Gå til innhold

Hvor ofte flyr du?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har kunn vært i to andre land enn Norge, og det er England (London) og Sverrige. På de to-tre ferieturene i sverrige har vi kjørt bil.

Anonymous poster hash: 4c125...f81

Jeg skjønner ikke hvordan man orker å leve sånn, jeg hadde fåt helt norgeklaus :bond:

Anonymous poster hash: d534e...bc9

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg skjønner ikke hvordan man orker å leve sånn, jeg hadde fåt helt norgeklaus :bond:

Anonymous poster hash: d534e...bc9

javel, det er deg :P

Som sagt, jeg er bare 20 år, så har ikke hatt så veldig mange muligheter til å reise enda :P Har også 5 søsken så foreldrene mine har aldri hatt råd til å ta oss med til syden osv.

Dessuten har jeg ikke spesielt stort behov for å reise.

Anonymous poster hash: 4c125...f81

Gjest Winza
Skrevet

Tar fly et par ganger i året når jeg besøker mamma og søster men liker ikke å fly, er så sykt trangt å sitte der at kroppen min for klaustrofobi så jeg må alltid sitte ved nød utgangen slik jeg kan strekke ut beina mine

Gjorde det en gang etter 11 September. Har ikke lyst om jeg ikke må.

Etter 11 september ulykken eller nå forrige 11 september?

Skrevet

Flyr ca. 12 ganger i året. Annen transport er uaktuell da det tar for lang tid og er kronglete.

Skrevet

Tar fly et par ganger i året når jeg besøker mamma og søster men liker ikke å fly, er så sykt trangt å sitte der at kroppen min for klaustrofobi så jeg må alltid sitte ved nød utgangen slik jeg kan strekke ut beina mine

Etter 11 september ulykken eller nå forrige 11 september?

2001

Gjest Winza
Skrevet

2001

Hvordan har du kommet deg rundt om i verden uten å fly de siste 13 årene?

Skrevet

Bor i nord: "du kommer deg ikke sånn helt uten Widerøe....". Evt. er hurtigruta et alternativ, men ikke ofte da den bruker for lang tid (arbeidstid) Så da blir det fly, gjennomsnitt et par ganger pr mnd.

AnonymBruker
Skrevet

Flyr vel ca en gang i mnd i snitt. Smertegrensen min for tog- og bussturer er 3-4 timer.

Anonymous poster hash: b1db6...2f3
Skrevet

1-3 turer i uka i jobb. 1 tur i måneden privat, som regel til utlandet. Har ingen idè om hvor mange ganger jeg har vært i et fly så langt i år, uten å gå systematisk gjennom kalenderen.

Har et veldig avslappet forhold til å fly, sover som regel godt i det man takser ut rullebanen og tar av. Men så veldig miljøvennlig er jeg nok ikke...

Gjest Blondie65
Skrevet

Jeg flyr minst 2-3 ganger til utlandet og 1-4 ganger til Oslo i egen regi hvert år. En stund nå og fremover har det blitt minst en tur til Oslo i måneden i forbindelse med jobb.

Jeg er egentlig opptatt av miljøet, men jeg ser dessverre ikke noe realistisk transportalternativ fra Bergen og til resten av verden uten at man bruker himla mye tid.

Skrevet

Flyr ikke så ofte nå som jeg gjorde før. Men om vinteren flyr jeg til Vestlandet og om sommeren bruker jeg egen bil over fjellet. Vet ikke om det er spesielt miljøvennlig, men tog i 8 timer frister ikke. I alle fall ikke med en del bagasje og jeg må skifte til ferje siste stykket.

AnonymBruker
Skrevet

1-3 turer i uka i jobb. 1 tur i måneden privat, som regel til utlandet. Har ingen idè om hvor mange ganger jeg har vært i et fly så langt i år, uten å gå systematisk gjennom kalenderen.

Har et veldig avslappet forhold til å fly, sover som regel godt i det man takser ut rullebanen og tar av. Men så veldig miljøvennlig er jeg nok ikke...

Hva jobber du med, siden du flyr så mye?

Blir du ikke lei reisebiten?

Jeg syns det er såå kjedelig å bruke tid på å reise med jobb, og det er mye sjeldnere enn deg.

Anonymous poster hash: c2420...dd4

Skrevet

Hvor ofte bruker du å fly?

Prøver du å velge mer miljøvennlige reiseformer, som f.eks buss og tog?

Jeg prøver å fly så sjelden som mulig, med tanke på miljøet, men liker også å finne de billigste reisene.. og da blir det ofte til at man må fly istedet for å bruke tog, buss eller ferge.

Jeg liker å reise, og har vært på ganske lange turer de siste årene, mest i Europa, da, så jeg har vel ikke flydd så utrolig ofte og langt, men litt har det jo blitt.

Anonymous poster hash: 8a414...576

Er flynerd (synes flyreisen og flyplassoppholdet) er en viktig del av turen. Men er også veldig glad i å reise med tog og buss og velger ofte det. Selv på veldig lange strekk (så sant tiden tillater det) I 2012 satt jeg 17 timer på tog for å komme meg fra Oslo til Bodø for å se Bodø Airshow. Kun avbrutt av en pause i Trondheim på drøye 2 timer. Er nemmelig veldig glad i å se rundt noe jeg tross alt gjør mye bedre med tog eller buss enn med fly. Men i og med jeg er flynerd blir det og en del flyturer.

Gjest Wei Wei
Skrevet

Jeg reiser med fly 3-5 ganger per år. Da reiser jeg innenfor Europa. Syns at å dekke 2000 km i bil er mye verre en 3 timer i et fly. Foretekker bil og tog innenfor Norge og til Sverige.

Skrevet

Flyr rundt en gang i uka t/r gjennom jobben. Prøver å ta tog når det passer sånn, men det er sjeldent siden vi må velge raskeste og billigste reisemåte.

Flyr ikke så mye privat, men med mellomlandinger og sånt, så blir det vel fort 12 avganger i året.

Får ofte dårlig samvittighet ovenfor miljøet. Prøver derfor å begrense jobbreisinga så mye jeg kan ved å ta flere møter i slengen når jeg først er borte + at jeg tar møtet på video når det er mulig.

Skrevet

Det blir nok minst 10 flyreiser i året. Bruker også mye tog og buss. Foretrekker fly der det er billigst, rett og slett for å kutte ned reisetiden.

Mvh Yvonne :heiajente:

AnonymBruker
Skrevet

Flyr i snitt en tur/retur i uka. Cirka 100 turer i året med andre ord. Cirka 60 % med jobb og 40 % privat. Jobbturene er stort sett i Norge og de går det veldig rutine i. Privat er kanskje 1/3 i Norge og resten utenlands - Europa samt ca 2 ganger i året utenfor Europa. Prioriterer høyt å reise, og gjerne med business om vi skal langt og får tak i en god pris - det gjør reisen uendelig mye mer behagelig.

Anonymous poster hash: 33866...b14

• Liker 1
Gjest Badabing
Skrevet (endret)

Jeg flyr ikke ved reise innenlands, men togforbindelsene og prisen er jo ikke noe særlig om man skal utenlands. Flyr 1-2 ganger i året, og da velger jeg som regel SAS osv, boikotter f.eks Ryanair. Prøver å spare inn på andre ting i stedet. Spiser ikke kjøtt, kjøper bare brukt, tar buss etc.

Endret av Badabing
  • Liker 1
Skrevet

reiser til utlandet 2-3 ganger i året så flyr jo da, men innenlands foretrekker jeg toget

Gjest metallita
Skrevet

Tar vel fly ca. 6 ganger hvert år .

Nei, når jeg reiser så bryr jeg meg ikke om at det skal være miljøvennlig.

Mange steder er det ikke mulig å ta buss eller tog til heller, uten at det skal ta flere dager å komme seg dit.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...