AnonymBruker Skrevet 2. mars 2014 #1 Skrevet 2. mars 2014 Jeg og venninna mi skal på tur med Stena Line 16. - 18. mars, og får dermed hele mandagen i Frederikshavn. Det var eneste mulighet for å få 36 timers turen (vant på fotballotteri). Jeg har noen spørsmål; - Jeg har lest at Frederikshavn er en by man bare kjører i gjennom Vi drar uten bil, og planen er å holde oss i Frederikshavn. Det står at vi bør sjekke ut gå/handlegaten, hva heter denne? Hva bør vi eventuelt sjekke ut? Vi må forlate båten senest kl. 08.00, og ombordstigning igjen 17.30. Så.. Plenty av tid! - Må vi ta med oss bagasjen når vi forlater båten i Frederikshavn? Det sto at de med bil må forlate båten, så vi som fotgjengere blir jo litt sånn.. Eh? Vi ser jo for oss at båten blir lignende, men blir jo mistenksomme. Reiser vi med annen båt opp igjen, eller hva? - Ned så har vi bordsetting i buffètresturanten fra 19.00 til 20.30, så nok av tid å spise på. Opp igjen har vi fra 20.30 til 21.30 - angrer litt nå på at vi ikke tok den tidligere der, men men.. Holder det med en time å spise på? Er det sånn at vi blir kicka ut på slaget 21.30? - Vi skal på Pure Nordic Spa på veien ned, ikke for behandling, men bare for å slappe av. Vi har to timer til rådighet, og åpningstiden er frem til 23.00. På bekreftelsen jeg har fått står: Entre 2 timer i Pure Nordic SPA, Entre 19.30-22.00. 19.30 sitter vi og spiser, og det går ikke an å være to steder samtidig Planen var jo å gå dit når vi er ferdig med å spise og være der til 22.30-23.00. Det er fullt mulig det selv om det står en "fast" tid på bekreftelsen? Anonymous poster hash: 0df76...06e
Brimi Skrevet 2. mars 2014 #2 Skrevet 2. mars 2014 Trenger ikke å ta med deg bagasjen. Og nei, jeg tror ikke båten blir liggende i havn. Reiser med samme båt tilbake :-) Rett og slett fordi at båten kjører videre, men den kommer tilbake altså. Dette er noe jeg ble forklart når vi reiste i fjor. Ang. spa så må du ikke være der fra det åpner til det stenger.
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2014 #3 Skrevet 2. mars 2014 Trenger ikke å ta med deg bagasjen. Og nei, jeg tror ikke båten blir liggende i havn. Reiser med samme båt tilbake :-) Rett og slett fordi at båten kjører videre, men den kommer tilbake altså. Dette er noe jeg ble forklart når vi reiste i fjor. Ang. spa så må du ikke være der fra det åpner til det stenger. Kjører videre til hvor da? Vi spør nok når vi kommer på båten, men greit å forhåndssjekke litt, hehe. Vi har bare to timer til rådighet på spaet, men reagerte på at det liksom var oppsatt tid når jeg fikk bekreftelsen på bestillingen.. Gikk liksom ut i fra at man kan velge å være der når man selv vil for at det ikke skal kræsje med maten. Anonymous poster hash: 9d8c3...7bb
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2014 #4 Skrevet 2. mars 2014 Snakk om å gjøre det vanskelig å ta seg en tur med danskebåten. Hvorfor ringer du ikke bare til Stena Line og spør? Anonymous poster hash: 24981...5f7
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2014 #5 Skrevet 2. mars 2014 Snakk om å gjøre det vanskelig å ta seg en tur med danskebåten. Hvorfor ringer du ikke bare til Stena Line og spør? Anonymous poster hash: 24981...5f7 Telefonangst.. Anonymous poster hash: 9d8c3...7bb
Pringle Skrevet 2. mars 2014 #6 Skrevet 2. mars 2014 Jeg tror båten tar en svipptur til Gøteborg, de pleier å gjøre det. Frederikshavn er en kjedelig liten fiskerlandsby, hehe, virker ihvertfall sånn for oss som ikke er kjent der. Gågaten er som en gate i en hvilken som helst annen småby. Dere kan gå på kafeer og shoppe danske lekkerbiskener. Det finnes kirker å titte innom, og Kruttårnet er en fin attraksjon for dem som liker gamle ting. Men det går også an å ta toget til Skagen og tilbake igjen som en dagstur, har tenkt på det men ikke fått gjort det. Pass på å spise i land selv om dere returnerer til båten i god tid før avgang, det er sjelden noe særlig utvalg av mat å få kjøpt om bord før avgang, og taxfreen er også stengt fram til avgang.
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2014 #7 Skrevet 2. mars 2014 Jeg tror båten tar en svipptur til Gøteborg, de pleier å gjøre det. Frederikshavn er en kjedelig liten fiskerlandsby, hehe, virker ihvertfall sånn for oss som ikke er kjent der. Gågaten er som en gate i en hvilken som helst annen småby. Dere kan gå på kafeer og shoppe danske lekkerbiskener. Det finnes kirker å titte innom, og Kruttårnet er en fin attraksjon for dem som liker gamle ting. Men det går også an å ta toget til Skagen og tilbake igjen som en dagstur, har tenkt på det men ikke fått gjort det. Pass på å spise i land selv om dere returnerer til båten i god tid før avgang, det er sjelden noe særlig utvalg av mat å få kjøpt om bord før avgang, og taxfreen er også stengt fram til avgang. Tusen takk for svar Hva heter gaten, eller heter den bare Gågade? Kikket på kartet, fant og forsto bare at Rådhus Allè begynner mer eller mindre rett utenfor båten. Spise skal vi få gjort, blir en god del timer i land så planen er vel frokost og to småmåltider - vi har buffèt på tilbakeveien. Anonymous poster hash: 9d8c3...7bb
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2014 #8 Skrevet 2. mars 2014 Telefonangst.. Anonymous poster hash: 9d8c3...7bb Så send en e-post da. Herregud... Anonymous poster hash: 24981...5f7
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2014 #9 Skrevet 2. mars 2014 Så send en e-post da. Herregud... Anonymous poster hash: 24981...5f7 Om du ikke har intensjoner om å hjelpe til så hold deg vekk Herregud.. Ikke akkurat umulige spørsmål for andre å svare på som har vært med båten og i byen. Og i verste fall så spør vi på båten skulle vi være usikre på noe. Anonymous poster hash: 9d8c3...7bb
Pringle Skrevet 2. mars 2014 #10 Skrevet 2. mars 2014 Det er faktisk ikke helt lett å skjønne, har aldri oppfatet hva den heter, men alt tyder på at gågaten rett og slett heter Danmarksgade
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2014 #11 Skrevet 2. mars 2014 Og i verste fall så spør vi på båten skulle vi være usikre på noe. Anonymous poster hash: 9d8c3...7bb Sikker på at dere tør det? Anonymous poster hash: 24981...5f7
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2014 #12 Skrevet 2. mars 2014 Det er faktisk ikke helt lett å skjønne, har aldri oppfatet hva den heter, men alt tyder på at gågaten rett og slett heter Danmarksgade Vel, tror vi er glade uansett hvilke gater vi havner i så lenge vi kommer oss tilbake til båten Anonymous poster hash: 9d8c3...7bb
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2014 #13 Skrevet 2. mars 2014 Sikker på at dere tør det? Anonymous poster hash: 24981...5f7 Jupp. Ikke undervurder selv om noen har telefonangst Anonymous poster hash: 9d8c3...7bb
momo Skrevet 2. mars 2014 #14 Skrevet 2. mars 2014 Det går direkte buss til Ålborg, det tar ikke lang tid, og de går fram og tilbake relativt ofte. Det er en større by, med mere butikker. Det er veldig lett å finne fram til både bussholdeplass og rundt i Ålborg. Bagasjen kan dere bare ha på båten, det er samme båt, og samme lugar dere har på vei hjem. 1
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2014 #15 Skrevet 2. mars 2014 Det går direkte buss til Ålborg, det tar ikke lang tid, og de går fram og tilbake relativt ofte. Det er en større by, med mere butikker. Det er veldig lett å finne fram til både bussholdeplass og rundt i Ålborg. Bagasjen kan dere bare ha på båten, det er samme båt, og samme lugar dere har på vei hjem. Takk Mest sannsynlig holder vi oss i Frederikshavn, men skal ta det opp med venninna mi. Vært i Ålborg tidligere, minnes at jeg trivdes godt. Anonymous poster hash: 9d8c3...7bb
Brimi Skrevet 2. mars 2014 #16 Skrevet 2. mars 2014 Her er link til spaet. Lønner seg å lese litt på hjemmesiden til Stena. Der finner du masse informasjon om frederikshavn. Her er link til ting dere kan gjøre i frederikshavn.
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2014 #17 Skrevet 2. mars 2014 Her er link til spaet. Lønner seg å lese litt på hjemmesiden til Stena. Der finner du masse informasjon om frederikshavn. Her er link til ting dere kan gjøre i frederikshavn. Vi har kikket og lest på siden, men føler det er lite info. Kanskje bare oss, hehe. Vi finner helt sikkert ut av det, fin tur skal vi ha Anonymous poster hash: 9d8c3...7bb
Brimi Skrevet 2. mars 2014 #18 Skrevet 2. mars 2014 Vi har kikket og lest på siden, men føler det er lite info. Kanskje bare oss, hehe. Vi finner helt sikkert ut av det, fin tur skal vi ha Anonymous poster hash: 9d8c3...7bb Btw, jeg ville heller tatt spaet på vei hjem!
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2014 #19 Skrevet 3. mars 2014 Btw, jeg ville heller tatt spaet på vei hjem! Litt for seint nå, men skal huske på det til neste gang Anonymous poster hash: 9d8c3...7bb
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå