Gå til innhold

Videre utdanning?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Nå har det seg slik at det er min tur til å søke meg videre, da jeg er snart ferdig med vgs (grøss) .. Problemet mitt er at jeg absolutt ikke har noe anelse om hva jeg skal søke, eller om jeg i det hele tatt skal gå skole (vurderer friår) . Vel, det er likegreit å søke slik at jeg har noe, i tilfelle jeg ikke tar det friåret da.

Jeg har tenkt lit på BI - eiendomsmegling. Har hørt mye bra om BI, og det virker som min type skole egentlig. Problemet er at jeg ikke er så veldig flink i matte, og ser at man må ha litt matte, men det er kanskje ikke så avansert da. Føler jeg kan klare det om jeg virkelig setter meg inn i det, men er så usikker .. - Noen tips?

Ellers så synes jeg kriminologi virker spennende! Har tenkt litt på fengselshøyskolen også, men der kan jeg ikke søke før jeg har fyllt 20. Jeg liker sånne type ungdom med diverse problemer, institusjonsarbeid er også noe jeg interesserer meg for, men med tanke på jobb og penger, så føler jeg det kan bli litt dårlig .. Jeg er også interessert i sånn skiller i samfunnet, om dere skjønner? Type Øst og Vest problematikken - litt vanskelig å forklare.

Det hele virker så jævlig, fordi jeg har absolutt null anelse om hva jeg vil videre. Dårlige karakterer i matte og naturfag, og da føler jeg at ikke kommer noe langt egentlig.

Noen som vil gi meg litt tips, eller foreslå studier som dere selv har gått? Det hadde hjulpet meg utrolig masse! Kan også legge til at ikke vil flytte ut av byen, bor i Oslo.

Takk for svar!



Anonymous poster hash: 1fb6b...7c1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ingen ? ..



Anonymous poster hash: 1fb6b...7c1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sosionom kanskje? Eller vernepleier?



Anonymous poster hash: c5c9a...839
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er jo like greit med en friår, hvor du kan jobbe tjene penger og finne ut av hva du vil studere.

Det gjorde jeg og angrer ikke.



Anonymous poster hash: a8dd5...5d1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sosionom kanskje? Eller vernepleier?

Anonymous poster hash: c5c9a...839

Begge de yrkene er veldig dårlig betalt har jeg fått med meg, så det vil nok ikke falle i smak hos familien .. Kanskje det ikke er helt det for meg egentlig.

Er jo like greit med en friår, hvor du kan jobbe tjene penger og finne ut av hva du vil studere.

Det gjorde jeg og angrer ikke.

Anonymous poster hash: a8dd5...5d1

Ja, planen er jo egentlig friår! Greia er at det er jo aldri 100 % sikkert at jeg får en jobb. Samtidig som jeg er veldig redd for det sosiale ved å ikke gå på en skole .. Vil gjerne oppleve fadderuken og slikt, få nye venner og ja .. + tenk om jeg til sommeren faktisk ønsker å gå på skole .. dette er vanskelig :/

Anonymous poster hash: 1fb6b...7c1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...