ikke å ta medisinen med mindre jeg får veldig sterke migrenesymptomer. Anonymous poster hash: d10a2...6c4 Da kan det ofte være for sent. Ta medisinen når du kjenner at migrenen er på vei. Man kjenner ofte om det er migrene eller hodepine. Anonymous poster hash: fb220...dd7
Safiye Skrevet 5. mars 2014 #9 Skrevet 5. mars 2014 I pakken til min migrenemedisin står det at man ikke skal bruke den om man ikke er helt sikker på at man er iferd med å få migreneanfall. Så jeg tør ikke å ta medisinen med mindre jeg får veldig sterke migrenesymptomer. Anonymous poster hash: d10a2...6c4 Kan jeg spørre hvilken migrenemedisin du bruker?
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå