AnonymBruker Skrevet 1. mars 2014 #1 Skrevet 1. mars 2014 Jeg har atopisk eksem og hudlege har frarådet bruk av kortison fordi eksemet er mildt. Jeg dusjer 1 gang i uken som hudlege har anbefalt og vasker meg ellers med klut. Bruker Canoderm etter dusj, men jeg har ikke råd til å bruke en så dyr krem hver dag. Jeg får ikke refusjon ettersom jeg bare har mildt eksem. Det som hjelper best er våte omslag eller dusj, men jeg blir jo mye værre etterpå. Tidvis har jeg smurt meg to/tre ganger om dagen, men jeg synes jeg blir like fort tørr som når jeg smører meg bare én gang om dagen. Det kan ha sammenheng med at jeg til hverdags bruker Coop bodylotion eller annen billigkrem, men det blir veldig dyrt med apotek-krem når jeg må smøre så mye, så ofte. Hva gjør egentlig dere andre med mildt atopisk eksem? Hvor ofte skal man egentlig smøre? Hvilke(n) fuktighetskrem er best? Hvilken krem skal man helst bruke i ansiktet? Hvor ofte bør man vaske ansiktet? Jeg har hørt om Eucerin eksemkrem, men vet ikke om den er bra mot atopisk eksem. Erfaringer? Jeg hører mye positivt om oljebad. Jeg har ikke badekar, men pleier å smøre meg inn med babyolje i dusjen. Er det like effektivt? Jeg tar i mot alle tips med takk. Anonymous poster hash: 3c9c3...ae8
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2014 #3 Skrevet 1. mars 2014 Lipikar er bra, men litt klissete. Foretrekker A-derma, den klisser mindre. Koster ca 400 kr for 400 ml. Atopisk hud bør vel smøres to ganger om dagen? Anonymous poster hash: 0e616...6fc
Gjest miora Skrevet 1. mars 2014 #4 Skrevet 1. mars 2014 Jeg bruker A-Derma. Fått god veiledning på apoteket i forhold til hvilken jeg bør ha, er mange ulike typer. Kjøpt meg en stor pumpeflaske som koster litt, men den varer lenge. For min del går ikke eksemen bort uten kortisonkrem. Så bruker en kortisonkrem jeg har fått på resept, fikk beskjed av hudlegen at jeg kan smøre meg hver dag med den. Fikk også en spesiell krem til ansiktet, men denne fungerer for noen og ikke for andre, og dessverre ikke til meg. Så om jeg må, bruker jeg faktisk litt kortison i ansiktet også. Smører meg med A-Derma hver dag, alltid etter jeg har dusja og ellers etter behov. Dusjer hver eller annenhver dag, men bruker kun såpe under armene og underlivet pluss vanlig shampoo. Har funnet ut at olje på huden under dusj ikke gjør noe særlig forskjell for meg.
Sugerøret Skrevet 1. mars 2014 #5 Skrevet 1. mars 2014 a derma funka ikke her. Ceridal fettkrem sammen med canoderm fungerer utmerket Kuttet ut oljer,da disse ble for kraftig for huden og porene
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå