Gå til innhold

Vil ha barn( ? )


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest østfol

Jeg er 24år...

Og jeg å samboeren prater litt om å prøve å få barn....

MEN!!!

kommer det ikke enn periode i livet ditt der du ønsker over alt på jord å bli gravid??

Eller trenger man ikke denne intense følelsen?

jeg har lyst på barn,men jeg er ikke helt besatt av tanken....

Er dette normalt?eller bør jeg vente til jeg får denne følelsen?

Hører om andre som er helt på tryne,snakker om barn,små søte klær...klarer ikke å se små babyer...osv osv....

Jeg synes de er søte og nydlige.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg tror ikke alle får en periode der det å bli gravid er det største ønsket i verden. Men jeg tror de fleste vil få lyst til å bli gravid fort når de først har bestemt seg og kastet prevensjonen.

Mitt svar er derfor: man trenger ikke den intense følelsen, et holder å ønske seg barn, ha forholdene tilrettelagt og føle seg klar for oppgaven.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Det er slik jeg tenker å.Vi har ett barn.Lurer på om vi skal ha en til.men jeg er både for og imot.jeg tror det er ganske normalt.Den første var ikke planlagt,men jeg har ikke angret en dag,selv om det er tøft og kansje savner det livet man hadde før til tider.Vill du ha barn i løpet av livet? Jeg har tenkt slik at vi har ett barn og jeg har lyst på to.Å da er det like greit å få di tett å bli ferdig mens jeg er ung.for nor man da er ferdig med barn så er man ikke så gammel selv å da har man resten av livet til å gjøre akkuratt det man ønsker.Så mitt råd er at du setter deg ned å finner ut av om hva du selv ønsker.om du skal barn eller ikke.Dette inlegget ble veldig surrete,håper du skjønner hva jeg mener.Lykke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Man trenger ikke å vere helt på typpaa for å få barn.Jeg har aldri vert det,å jeg er en like god mor,å elsker barna mine over alt alikevell.Det er jo det som er det viktigste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en følelse av at de som virkelig er "på tuppa" etter å bli gravide er de som ikke blir det... Eller iallefall bruker veldig lang tid.

Jeg er en av dem!!!

Lykke til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har det på samme måten! Heldigvis studerer vi begge enda, så vi kan utsette babyplanleggingen noen år til. Men skal jeg være helt ærlig så har jeg ikke så lyst på barn som mange venninner har, inkludert mannen min. Iallefall ikke enda...På den andre siden så kunne jeg ikke tenke meg et liv uten barn. Men akkurat nå er jeg ikke helt klar for det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er i samme situasjon....

Alt ligger til rette, vi har bra økonomi,hus,bil ,jobb osv

Jeg bruker ikke prevansjon lengre, fordi jeg ikke er redd for å bli gravid....

Men jeg har liksom ikke den helt "på tuppa" følelsen....

Sånn som andre venniner av meg har....

Kanskje jeg er gravid?....

Skal ta test til tirsdag...Har nemlig ikke fått mensen, og er sinnsykt øm i brystvortene og vont i korsryggen....

Men da gikk det fort...................

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er i den perioden at jeg veldig gjerne vil bli gravid.. Men, vi studerer begge ennå. Jeg har to år igjen og han et. Må i hvertfall vente et år da. Helst lenger. Jeg er veldig klar for barn, men det er ikke han.. Vi har nettopp flyttet inn i en egen leilighet, så forholdene ligger jo til rette.. Blir så misunnelig når jeg ser folk rundt om meg er gravid. Kanskje jeg ønsker det så mye fordi jeg vet jeg ikke kan/bør ennå? Det er jo også en tanke. Det ville kanskje vært litt mer skummelt hvis jeg visste at vi prøvde? Jeg vet ikke jeg. Får vel vente noen år. Må si jeg er misunnelig på alle dere gravide.. Ja,ja. Dere må ha lykke til alle sammen. God sommer :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm....

Var nok ikke gravid iflg testen....

Jeg skulle hatt mensen for...tja 3uker siden, og er øm i brystvortene....

jaja, da er det bare å vente da.....da er det nok bare mensen som er på vei da, men jeg har aldri vært så øm før som nå...

Kanskje neste gang.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenkte jeg skulle si litt om mitt tilfelle i denne saken :)

Jeg er 18, typen min er 21. Jeg har alltid ønsket å stifte familie tidlig, få barn tidlig, og dette har jeg sagt til ham. Han mente at vi skulle vente slik at jeg ikke fikk en baby å ta meg av mens jeg går skole. Det var jeg enig i, og nå har vi bestemt at vi skal prøve å få barn om ca fire måneder. Da kommer babyen litt etter skoleslutt, og da skal jeg ha et friår. Jeg gleder meg, men samtidig er det litt skummelt å tenke på. Jeg finner mye fint lesestoff her, og det er nyttig å lese og ta del i diskusjonene i forumene i KG. Jeg har lest noen artikler om fødsler, og mange av dem virket grusomme. Men jeg vet at ikke alle har det sånn, og at mange kanskje blir behandlet dårlig på sykehus hvor det er travelt og slikt. Selv om det er en stund til jeg kanskje blir gravid, så synes jeg det er fint å lese om å være gravid og alt rundt det. Jeg leser mye her, og på det forumet med nyttige linker i forbindelse med graviditeten og etter fødselen var det mange li8nker som jeg nok kommer til å benytte meg av. Jeg tror ikke man trenger å ha en slik "på tuppa" følelse som dere har nevnt før her, for å få barn. Det mange jenter/kvinner kanskje ofte glemmer er at man er to om det hvis det er planlagt, og at mannen er der og stiller opp(for de fleste iallefall). Jeg vet at gutten min stiller opp 100% for meg, og det er godt å vite. Men til dere som kaster prevensjonen: Hvis dere gjør det så tror jeg nok, at selv om dere ikke føler denne "på tuppa" følelesen, så er det en ja- følelese der inne et sted som gleder seg :) Er dere ikke enige?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hermula

Dobermann

Det kan hende du er gravid selv om en hjemmetest var negativ. Det går an å ta en blodprøve hos legen dersom du fortsatt føler deg gravid og mensen uteblir.

Sukk --- jeg håper på å bli gravid, men sannelig er det ikke lett. Det er vel mye som skal stemme, ...

I alle fall for oss som ikke har så lett for det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm, jeg var nok ikke gravid.....

Fikk den "rødeløper" på fredan!!

Jaja, men da er det bare å fortsette da :-)

Nå begynner jeg faktisk å få mer og mer følelser for det å ville ha barn.....

-Ble så skuffet da det viste seg at jeg ikke var gravid....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er en av de som er helt gal etter babyer! Har følt det slik i et par år nå! I perioder klarer jeg ikke tenke på annet. Men da har jeg deilige tantebarn som jeg kan dulle med da heldigvis.

Og ja, jeg tror vi som er slik har en tendens til å vente litt lenger med å få barn. Så mye som må stemme først.

Men nå har jeg ikke tatt p-piller siden januar (av ulike årsaker). Kanskje vi skal prøve til høsten? Tanken er skremmende.. men ikke umulig.

Jeg vet ikke om alle kvinner føler samme lengselen, men etter det jeg har forstått så er det MEGET vanlig.

Jeg tror ikke det har noe å si på hvor god mor man blir eller hvor godt man kommer til å takle det. Det er en stor forandring uansett og man kan aldri forestille seg hvordan det blir før det er skjedd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest *nurket*

Jeg hadde ikke den intense følelsen av at jeg VIL ha barn første gang jeg ble gravid.

Vi pratet så smått om å få barn. Og bestemte oss for at jeg skulle slutte på p-pillene, for at kroppen skulle normalisere seg. Fikk rimelig sjokk når jeg testet positivt på g-testen 4 uker senere :o :P:P

Derimot ønsket nå om nr 3 er veldig sterkt :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...