AnonymBruker Skrevet 1. mars 2014 #1 Skrevet 1. mars 2014 Har i noen år nå hatt tredagersskjegg nesten permanent, synes det ser best ut. Men har lest noen artikler om jobbintervju hvor det å ikke barbere seg blir omtalt som en tabbe. HR sjefen er en voksen dama, og stillingen er en ingeniørstilling hos en stor entreprenør. Jeg er en mann på 30. Babyface vs tredagersskjegg, noen tanker? Anonymous poster hash: b13ae...c8a
Ferdigstudent Skrevet 1. mars 2014 #2 Skrevet 1. mars 2014 Glattbarbert er alltid det tryggeste valget. Dersom du er usikker, noe du åpenbart er ettersom du spør om råd her, så barberer du deg. 2
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2014 #3 Skrevet 1. mars 2014 En seriøs arbeidsgiver vil ikke la skjegg eller ikke skjegg påvirke en ansettelse. Anonymous poster hash: 99e45...bfb 2
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2014 #4 Skrevet 1. mars 2014 Har neppe noe å si, men hvorfor ikke være på den sikre siden? Anonymous poster hash: 3f5f4...bb3 1
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2014 #5 Skrevet 1. mars 2014 Har neppe noe å si, men hvorfor ikke være på den sikre siden? Anonymous poster hash: 3f5f4...bb3 Sikker side? Hvis dama lar en ting som skjegg avgjøre, så aner han jo ikke om hun liker skjegg eller ikke. Stadig flere liker skjegg, er bare å se på den andre skjegg-tråden som går her nå om dagen. Anonymous poster hash: 99e45...bfb
Ferdigstudent Skrevet 1. mars 2014 #6 Skrevet 1. mars 2014 En seriøs arbeidsgiver vil ikke la skjegg eller ikke skjegg påvirke en ansettelse. Anonymous poster hash: 99e45...bfb Førsteinntrykket arbeidsgiver får av deg er ekstremt viktig, noe det finnes utallige artikler om. Ved et kjapt søk fant jeg flere, blant annet denne https://www.studenttorget.no/index.php?show=4793&expand=4631,4793&artikkelid=11610 Dersom personen som holder intervjuet syntes det ser shabby eller uflidd ut med tredagersskjegg, kan du ha startet intervjuet med en ulempe fra første sekund. Det er med andre ord naivt å tro at slike ting ikke kan påvirke avgjørelsen for om du får jobben eller ikke. Vi må heller ikke glemme at det sannsynligvis er flere andre gode kandidater til intervju, som kan ha like gode kvalifikasjoner, men kan gi et bedre førsteinntrykk. Noe som setter tonen for hele intervjuet. Derfor mener jeg at det er alltid tryggest å følge de "uoffisielle" normene og reglene for hvordan man skal kle seg for ett jobbintervju.
Tibbie Skrevet 1. mars 2014 #7 Skrevet 1. mars 2014 Det kommer an på jobben... Om du skal stå på lageret til en flisforhandler eller drive veiarbeid i gata, er det nok ikke så nøye. Men når det er snakk om en ingeniørjobb, spesielt når det er hos en stor entreprenør, synes jeg virkelig det er på sin plass å barbere og ta på seg en "konservativ" skjorte. Da fremstår du mer profesjonell, og mindre slaskete. Men på privaten kan jeg si at jeg digger tredagersskjegg på menn Hot
Gjest Corto Maltese Skrevet 1. mars 2014 #8 Skrevet 1. mars 2014 Så lenge skjegget er i orden så skal det ikke være noe problem. Om man ikke får jobb fordi man har skjegg da er det noe alvorlig galt med dette samfunnet
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2014 #9 Skrevet 1. mars 2014 Jeg har fått jobb med tredagersskjegg (og det var ikke nøye stelt en gang). Dette i en stor "seriøs" offentlig bedrift, med relativt trangt nåløye for å komme innenfor. Er relativt vanlig blant mange av de ansatte med litt skjegg her. Må nevnes at det var menn som foretok intervjuene. Anonymous poster hash: 5a214...111
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2014 #10 Skrevet 1. mars 2014 Barbert er aldri feil. Mannen min fikk jobb i finans selv med tredagersskjegg på intervjuet, men fikk beskjed om at kun barbert er akseptert på jobb. Man vet imidlertid aldri om skjegget slår feil ut dersom det er usikkerhet rundt ansettelsen. Mannen min ser forresten mye bedre ut med tredagersskjegg. Anonymous poster hash: e7c44...0ab
Gjest black nailpolish Skrevet 1. mars 2014 #11 Skrevet 1. mars 2014 Jeg skal være ærlig, jeg har ansatt folk fordi de hadde skjegg.. men det var i butikk riktignok, ikke no fancy greier. spørs vel litt på hvordan jobb du søker, men så lenge du ser velfrisert ut skjønner jeg ikke hvorfor litt skjegg skulle gjøre noe.
xfce123 Skrevet 1. mars 2014 #12 Skrevet 1. mars 2014 Jeg tror det er lurt å ha skjegg, men ikke langt. Tredagersskjegg er det damer ser på som mest hot, så når du skal bli ansatt av en dame, vær veldig pen i tøyet, men ha litt skjegg. Da får du eggstokkene til å rasle.
snilla Skrevet 1. mars 2014 #13 Skrevet 1. mars 2014 Som andre alt har påpekt: førsteinntrykk er viktig! Om intervjueren liker deg allerede før intervjuet har begynt, er mye gjort! Dette er ikke vurderinger som man nødvendigvis gjør bevisst, men man får alltid et inntrykk av folk. Intervjusituasjonen er en kontekst, en bar er en annen. Tredagersskjegg passer ikke inn over alt. (Kommer selvsagt an på jobben man søker) Jeg ville ha kjørt safe og barbert meg. Rett og slett for å prøve å gi et så "rent" og "ordentlig" inntrykk som mulig. Det er samme grunn som at eg jeg ikke bruker mye sminke i en intervjusituasjon, rett og slett for å være så nøytral som mulig. Da kan jeg uttrykke at jeg vil passe inn på arbeidsplassen, selv før jeg har sagt noe. Om du får jobben kan du derimot la skjegget gro igjen, eventuelt høre med sjefen om det er noe som er OK for bedriften. Kan ikke skjønne at det skulle være noe problem når du alt har gjort et såpass bra inntrykk at de velger å ansette deg :-) Lykke til! 1
Genesis Skrevet 2. mars 2014 #14 Skrevet 2. mars 2014 Har i noen år nå hatt tredagersskjegg nesten permanent, synes det ser best ut. Men har lest noen artikler om jobbintervju hvor det å ikke barbere seg blir omtalt som en tabbe. HR sjefen er en voksen dama, og stillingen er en ingeniørstilling hos en stor entreprenør. Jeg er en mann på 30. Babyface vs tredagersskjegg, noen tanker? Anonymous poster hash: b13ae...c8a Jeg ville ment at en arbeidsplass hvor det ikke er akseptert med tredagers ikke er noe for meg! Som arbeidsgiver ville jeg også syntes det hadde vært positivt at du kom som den du er og ikke noen annen! Men mulig jeg er en sjelden rase. Uansett bør det ikke påvirke ansettelsen, ønsker de kun glattbarberte medarbeidere er dette noe du vil få beskjed om i løpet av intervjusituasjonen. Men som sagt håper jeg du slipper unna den problematikken! Jeg har selv bare opplevd at tredagers er fyfy i rene finansselskaper (gud vet hvorfor; jeg mer mer skeptisk til glatte typer), så jeg tror ikke nødvendigvis det gjelder deg.
Selmaa Skrevet 2. mars 2014 #15 Skrevet 2. mars 2014 Du vel alltids gro skjegget tilbake om du ser at bedriften er av typen som synes sånt er greit? Kommer vel litt ann på om du ser ryddig ut med skjegget eller ei. Hvis 3-dagersn din er rufsete, shave away, så er du bedre føre var.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå