Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet (endret)
8 minutter siden, makkapakka skrev:

vi har 3 skriftespråk i Norge: Bokmål, Nynorsk og Samisk, hvilke idioter er det som ikke vet det?

Det var jeg som misforsto først men skjønte det etterhvert :)

Endret av Jacklost
Videoannonse
Annonse
Skrevet
53 minutter siden, makkapakka skrev:

vi har 3 skriftespråk i Norge: Bokmål, Nynorsk og Samisk, hvilke idioter er det som ikke vet det?

Det er visst også noen idioter her som ikke vet at navn på skriftspråk (ikke skriftespråk) skal skrives med liten forbokstav, at en setning skal begynne med stor bokstav og at hovedregelen sier at tallord opp til ti (noen mener tolv) skal skrives med bokstaver.

Skrevet
3 timer siden, Sly skrev:

Det er visst også noen idioter her som ikke vet at navn på skriftspråk (ikke skriftespråk) skal skrives med liten forbokstav, at en setning skal begynne med stor bokstav og at hovedregelen sier at tallord opp til ti (noen mener tolv) skal skrives med bokstaver.

Det er riktig.

I tillegg er det feil at vi har tre språk i Norge. Vi har to offisielle (skrift)språk i Norge, og de to er norsk og samisk. Innenfor norsk har vi derimot to målformer, bokmål og nynorsk.

Anonymkode: 4dbf2...c1d

• Liker 1
Skrevet

Det er kun første bokstav etter punktum som skal ha stor forbokstav

Anonymkode: 4816a...ece

Skrevet

Folkens! Jeg lagde denne tråden når jeg var ny, det var en tulle tråd med en mening jeg ikke hadde tenkt mye over (Synes egentlig at nynorsk er et vakkert skriftspråk) som gikk over hand. Istedenfor å ta den på alvor kan dere helle le av hvor teit jeg var på den tida :P

Skrevet
23 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er kun første bokstav etter punktum som skal ha stor forbokstav

Anonymkode: 4816a...ece

Og så skal det være punktum på slutten av setningen.

Anonymkode: fad0d...e60

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...