Gå til innhold

Herr og Fru den 2. August!


Gray

Anbefalte innlegg

Jeg tror også det blir søsken ytterst på hovedbordet. Evt så måtte forloverne sittet der da. Vi har to forlovere hver, så da hadde de ikke fått sitte med partnerne sine, og jeg føler det er litt kjipt å splitte par... En annen ting som gjør bordplasseringa vanskelig er at det ikke er så god stemning mellom pappas nye koneog mine søsken, så det er ingen som roper hurra for å havne ved siden av henne for å si det sånn. :P Skulle ønske jeg hadde en litt mindre komplisert familie! :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg tror også det blir søsken ytterst på hovedbordet. Evt så måtte forloverne sittet der da. Vi har to forlovere hver, så da hadde de ikke fått sitte med partnerne sine, og jeg føler det er litt kjipt å splitte par... En annen ting som gjør bordplasseringa vanskelig er at det ikke er så god stemning mellom pappas nye koneog mine søsken, så det er ingen som roper hurra for å havne ved siden av henne for å si det sånn. :P Skulle ønske jeg hadde en litt mindre komplisert familie! :ler:

Ja, vi hadde i utgangspunktet tenkt å ha forloverne der, men jeg syntes de ble sittende så langt unna oss, så da får de heller sitte øverst på midtbordet :Nikke: Så kan vi værfall veklse noen ord sammen.

Jeg har begynt/semi fullført en kjøreplan for dagen og hjelp sier jeg bare! :ler: Det var ikke bare-bare. Da jeg viste den fram til mannen etter jeg var ferdig var reaksjonen hans "Oi, det virket skikkelig ukoselig.." :fnise:

Jeg har jo satt av tid til å spise, rydde, taler, sjenking, strekke på bena osv. Og siden vi får kaffegjester så er det VIKTIG at vi ikke går over tiden. Jeg vil helst at maten skal være ryddet bort når de kommer.

Jeg har en litt sløv familie, så ingen har snakket med toastmasteren enda. Og kjenner jeg de rett så får han vel beskjed dagen før, eller på bryllupsdagen, det er typisk min slekt :bond:

Så siden vi må sende ut en sms om at vi har byttet lokale, så tenkte jeg samtidig å minne om at "de av dere som ønsker å si noen ord under middagen må ta kontakt med Toastmaster X på nr: 12345678 i forkant" Vi skrev det jo i invitasjonen, men det er det ingen som har orket bry seg med.

Man må vist planlegge alt ned til den minste ting har jeg følelsen av ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Myyyy! Håper dagen i dag ble helt fantastisk! :rodmer: Du må skrive her og fortelle alt etterpå, jeg er veldig nyskjerrig på hvordan alt gikk! Gratulerer! :strix:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ååå dagen ble helt fantastisk!! :strix: Vi hadde fint vær, litt kjølig på morgenen men det tok seg opp. Jeg ble sminket og fikk fiksa håret hos verdens koseligste frisør. Var veldig nervøs når jeg var der da, nesten litt småkvalm. :P Kjørte til kirka med pappa og forloverne mine rett før kl 14. Vielsen var nydelig, tror ikke et øye var tørt! :hjerte: Utrolig nervepirrende å stå og vente på å gå ned kirkegulvet, men det gikk bra det også! ;) Lillejenta var brudepike og ble båret bak meg av tanten. Hun var så rolig og flink i kirka, satt bare å bladde i boka si og hørte på musikken. :rodmer: Etterpå var det fotografering utendørs, og jeg gleeeeder meg til å se resultatet! :hoppendeglad: Middagen etterpå var fantastisk god, talene var nydelige, særlig min kjæres. :rodmer: Jeg hadde egentlig slått fra meg å si noe under middagen, men endte opp med å både ønske velkommen, og å takke for alle talene etter middagen. Og så sa jeg ca 5 setninger til min kjære, det var det jeg klarte før jeg begynte å tute. :grine: Men jeg er glad jeg fikk sagt noe ihvertfall. ;) Resten av festen var kjempekoselig, og det ble mye dansing etterhvert. :danser: Litt vanskelig å tilfredsstille alles musikkønsker, gamlingene ville ha swing og vennene toplistemusikk. ;) Det meste gikk egentlig som smurt hele dagen, det eneste vi glemte var å legge fram gjesteboka og såpeboblene som skulle brukes etter vielsen. Litt synd, men ingen lrise. Du må bare glede deg til det er din tur!! :hoppe: Og når det gjelder taler så var det ingen som sa fra førtidligst 2 uker før, hehe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ååå dagen ble helt fantastisk!! :strix: Vi hadde fint vær, litt kjølig på morgenen men det tok seg opp. Jeg ble sminket og fikk fiksa håret hos verdens koseligste frisør. Var veldig nervøs når jeg var der da, nesten litt småkvalm. :P Kjørte til kirka med pappa og forloverne mine rett før kl 14. Vielsen var nydelig, tror ikke et øye var tørt! :hjerte: Utrolig nervepirrende å stå og vente på å gå ned kirkegulvet, men det gikk bra det også! ;) Lillejenta var brudepike og ble båret bak meg av tanten. Hun var så rolig og flink i kirka, satt bare å bladde i boka si og hørte på musikken. :rodmer: Etterpå var det fotografering utendørs, og jeg gleeeeder meg til å se resultatet! :hoppendeglad: Middagen etterpå var fantastisk god, talene var nydelige, særlig min kjæres. :rodmer: Jeg hadde egentlig slått fra meg å si noe under middagen, men endte opp med å både ønske velkommen, og å takke for alle talene etter middagen. Og så sa jeg ca 5 setninger til min kjære, det var det jeg klarte før jeg begynte å tute. :grine: Men jeg er glad jeg fikk sagt noe ihvertfall. ;) Resten av festen var kjempekoselig, og det ble mye dansing etterhvert. :danser: Litt vanskelig å tilfredsstille alles musikkønsker, gamlingene ville ha swing og vennene toplistemusikk. ;) Det meste gikk egentlig som smurt hele dagen, det eneste vi glemte var å legge fram gjesteboka og såpeboblene som skulle brukes etter vielsen. Litt synd, men ingen lrise. Du må bare glede deg til det er din tur!! :hoppe: Og når det gjelder taler så var det ingen som sa fra førtidligst 2 uker før, hehe.

Åh! :daane: Det hørtes virkelig helt nydelig ut! :rodmer: Nå gleder jeg meg enda mer til vår store dag :strix:

Jeg ser for meg deg holde tale til mannen (mannen!) ja, det med stortuting kjenner jeg til du.. Jeg holdte tale i pappas 50-års dag og jeg snakket i 30 sekunder før jeg brøt sammen i tårer og hulket :fnise: Jeg er derfor ikke sikker på om jeg skal holde tale til min kjære.. Når drar dere på bryllupsreise?

Jeg tror det blir en blanding av (normal) jazz, 70-talls pop, storband og litt swing. Jeg orker ikke noe listepop på den dagen, de klarer utemerket godt å danse til old-fashion musikk tenker jeg ;)

Så bra at vesla klarte å sitte i ro! Min frøken er en propell, så jeg har ingen forhåpning om at hun sitter rolig eller er stille under den vielsen :ler: Jeg skal ha med en barnevakt til henne da, så hun får bare bære henne ut om hun begynner med pøbelstreker. Løper sikkert rundt å river ned ting ser jeg for meg :fnise:

Jeg skal ha utdrikkningslag på søndag! Og jeg skal tilpasse kjole uka etter, hjelp som jeg gleder meg! :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Titt titt. Titter innom her jeg :) Gratulerer med vel overstått bryllup My84 og lykke til med innspurten Gray. Kan hende jeg får et glimt av dere på den store dagen på vei til jobb.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg var veldig overrasket over at snuppa satt så stille under vielsen, men hun var sannsynligvis ikke helt i form. Nå er vi på bryllupsreise, og hun har dessverre hatt feber i tre dager mens vi har vært her. :( Er heødigvis frisk igjen nå! :) Koooser pss masse! :strix: Håper du hadde det gøy i utdrikningslaget ditt? :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Titt titt. Titter innom her jeg :) Gratulerer med vel overstått bryllup My84 og lykke til med innspurten Gray. Kan hende jeg får et glimt av dere på den store dagen på vei til jobb.

Hallo :vinke: Så gøy at du titter innom :jepp: Oi, nå ble jeg nyskjerrig på hvor du jobber? Vi skal ikke gifte oss i den kirka i byen vi, men den steinkirka som... eh, ligger på andre siden av byen? Om man kan si det på den måten :fnise:

Nå er det under 5 uker igjen og jeg gleder meg! Jeg gleder meg til å "bli ferdig" med denne planleggingen og til The Day. Ser fram til absolutt ALT som skal skje den dagen :rodmer:

Endret av Gray
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var veldig overrasket over at snuppa satt så stille under vielsen, men hun var sannsynligvis ikke helt i form. Nå er vi på bryllupsreise, og hun har dessverre hatt feber i tre dager mens vi har vært her. :( Er heødigvis frisk igjen nå! :) Koooser pss masse! :strix: Håper du hadde det gøy i utdrikningslaget ditt? :nigo:

Jeg har ingen forhåpninger til mini den dagen :ler: så jeg har skaffet barnevakt til henne hele den dagen, så noen må jo kunne ta henne med ut om (når) hun bråker.

Utdrikningslaget var awesome! :hoppe: det var vin, action, skravling, fancy mat, vin og mye mer! Herlig dag var det! Jeg blir skikkelig overrasket over at folk har lagt ned så mye tid, planlegging og penger "bare" fordi jeg skal gifte meg. Når sånn skjer så blir jeg veldig ydmyk, tenk hvor snille og gode mine venner er? Hjelp. Nå ble jeg litt vel klissete :fnise:

Hvor er dere? Ikke skriv det om du føler deg ubekvem med det, men jeg husker ikke hva du sa tidligere. Såri :nigo:

Ahhh, jeg skal prøve kjolen om en uke! :strix:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har lest gjennom innleggene så jeg skjønte at det var den kirka. Den er kjempefin. Jeg jobber ikke i byen heller, men utenfor. Sykler søren meg 11 km en vei for å komme til jobb, og noen ganger velger jeg å ta med sykkelen kollektivt og hopper av like nedenfor kirka for så å sykle rundt (hvis du skjønner hva jeg mener).

Jobben min ja. Kan si så mye som at det har lite tilknytning til utdannelsen min.

Høres morsomt ut med utdrikningslag. Har bare vært deltager i ett hittil og det var kjempekoselig. Håper vi også kommer igang med planleggingen en gang.. vi har jo bare vært forlovet siden 2011 :P

Endret av Havmus
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har vært på Sardinia! :nigo: Kjempefin øy. Savner allerede varmen og den gode maten. Har dere funnet ut om dere på bryllupsreise? :sol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har lest gjennom innleggene så jeg skjønte at det var den kirka. Den er kjempefin. Jeg jobber ikke i byen heller, men utenfor. Sykler søren meg 11 km en vei for å komme til jobb, og noen ganger velger jeg å ta med sykkelen kollektivt og hopper av like nedenfor kirka for så å sykle rundt (hvis du skjønner hva jeg mener).

Jobben min ja. Kan si så mye som at det har lite tilknytning til utdannelsen min.

Høres morsomt ut med utdrikningslag. Har bare vært deltager i ett hittil og det var kjempekoselig. Håper vi også kommer igang med planleggingen en gang.. vi har jo bare vært forlovet siden 2011 :P

Ja, kjekt at du kan ta Den fra der du bor og til andre siden da, sparer deg for mye tid :) Har dere kjøpt dere noe nå eller leier dere enda?

Bryllup ja, det er seriøst tidenes pengesluk, så hadde vi vist hvor mye penger som faktisk hadde gått med så tror jeg vi hadde ventet litt faktisk :fnise:

Men nå gleder jeg meg bare! 4 uker igjen i dag, så nå er det no return :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har vært på Sardinia! :nigo: Kjempefin øy. Savner allerede varmen og den gode maten. Har dere funnet ut om dere på bryllupsreise? :sol:

Irriterende at jeg ikke kan multisitere fra iphone.. :bond:

Men fortell om turen, My! Var det en enkel reise for vesla? Det er nemlig til Sardinia vi har lyst å, men det er litt avhengi av at turen er enkel. Mini er jo en propell, så det bør ikke være transfer osv :P

Om det ikke blir Sardinia så blir det nok bare en tur til Hellas, jeg har ikke vært der på kjempelenge :Nikke:

Det ser ikke ut til at det blir flytting på oss med det første alikevell, så da kan det hende vi drar like etter bryllupet. :strix: Krysser fingrene!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kl 12 skal jeg å prøve brudekjolen min før første gang! :strix: Holder på å glede meg ihjel :fnise: (og har angst for at den ikke passer selvfølgelig :sjenert: )

Vesla skal være til barnevakten som skal passe henne under bryllupet i en times tid mens jeg prøver kjolen, for å bli vant til henne. De har ikke møttes før faktisk! Så det blir spennende. Både for mor og barn ;)

Barnevakten er 15 år, så dette er nye farvann før meg, hønemor som jeg er ;)

Endret av Gray
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh jeg har en så fin kjole!! :rodmer:

Var å prøvde den i dag, og var kjapp med å vrenge av meg sommerkjolen min for å hoppe i brudekjolen :fnise:

Glidelåsen gikk igjen uten problemer, av den enkle grunn at kjolen er for stor til meg :dry: den må syes inn på hele overdelen. Det gjør jo ikke meg mye, det er ikke jeg som skal sy! Men jeg hadde jo helst sett at den satt som et skudd umiddelbart :jepp:

Også må jeg ha 2 underskjørt under den :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Irriterende at jeg ikke kan multisitere fra iphone.. :bond:

Men fortell om turen, My! Var det en enkel reise for vesla? Det er nemlig til Sardinia vi har lyst å, men det er litt avhengi av at turen er enkel. Mini er jo en propell, så det bør ikke være transfer osv :P

Om det ikke blir Sardinia så blir det nok bare en tur til Hellas, jeg har ikke vært der på kjempelenge :Nikke:

Det ser ikke ut til at det blir flytting på oss med det første alikevell, så da kan det hende vi drar like etter bryllupet. :strix: Krysser fingrene!

Turen gikk veldig greit for lillemor! :jepp: Vi reiste med Startour, så da var det direktefly fra Gardermoen. Flyturen tok rett over 3 timer. Det kjipe var at flyet til Sardinia gikk kl 7 om morgenen, så vi måtte være på flyplassen kl 5. Avreise hjemmefra kl 03:45!! Snuppa var så trøtt når vi kom oss på flyet at hun sovna før takeoff. :nigo: Flyet hjem gikk kl 21, noe som betydde en sur og trøtt unge på flyplassen i den laaaaaange innsjekkingskøen, men til gjengjeld sov hun hele flyturen hjem. :)

Vi bodde på et hotell som lå rett ved stranda, noe som passet ypperlig siden lillejenta vår ikke gidder å være en hel dag på stranda, så da kunne vi bytte på litt. Ellers vil jeg anbefale å leie bil hvis man vil komme seg litt rundt. Vi leide en liten bil med barnesete i en halv uke, så vi fikk tatt noen bilturer rundt omkring.

Så bra at du er fornøyd med brudekjolen din!! :strix: Veldig vanlig å måtte tilpasse kjolen litt da. :) Jeg slapp det, men så hadde jeg knyting bak. Skal du ha sånne underskjørt med ringer som gjør at skjørtet står mer ut?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

To underskjørt? :blink:

Vaaaarmt!

Men hurra for at den må syes inn, bedre det enn at den er for liten! ;)

Hjelp, ikke tenkt over at det kan bli varmt jeg :fnise: men det får bare være! Jeg får lide for skjønnheten :ler: Ansiktet mitt er sikkert så sparklet med sminke at man ikke ser at jeg blir varm og rød engang :fnise:

Turen gikk veldig greit for lillemor! :jepp: Vi reiste med Startour, så da var det direktefly fra Gardermoen. Flyturen tok rett over 3 timer. Det kjipe var at flyet til Sardinia gikk kl 7 om morgenen, så vi måtte være på flyplassen kl 5. Avreise hjemmefra kl 03:45!! Snuppa var så trøtt når vi kom oss på flyet at hun sovna før takeoff. :nigo: Flyet hjem gikk kl 21, noe som betydde en sur og trøtt unge på flyplassen i den laaaaaange innsjekkingskøen, men til gjengjeld sov hun hele flyturen hjem. :)

Vi bodde på et hotell som lå rett ved stranda, noe som passet ypperlig siden lillejenta vår ikke gidder å være en hel dag på stranda, så da kunne vi bytte på litt. Ellers vil jeg anbefale å leie bil hvis man vil komme seg litt rundt. Vi leide en liten bil med barnesete i en halv uke, så vi fikk tatt noen bilturer rundt omkring.

Så bra at du er fornøyd med brudekjolen din!! :strix: Veldig vanlig å måtte tilpasse kjolen litt da. :) Jeg slapp det, men så hadde jeg knyting bak. Skal du ha sånne underskjørt med ringer som gjør at skjørtet står mer ut?

Turen hørtes skikkelig herlig ut! :Nikke: Var det deilig bare koble av etter stresset med bryllupet? Og jeg regner med du ble skikkelig brun og lekker? ;)

Jeg fløy jo på søndag med vesla igjen, og det er som å fly med en sinna katt på fanget. Se for deg å spenne fast en skikkelig irritert katt på fanget ditt og prøve å holde den der i 1 time uten at den stikker av, der har du min tur med henne på søndag. GØY :ler: Flyer var stappfullt og det var sikkert 70 grader der inne. Grøss.

Jeg har ett underskjørt med 3 ringer og ett med tyll :nigo: Kjolen har ikke sånn latterlig stort skjørt, men den ble finest når skjørtet ble fylt ut ordentlig.

Skal du selge kjolen din, My?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det var veldig deilig å stikke avgårde etter bryllupet, selvom det selvfølgelig er litt ekstra stress når man skal reise med småbarn. ;) Kan ikke skryte av den beste brunfargen akkurat, jeg bruker laaang tid på å bli brun. Og det ble ikke like mye tid til soling som det pleier å bli. ;) Men litt farge fikk jeg. :jepp:

Huff, å fly med sint katt på fanget høres ikke kult ut! :ler: Vesla vår ble også utålmodig etter at hun hadde sovet litt på turen ned til Sardinia. Hun ville ned på gulvet, så opp til meg, så til pappaen, så ned på gulvet igjen... :rolleyes: Vi fikk heldigvis underholdt henne med Ipad, bøker og leker, så jeg syns det gikk over all forventning altså. :jepp:

Jeg har egentlig tenkt til å selge kjolen min, selvom enkelte i familien min syns jeg bør ta vare på den for at lillejenta skal kunne bruke den en dag. Men tenker at sannsynligheten for at hun ønsker det når den dagen kommer kanskje ikke er så veldig stor.. Har du tenkt til å selge kjolen etter bryllupet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...