Salmonella Skrevet 2. mars 2014 #1 Skrevet 2. mars 2014 Torsk. På en måte kan den fort være litt smakløs og kjedelig. Bacon og gulrotstuing som tilbehør begynner å bli lite spennende. Noen som har en spennende oppskrift? Synes det er kjempegodt med nøttebrunt smør iblandet soyasaus, men hva annet kan man ha til?
Pingting Skrevet 2. mars 2014 #2 Skrevet 2. mars 2014 Denne er knallgod! Høres kanskje litt snålt ut, men det er altså så godt. Vet dte er mange her inne som liker den.
Salmonella Skrevet 2. mars 2014 Forfatter #4 Skrevet 2. mars 2014 Denne er knallgod! Høres kanskje litt snålt ut, men det er altså så godt. Vet dte er mange her inne som liker den. OH! Det virker litt snålt ja men tror sannelig jeg skal prøve meg på noe slikt! Takk for tipset
Pingting Skrevet 2. mars 2014 #5 Skrevet 2. mars 2014 Jeg pleier å servere det med småpoteter og ovnsbakte grønnsaker (squash og paprika i skiver, løk i båter og hele cherrytomater. Litt salt, pepper og olivenolje over, ca 15 min på 200 grader eller til du synes grønnsakene er sånn passe mørt. Saus har jeg egentlig aldri følt noe behov for til denne retten) 1
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2014 #6 Skrevet 2. mars 2014 Dyppe i sprit? (haha, måtte bare) Anonymous poster hash: 3ce8c...e2b 2
Salmonella Skrevet 2. mars 2014 Forfatter #7 Skrevet 2. mars 2014 Dyppe i sprit? (haha, måtte bare) Anonymous poster hash: 3ce8c...e2b
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2014 #8 Skrevet 2. mars 2014 Senepspulver. Så godt, så enkelt Anonymous poster hash: 3508f...bee
happiest Skrevet 2. mars 2014 #9 Skrevet 2. mars 2014 Spiste torsk i et besøk en gang. Husker ikke helt oppskriften. Men det var torskefilet med rømme og pesto. Er sikkert godt med det meste av tilbehør.
Chenet Skrevet 2. mars 2014 #10 Skrevet 2. mars 2014 Gå på Trines mektige matblogg og søk opp torsk - hun er fabelaktig på å live opp kjedelig fisk
Anehan Skrevet 2. mars 2014 #11 Skrevet 2. mars 2014 Smøre et lag med pesto før du ovnsbaker og serverer med grønnsaker og ovnsbakt amadine poteter. Nam!
Zzyzx Skrevet 2. mars 2014 #12 Skrevet 2. mars 2014 Søtpotetmos og soyasmør er min favoritt. Da ovnsbaker jeg gjerne torsken.
Silkepiken Skrevet 2. mars 2014 #13 Skrevet 2. mars 2014 Gulrotstuing er godt til synes jeg. Og å ha den i tikka masala saus er også overraskende godt. Da pleier jeg ha ris eller slike tacolefser og rømme.
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2014 #14 Skrevet 2. mars 2014 Dyppe i sprit? (haha, måtte bare) Anonymous poster hash: 3ce8c...e2b Jeg pleier egentlig alltid å trekke torsken i vann med sitron, laubærblad, pepper, salt og vin, men har jeg ikke vin tar jeg noe fra spritavdelingen. Blir godt det også. Ouzo-torsk med røde linser er supergodt! Anonymous poster hash: 7c322...4e3 1
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2014 #15 Skrevet 2. mars 2014 Ingenting som slår røkt torsk med smeltet smør, kokte poteter og raspede gulrøtter. Anonymous poster hash: c3185...65d
Gjest crazycatlady Skrevet 3. mars 2014 #16 Skrevet 3. mars 2014 Dyppe i sprit? (haha, måtte bare) Anonymous poster hash: 3ce8c...e2b Ja! Ekte hjemmebrent fra Trøndelag er best har jeg hørt! :D
FruLuna Skrevet 3. mars 2014 #17 Skrevet 3. mars 2014 Fiskepinner er ganske enkelt å lage. Skjær torskefilet i passende biter (halvfrossen funker også), dypp først i mel blandet med litt salt, pepper og cayenne, rist av overflødig mel, dypp i vispet egg, og rull i brødrasp/griljermel (jeg pleier å bruke en blanding av malt havregryn og sesamfrø i stedet). Stek dem til de blir gylne. Tilbehør kan varierer idet uendelige, man kan også varme pitabrød å ha fiskepinnene i, sammen med salat og en dressing.
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2014 #18 Skrevet 3. mars 2014 Gå på Trines mektige matblogg og søk opp torsk - hun er fabelaktig på å live opp kjedelig fisk Ja! Blant annet er det en oppskrift på torsk med blomkålmos og chorizosalsa som er veldig god! Og torsk med nøttelokk, nam nam Anonymous poster hash: 2c94c...3fb
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2014 #19 Skrevet 3. mars 2014 Min favoritt for tiden er fiskepasta. Lager saus av creme fraiche, fiskebuljongterning, litt vann og pepper. Koker fullkornspasta og har i vårløk/purre og brokkoli de siste minuttene. Har torskebiter i sausen slik at de blir gjennomvarme og blander alt sammen til slutt. Veldig godt Anonymous poster hash: 9f274...fe4
charactouy Skrevet 3. mars 2014 #20 Skrevet 3. mars 2014 Torsk, potetskiver, gulrotskiver, blomkålbuketter og purreløk lagvis i kjele med smør, salt og pepper mellom lagene. Litt vann i bunnen, dampes til alt er ferdig. Dampevannet blir en fin basis for fiskesuppe - evt rester kan bare tilsettes fløte så blir det suppe
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå