AnonymBruker Skrevet 1. mars 2014 #1 Skrevet 1. mars 2014 Meldte meg akkurat inn på dette forumet ens alene for å forsøke å få noen svar på følgende: Problemet: Jeg har fett hår, dvs: jeg har en fet flekk på størrelse med diameteren til et melkeglass, på høyre side av hodet. Flekken er helt seig, håret klistrer seg sammen i hodebunnen, og det går ikke å vaske den ut. Den fete flekken oppsto ut av det blå. Første gang var i november i fjor, dette er tredje gang den kommer tilbake. I går var håret mitt helt normalt, i dag har jeg en fet flekk som ser skikkelig udelikat ut. Flekken virker større enn de to første gangene den kom. Bakgrunn: Første gang fettflekken oppsto kom jeg ut av dusjen, tørket håret og trodde umiddelbart at jeg ikke hadde skylt ut sjampoen/balsamen. Det er sånn det ser ut, som om det sitter igjen noe gammelt klebrig produkt på et lite område. Gikk i dusjen på nytt, vasket håret og skylte grundig. Fortsatt der. Dro rett til en frisør og hun mente jeg måtte ha fått noe i håret, noe jeg vet jeg ikke har. Fikk dog med Redken rensesjampo som jeg brukte et par ganger. Dette fungerte fint den første og andre gangen flekken kom, den roet seg og ble borte ila et par dager med hårvask. Den andre gangen flekken kom var et par måneder senere, i syden. Nå, et år senere er den tilbake igjen. Denne gangen derimot virker sjampoen dårlig og jeg er hellig overbevist om at flekken har vokst. Jeg finner få felles tegn mellom de tre anledningene flekken har oppstått: Alle 3 har vært i løpet av vinterhalvåret, og det er omtrent det eneste. Normalstatus: Jeg vasker håret annenhver dag, føner det/lufttørker det ca 50/50. Jeg bruker stort sett Head and Shoulders pga flass dersom jeg bruker annen sjampo. Jeg bruker kun balsam i lengden på håret, ikke i hodebunnen. Jeg har veldig langt hår. Jeg striper det hos frisøren, ca 4 ganger i året. Jeg spiser normal, gjennomsnittelig mat, minst mulig ferdigprodukter, mest mulig rent kjøtt, grønt, frukt, grovt. Jeg jobber turnus, så jeg har riktignok rar søvnrytme, og mye stress på jobb, men det er stress jeg trives med. Putevar og annet sengetøy skiftes ukentelig. Jeg har håret mye oppsatt, men forsøker å ta det ned flere ganger ila dagen. Tiltak: Rensesjampo er forsøkt. Ikke vaske håret på et par dager er forsøkt. Vaske håret gjentatte ganger er forsøkt. Neste på listen er Zalo. Har time hos fastlegen om et par uker, jeg begynner å lure på sopp, bakterier, allergi... aner ikke egentlig! Noen som har opplevd det samme/vet hva dette er/har en skikkelig god løsning? Anonymous poster hash: 3df20...f2f Anonymous poster hash: 3df20...f2f
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2014 #2 Skrevet 1. mars 2014 seboreisk eksem? soppinfeksjon? psoriasis? Anonymous poster hash: f5714...c9d
magicpie Skrevet 1. mars 2014 #3 Skrevet 1. mars 2014 (endret) Sånn har jeg hatt også! 2 ganger, i bakhodet. Aner ikke hva som forårsaker det, men det ble borte da jeg byttet sjampo.. Begge gangene har det skjedd med en sjampo jeg har brukt lenge (2 forskjellige), og så har dette problemet bare kommet helt ut av det blå.. Endret 1. mars 2014 av magicpie
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2014 #4 Skrevet 1. mars 2014 Minner ikke om seboreisk eksem eller psoriasis. Hodebunnen føles litt øm der hvor flekken er, men ingen kløe eller svie. Nå er det ikke så enkelt å lukte i sin egen hodebunn, men jeg innbiller meg at håret lukter annerledes akkurat der. Ikke vond lukt som i en infeksjon, men litt rar lukt. Anonymous poster hash: 3df20...f2f
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2014 #5 Skrevet 1. mars 2014 Jeg tror det er dette jeg har sliti litt med også. Lukta kan beskrives som talg-lukt? Det har vært på et bestemt sted på hodebunn og resultatet av det har gjort at det blir dratt litt ut i resten av håret ved vask. Det er veldig seigt og ekkelt, men har roet seg nå Jeg spurte hos frisør og de mente at det kunne være flass, bare ikke den tørre typen. Husker ikke hva den andre typen heter, men det er to typer og den andre er fetere eller hva kan kan si. Rart av det er fler som sliter med sånne perioder, er veldig kjedelig og frustrerende når det står påAnonymous poster hash: 85b3a...9db
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå