Keila Skrevet 1. mars 2014 #1 Skrevet 1. mars 2014 Noen som vet hvor en kan få narkose for en vanlig undersøkelse? Har spurt på noen privatdrevet steder, men de kunne ikke tilby dette. Må da vel finnes noen som tilbyr dette? En kan jo få det hos tannlegen så da må det vel være mulig hos gynekologen også?
minister-mio Skrevet 1. mars 2014 #2 Skrevet 1. mars 2014 Tror kanskje man blir lagt i narkose på sykehuset og så fraktet til tannlegen 1
Keila Skrevet 1. mars 2014 Forfatter #3 Skrevet 1. mars 2014 Nei. Enkelte tannlegesenter tilbyr dette. En trenger ikke innom sykehuset for å få narkosen. Men spørsmålet var om noen vet av gynekologer som tilbyr det samme? 1
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2014 #4 Skrevet 1. mars 2014 Det er svært uvanlig (har aldri vært borti noen som har trengt/fått narkose under vanlig GU) Tror ingen vil legge en person i narkose for en GU. Det er svært lite ubehag ved en GU, og fare for komplikasjoner ved narkose, selv om narkosen i dag er veldig lett. Hvorfor vil du ha narkose under en GU? Anonymous poster hash: 95396...10f 4
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2014 #5 Skrevet 1. mars 2014 Det er svært uvanlig (har aldri vært borti noen som har trengt/fått narkose under vanlig GU) Tror ingen vil legge en person i narkose for en GU. Det er svært lite ubehag ved en GU, og fare for komplikasjoner ved narkose, selv om narkosen i dag er veldig lett. Hvorfor vil du ha narkose under en GU? Anonymous poster hash: 95396...10f Det stemmer ikke at ingen vil gjøre det, men det skal meget gode grunner til for å gjøre det, og man vil forsøke alle andre muligheter først. TS bør snakke med fastlege og ev psykiater om det. Anonymous poster hash: f3614...cf0 1
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2014 #6 Skrevet 1. mars 2014 Tror kanskje man blir lagt i narkose på sykehuset og så fraktet til tannlegen Jeg håper du tuller?!Anonymous poster hash: 4bbc8...67e 2
#Sunrise Skrevet 1. mars 2014 #7 Skrevet 1. mars 2014 Har vært borti dette før faktisk, du må kontakte fastlege da ordner det seg:)
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2014 #8 Skrevet 1. mars 2014 Noen som vet hvor en kan få narkose for en vanlig undersøkelse? Har spurt på noen privatdrevet steder, men de kunne ikke tilby dette. Må da vel finnes noen som tilbyr dette? En kan jo få det hos tannlegen så da må det vel være mulig hos gynekologen også? Kan man legges i narkose hos tannlegen? for en vanlig undersøkelse? Anonymous poster hash: 47ed8...d58
#Sunrise Skrevet 1. mars 2014 #9 Skrevet 1. mars 2014 Kan man legges i narkose hos tannlegen? for en vanlig undersøkelse? Anonymous poster hash: 47ed8...d58 Ja hvis tannlegen tilbyr det, kan også få lystgass:)
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2014 #10 Skrevet 2. mars 2014 Kan man legges i narkose hos tannlegen? for en vanlig undersøkelse? Anonymous poster hash: 47ed8...d58 Hvis du går til privat tannlege, men det er veldig dyrt. Hos de offentlige tannlegene som gjør det er det lang kø, og de prioriterer barn og utviklingshemmede. Anonymous poster hash: 7149b...4ba
skreppamedleppa Skrevet 2. mars 2014 #11 Skrevet 2. mars 2014 Det er svært uvanlig (har aldri vært borti noen som har trengt/fått narkose under vanlig GU) Tror ingen vil legge en person i narkose for en GU. Det er svært lite ubehag ved en GU, og fare for komplikasjoner ved narkose, selv om narkosen i dag er veldig lett.Hvorfor vil du ha narkose under en GU? Anonymous poster hash: 95396...10f Det kan finnes mange grunner til at noen får narkose ved gu. Jeg vet at f.eks at det utføres med pasienter som er psykisk utviklingshemmede og er ute av stand til å samarbeide. Andre årsaker kan være seksuelle overgrep, incest etc. Det er selvsagt bedre for pasienten å ikke ta narkose av grunner som du nevner og pasienter som har legeskrekk eller er bekymret, uroet for undersøkelsen vil nok alltid legen ha en psykologisk tilnærming til problemet. Altså at lege og pasienten snakker grundig sammen om problemet og finner en løsning sammen. Alternativet kan være angstdempende medisiner som valium før undersøkelsen. I slike situasjoner vil legen overveie fordelene vs bakdelene med narkose i sammenheng med gu. Det kan nok også være forskjell på hva som føles ut som et lite ubehag for en "normal" frisk kvinne og noen som f.eks har opplevd seksuelle overgrep fra hun var et barn av. Så definisjonen av hva som betegnes som ubehag er nok individuell her, uten at min individuelle oppfatning av gu strider med din oppfatning. 9
Keila Skrevet 3. mars 2014 Forfatter #12 Skrevet 3. mars 2014 Leter etter private klinikker som tilbyr dette. Er klar over at man må betale det selv, men det har jeg råd til. Har snakket med fastlegen men hun bare lo av meg. Så lite hjelp å få der. Gidder ikke å oppleve å bli ledd av en gang til, så derfor vil jeg direkte til en privatklinikk og heller betale alt selv.
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2014 #13 Skrevet 3. mars 2014 Leter etter private klinikker som tilbyr dette. Er klar over at man må betale det selv, men det har jeg råd til. Har snakket med fastlegen men hun bare lo av meg. Så lite hjelp å få der. Gidder ikke å oppleve å bli ledd av en gang til, så derfor vil jeg direkte til en privatklinikk og heller betale alt selv. Prøv Volvat i så fall. Og hun fastlegen din burde blitt satt i gapestokk! Anonymous poster hash: f3614...cf0 6
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2014 #14 Skrevet 3. mars 2014 Kan man legges i narkose hos tannlegen? for en vanlig undersøkelse? Ja det kan man. Jeg hadde ikke råd til å betale for narkosen selv (19000), så ble henvist av tannlegen til sykehuset (tannlegen min mente det var bare tull og at det ikke kom til å gå gjennom). Måtte betale en egendel på 5500 ca for narkosen. Jeg tok røngten av tennene før narkosen, men de kunne gjøre det under også - det var bare mye styr og bortkastet tid om man måtte gjøre det slik. Anonymous poster hash: 7aabc...01e
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2014 #15 Skrevet 3. mars 2014 Jeg mener også at du bør kontakte Volvat, Aleris ol. De kan nok hjelpe deg. Anonymous poster hash: d5575...67f
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2014 #17 Skrevet 4. mars 2014 Du burde bytte fastlege! Legen skal ikke le av deg! Anonymous poster hash: d78b2...3b6 2
AnonymBruker Skrevet 4. mars 2014 #18 Skrevet 4. mars 2014 Mener ikke å fremstå som lite sensitiv eller noe slikt - men hvis man er redd for å ha en fremmed mann som styrer med ens underliv så er vel det siste man vil å være under narkose? Sjansen for at en lege som forgripe seg på en er jo minimale uansett, men i tilfeller der det skjer er det jo når man er "bevisstlos". Tanken på å ligge der bortreist med noen rotende rundt der nede er hundre ganger verre for meg i hvert fall. Bare nysgjerrig... Anonymous poster hash: 55492...1bf
Keila Skrevet 5. mars 2014 Forfatter #19 Skrevet 5. mars 2014 Veldig lite sannsynlig det ja, men skulle det skje får jeg aldri vite det heller om jeg ligger i narkose. i tilegg er det mer enn en til stede under narkose og oppvåkning, så det er ikke redd for Angående det å bytte fastlege. Er et par timer kjøring til neste legekontor men det får en vel bare takle.. Vet dere forresten hvordan der å bytte fastlege? Kan man ha fastlege i en annen kommune enn den man bor i? 3
Keila Skrevet 6. mars 2014 Forfatter #20 Skrevet 6. mars 2014 Er man eventuelt nødt til å fortelle hvorfor man vil ha narkose? Jeg klarer ikke å snakke om dette med noen. Så er det mulig å bestille på telefon for så bare møte opp og slippe å snakke om dette? Bare så det er sagt har jeg prøvd å snakke om dette til andre, jeg blir ikke forstått bare ledd av og legene vil ha meg som forskningsobjekt. Veldig nedverdigende og deprimerende. Jeg blir ikke tatt på alvor. Føler heller at de ser på meg som et objekt de kan studere og lage "fine" artikler om for sin egen berømmelse. 2
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå