sarabn Skrevet 2. mars 2014 #1 Skrevet 2. mars 2014 Har alltid lurt på om menn/gutter foretrekker blondiner eller brunetter... Er selv naturlig lyseblond, og har lenge ønsket at jeg var brunette siden jeg synes det er så mange fine brunetter, men i det siste har jeg satt mer pris på hårfargen min, så jeg lurer bare på; Hva er best, blondiner eller brunetter?
Gjest Sakone Skrevet 2. mars 2014 #2 Skrevet 2. mars 2014 Det er nok veldig individuelt. For meg selv har jeg lagt merke til at jeg har hatt en tendens til å foretrekke jenter med mørkt hår. 1
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2014 #3 Skrevet 2. mars 2014 Tror helt ærlig ikke hårfarge har noe å si. Det finnes både stygge og vakre blondiner, og det finnes både stygge og vakre brunetter. Prosentvis tror jeg det finnes like mange pene mennesker med disse hårfargene. Føler dessuten alltid disse trådene blir tatt over av kvinner som vil "fremme" sin hårfarge, mens kun et fåtall menn tar del i tråden (og enda færre mener den ene fargen er mye bedre enn den andre). Blondinen: "blonds have more fun, menn esker blondiner altså! Det er det fineste, alle vet jo det." Brunetter: "alle menn jeg kjenner foretrekker brunetter. Brunetter er definitivt det fineste, det er jo åpenbart!" Anonymous poster hash: 1f436...693 3
Marie90 Skrevet 2. mars 2014 #4 Skrevet 2. mars 2014 (endret) Helt individuelt. En vakker kvinne er en vakker kvinne, for de fleste menn. Det er selvsagt fler brunetter pa planeten, saa det vil vaere flere attraktive brunetter ogsa, jevnt over. Det betyr ikke at en haarfarve er bedre. Endret 2. mars 2014 av Marie90 1
sarabn Skrevet 2. mars 2014 Forfatter #5 Skrevet 2. mars 2014 Tror helt ærlig ikke hårfarge har noe å si. Det finnes både stygge og vakre blondiner, og det finnes både stygge og vakre brunetter. Prosentvis tror jeg det finnes like mange pene mennesker med disse hårfargene. Føler dessuten alltid disse trådene blir tatt over av kvinner som vil "fremme" sin hårfarge, mens kun et fåtall menn tar del i tråden (og enda færre mener den ene fargen er mye bedre enn den andre). Blondinen: "blonds have more fun, menn esker blondiner altså! Det er det fineste, alle vet jo det." Brunetter: "alle menn jeg kjenner foretrekker brunetter. Brunetter er definitivt det fineste, det er jo åpenbart!" Anonymous poster hash: 1f436...693 Vil absolutt ikke fremme min egen hårfarge, er bare nysgjerrig på hva menn foretrekker;)
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2014 #6 Skrevet 2. mars 2014 Mange jenter tror at gutter bare vil ha en type jenter. Hun skal være sånn og slik, ha disse målene, denne hårfargen og riktig høyde og vekt. Og har de en cm for bred midje, litt feil hårfarge eller en skjev tann, så har de ikke sjangs hos noen gutter Heldigvis er det ikke slik. TS - spørr heller om hva hver enkelt foretrekker. Ikke hva alle gutter mener er best. Blir for dumt. Anonymous poster hash: 31a79...774 1
sarabn Skrevet 2. mars 2014 Forfatter #7 Skrevet 2. mars 2014 Mange jenter tror at gutter bare vil ha en type jenter. Hun skal være sånn og slik, ha disse målene, denne hårfargen og riktig høyde og vekt. Og har de en cm for bred midje, litt feil hårfarge eller en skjev tann, så har de ikke sjangs hos noen gutter Heldigvis er det ikke slik. TS - spørr heller om hva hver enkelt foretrekker. Ikke hva alle gutter mener er best. Blir for dumt. Anonymous poster hash: 31a79...774 Var virkelig ikke det jeg mente, tror absolutt ikke det Tenkte egentlig bare å høre hva slags erfaringer folk har med hva de fleste menn foretrekker, skjønner godt at det er forskjellig fra mann til mann og at ikke alle er like.
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2014 #8 Skrevet 2. mars 2014 Hårfarge har sikkert noe å si for noen når de går etter utseendet, men i det lange løp har det ingenting å si. Anonymous poster hash: e308b...3d2
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2014 #9 Skrevet 2. mars 2014 Har alltid lurt på om menn/gutter foretrekker blondiner eller brunetter... Er selv naturlig lyseblond, og har lenge ønsket at jeg var brunette siden jeg synes det er så mange fine brunetter, men i det siste har jeg satt mer pris på hårfargen min, så jeg lurer bare på; Hva er best, blondiner eller brunetter? Mannfolk er individuelle skapninger akkurat som oss kvinner, og man kan ikke dra alle over en kam og pønske ut hva de foretrekker i smak. Hårfarge har uansett veldig lite å for de fleste oppegående mennesker, er du i ung alder som du virker skal du heller tenke mer på om guttene foretrekker pupper eller rumper. Anonymous poster hash: 34c6e...bab
Version 2.0 Skrevet 2. mars 2014 #10 Skrevet 2. mars 2014 Hårfarge har for de aller fleste lite å si og er sjeldent et krav når man ser etter en make. MEN det er noen som ubevisst tiltrekkes av lyse, rødlige eller mørkere farger, genetisk betinget om man kan si det slik. Jeg for eksempel tiltrekkes nesten alltid av de som er blond/mørkblond og som har blå eller grønne øyne, mye oftere enn jeg tiltrekkes av de med mørkebrunt hår. Og brunøyde menn har jeg aldri blitt veldig tiltrukket av. Ikke fordi jeg synes det er stygt eller noe galt med de som har mørkere farger, men jeg bare tiltrekkes veldig sjeldent av det.
Anniane Skrevet 2. mars 2014 #12 Skrevet 2. mars 2014 Hårfarge har som regel ikke noe å si, men jeg er mørkeblond. Like pent med samme hva slags hårfarge man har. 1
Gjest Riskjeks Skrevet 2. mars 2014 #13 Skrevet 2. mars 2014 Alle er penest med den hårfargen de har. Hår som er (hjemme)farget i en helt annen farge enn ens naturlige, ser ofte skikkelig simpelt og ukledelig ut. Tror de fleste menn ikke bryr seg om hårfarge, noen har en favoritt, men det betyr ikke noe om de møter den rette dama. De som KUN vil ha damer med en spesiell hårfarge er vel neppe verd å bruke tid på uansett?
xfce123 Skrevet 2. mars 2014 #14 Skrevet 2. mars 2014 Hårfarge er det eneste punktet på kvinnen hvor jeg helt ærlig, uten å tulle, kan si at jeg er altetende. Fasongen er jeg ikke likegyldig til. Liker faktisk også rødhårede.
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2014 #15 Skrevet 3. mars 2014 Tror helt ærlig ikke hårfarge har noe å si. Det finnes både stygge og vakre blondiner, og det finnes både stygge og vakre brunetter. Prosentvis tror jeg det finnes like mange pene mennesker med disse hårfargene. Føler dessuten alltid disse trådene blir tatt over av kvinner som vil "fremme" sin hårfarge, mens kun et fåtall menn tar del i tråden (og enda færre mener den ene fargen er mye bedre enn den andre). Blondinen: "blonds have more fun, menn esker blondiner altså! Det er det fineste, alle vet jo det." Brunetter: "alle menn jeg kjenner foretrekker brunetter. Brunetter er definitivt det fineste, det er jo åpenbart!" Anonymous poster hash: 1f436...693 Jøss, litt av en konklusjon! Har selv aldri diskutert dette for å "fremheve egen hårfarge". Men kan synes det er interessant å høre om en bestemt hårfarge er noe andre tiltrekkes mer eller mindre av. Anonymous poster hash: 545fc...0b1
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2014 #16 Skrevet 3. mars 2014 Hårfarge har for de aller fleste lite å si og er sjeldent et krav når man ser etter en make. MEN det er noen som ubevisst tiltrekkes av lyse, rødlige eller mørkere farger, genetisk betinget om man kan si det slik. Jeg for eksempel tiltrekkes nesten alltid av de som er blond/mørkblond og som har blå eller grønne øyne, mye oftere enn jeg tiltrekkes av de med mørkebrunt hår. Og brunøyde menn har jeg aldri blitt veldig tiltrukket av. Ikke fordi jeg synes det er stygt eller noe galt med de som har mørkere farger, men jeg bare tiltrekkes veldig sjeldent av det. Tror du har et godt poeng. Vanligvis kan man se at blonde menn oftere tiltrekkes av jenter med mørkt hår, og motsatt. Jeg har også en teori på at dette må være delvis biologisk, og sammen med kroppslukt være naturens måte å sikre avkommet på- siden barna får sterkere immunforvar jo mer ulike foreldrenes er. Anonymous poster hash: 545fc...0b1 2
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2014 #17 Skrevet 3. mars 2014 Tror helt ærlig ikke hårfarge har noe å si. Det finnes både stygge og vakre blondiner, og det finnes både stygge og vakre brunetter. Prosentvis tror jeg det finnes like mange pene mennesker med disse hårfargene. Føler dessuten alltid disse trådene blir tatt over av kvinner som vil "fremme" sin hårfarge, mens kun et fåtall menn tar del i tråden (og enda færre mener den ene fargen er mye bedre enn den andre). Blondinen: "blonds have more fun, menn esker blondiner altså! Det er det fineste, alle vet jo det." Brunetter: "alle menn jeg kjenner foretrekker brunetter. Brunetter er definitivt det fineste, det er jo åpenbart!" Anonymous poster hash: 1f436...693 selvfølgelig kan det ha noe å si. altså om man foretrekker det ene foran det andre. jeg foretrekker mørkt hår framfor lyst enten de er stygge eller pene i ansiktet. mørkt hår er finest uansett syns jeg Anonymous poster hash: 5d06d...0f1
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2014 #18 Skrevet 3. mars 2014 Tror du har et godt poeng. Vanligvis kan man se at blonde menn oftere tiltrekkes av jenter med mørkt hår, og motsatt. Jeg har også en teori på at dette må være delvis biologisk, og sammen med kroppslukt være naturens måte å sikre avkommet på- siden barna får sterkere immunforvar jo mer ulike foreldrenes er. Anonymous poster hash: 545fc...0b1 tull! hva slags representativ utvalg har du til å komme med denne konklusjonen? jeg kan ikke se noe sammenheng her i det hele tatt Anonymous poster hash: 5d06d...0f1 1
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2014 #19 Skrevet 3. mars 2014 tull! hva slags representativ utvalg har du til å komme med denne konklusjonen? jeg kan ikke se noe sammenheng her i det hele tatt Anonymous poster hash: 5d06d...0f1 Kvinner tiltrekkes av partnere som er genetisk ulike dem selv og har et ulikt immunforsvar, har det blitt forsket mye på, og dette støttes i stor grad. P- piller forstyrrer derimot kvinnens mulighet til å ubevisst lukte seg frem til dette. Googler du finner du mange studier på dette. Velger denne linken fordi den er enkel og grei. http://www.vg.no/helse/artikkel.php?artid=10151756 Men du har et poeng; at hårfarge har noe å si i forhold til dette, det er min helt personlige uvitenskapelige antakelse kun basert på egne observasjoner og en hypotese om at hårfarge for mange nettopp ubevisst indikerer at den de er tiltrukket av er ulik dem selv genetisk Anonymous poster hash: 545fc...0b1
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2014 #20 Skrevet 3. mars 2014 Kvinner tiltrekkes av partnere som er genetisk ulike dem selv og har et ulikt immunforsvar, har det blitt forsket mye på, og dette støttes i stor grad. Anonymous poster hash: 545fc...0b1 Ja, men disse genetiske forskjellene gjenspeiler seg ikke nødvendigvis i utseende. Genene som koder for farge på øyne og hår er svært få, sammenlignet med det totale genmaterialet. Anonymous poster hash: 7fd18...a88
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå