Gå til innhold

Varme opp pizza?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Vi har pizza igjen fra Peppe's igår, og lurer på hvordan man varmer den opp på best mulig måte, slik den blir like god som nystekt?

Har dårlig erfaring med micro, da pizzaen blir seig og bunnen/kantene steinharde!

Vil varmluft på 150grader f.eks funke? 200grader..?

Anonymous poster hash: 013bb...480

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

...

Endret av Hoppetaujenta
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den blir ikke like god som nystekt, sånn er det bare. :(

Jeg pleier å legge pizza som skal varmes opp på plate og setter inn i kald ovn som jeg så setter på 100-150 grader. Når temperaturen er nådd pleier pizzaen å være grei. Dette varierer så klart fra ovn til ovn, men det er sånn jeg gjør det. Som nystekt blir den allikevel ikke, men den blir bedre enn i mikro.

:heks:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg pleier å kjøre 200 grader, tar den ut når osten såvidt har begynt å frese. Pleier å være grei da også syns jeg. Er den gjennomvarm, men ikke gått så langt at den begynner å stekes, da blir oppvarmet pizza fort hard og tørr.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

200 g og varmluft, bare noen minutter (jeg varmer bare hjemmelaget pizza med tynn bunn, den er varm igjen på 5 min).



Anonymous poster hash: d4c2a...49f
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke mikro, men har hørt at å sette en kopp med vann i mikroen mens du varmer pizza skal gjøre den sprø :)

Jeg varmer i varmluftsovn på ca 100 grader. Funker bra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk for svar :)

125grader i 20-25 min, varmluft på rist, så ble den utrolig nokk perfekt :bolledeig:

Får prøve glas med vann i microen dersom vi har dårlig tid en dag og skal varme restepizza :ler:

Anonymous poster hash: 013bb...480

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal man varme pizza i mikro er det viktig å ikke la den stå for lenge. Når det begynner å boble er det for sent, da blir bunnen grøtete og resten seigt når det avkjøles såpass at man kan spise det.

Jeg lunker det bare i mikroen. 30-60 sekunder pr stykke.

Anonymous poster hash: 9ad7a...06b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...