Gå til innhold

Jeg elsker hunden min

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Fikk vår første hund for ca. 1 år siden, og hadde aldri hatt hund før. Jeg skjønner ikke hvordan det er mulig å bli så glad i et dyr.

Jeg elsker hunden min, og tror jeg ville dødd av sorg om det skulle skje henne noe.

Anonymous poster hash: c6e36...b62
  • Liker 11
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Fikk vår første hund for ca. 1 år siden, og hadde aldri hatt hund før. Jeg skjønner ikke hvordan det er mulig å bli så glad i et dyr.

Jeg elsker hunden min, og tror jeg ville dødd av sorg om det skulle skje henne noe.

Anonymous poster hash: c6e36...b62

Jeg elsker også hunden min. Tenker av og til med gru på at den nok ikke vil leve så lenge som meg, men slik er naturen. Vi må bare akseptere det.

AnonymBruker
Skrevet

Velkommen i gjengen :blomst:

Anonymous poster hash: df828...229
  • Liker 4
Skrevet

"When you get a dog, you're purchasing a small tragedy"..fritt sitert etter George Carlin.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg sier til hunden vår sikkert hver eneste dag at han er verdens fineste og at jeg er så glad i ham :) Så jeg skjønner deg godt! Jeg er så glad i ham at det nesten er litt vondt.

Anonymous poster hash: f53cf...f76
  • Liker 2
  • 2 uker senere...
Skrevet

Føler med deg!! Hundene mine er ungene mine ❤️❤️

Min første egen hund døde i jula ved påkjørsel av trailer.. Gråter enda i det skjulte og tenker på han hver dag.. Er utrolig trist.. Man knytter et helt spesielt bånd med dem.. Vi fikk ny hund i Januar og har blitt kjempeglad i han også.. Elsker han og ❤️ Tror jeg kommer til å elske hundene mine like mye som jeg kommer til å elske mine fremtidige barn..

Men de utenfor skjønner ikke dette og syns hunden skal nederst på prioriteringslisten.. For meg er det veldig viktig at barn har STOR respekt for dyr.. Sover den, skal den sove osv.. Herjing med hunden er ikke lov 😊

Syns egentlig man bør beskytte hundene mer enn barna fordi hundene har andre måter å si ifra på enn de voksne.. Hadde min hund blitt plaget av et barn og hunden hadde knurret/glefset så hadde jeg ikke avlivd han :-)

• Liker 1
Skrevet

jøsses......

har en hund på snart 2 år, men elsker da ikke henne!

Elsker mannen og barna mine.

Skrevet

jøsses......

Flaks for deg det da, men litt surmaga svar dette kanskje...

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Elsker min hund mer enn alt annet! Ingen familiemedlemmer eller samboer kommer foran! Sånn er det rett og slett! Gamlehunden som døde for 10 år siden gråter jeg fremdeles over. Dyr er dyr! :rodmer:

Anonymous poster hash: c5058...eaf
  • Liker 2
Skrevet

jøsses......

Rasjonerer du? Jeg har mer enn nok kjærlighet til både mennesker og dyr.

• Liker 16
Skrevet

jøsses......

Og for meg vil jeg heller ha en hund over et barn any day. Sitte barnevakt er det kjedeligste jeg vet om, men storkoser meg om jeg passer en hund. ;)

• Liker 3
Skrevet

Har alltid hatt dyr og har elsket dem alle ♥

Er gift og har 2 barn.Elsker dem også. Masse kjærlighet til alle her i gården.

• Liker 2
Gjest heihade
Skrevet (endret)

jøsses......

Sånt som dette synes jeg bare er trist. Hva vil du med hund, egentlig?

Det er ikke sikkert at det gjør deg til en dårligere eier, for hva vet vel jeg, men jeg synes dyr som man tar til seg fortjener å bo hos noen som har kjærlighet for dem og viser det.

Jeg kom nettopp hjem fra jobb. Det første som møter meg når jeg går inn døra er den lille hunden min som har hørt at jeg parkerte bilen og vred om nøkkelen. Hun har så lyst til å kose og hilse. Og når jeg setter meg i sofaen kommer hun trippende etter meg. Først krøller hun seg sammen til en ball på fanget mitt og sovner. Så, når jeg skifter stilling og legger meg på siden for å se på TV, så kryper hun godt inntil meg og sovner i armkroken min. Hun er så glad i meg og vil ikke noe mer i livet enn å ligge inntil meg.

Om jeg kunne hatt henne uten å elske henne tilbake? Nei. Da hadde jeg latt noen andre få henne, som kunne satt så mye pris på hennes selskap som hun gjør på mitt. Det beste en hund vet er å få være med eieren sin. Så klart spiller det en liten rolle at hun setter pris på å bli matet og å bli tatt ut på tur. Men når hun er sliten og trøtt og magen er full, og hun fremdeles, aller mest foretrekker å ligge, litt ubehagelig, klint inntil meg og kjenne at jeg er der - ja, da er jeg ikke i tvil om at dyr føler kjærlighet de og.

Så nei. Det kunne aldri falt meg inn å la et dyr bli så glad i meg og la de bo hos meg i langt over ti år uten å elske dem.

Endret av heihade
  • Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Mye mentalt syke folk her skjønner jeg. Elsker dere gullfisken også eller?

Anonymous poster hash: 79628...fd0
  • Liker 3
Skrevet

Jeg vil heller si at det er mennesker uten evne til å føle kjærlighet for dyr som er "mentalt syke".

• Liker 5
Gjest stian86
Skrevet

Håper ikke du har noe dyr hvertfall.
  • Liker 4
Gjest heihade
Skrevet (endret)

Jeg ser ikke poenget med å diskutere dette med noen som argumenterer med dette, men jeg skal svare likevel for å se om du klarer å komme med noe bedre neste gang. Å bruke "mentalt syk" som en fornærmelse mot noen som har en annen oppfattelse av ting enn det du har og som drar en sammenligning som ikke kan.. ja, sammenlignes tyder ikke akkurat på god argumentasjonsteknikk eller -forståelse. Nei, jeg elsker ikke gullfisken min. Men hunder kan man elske. For slik som mennesker blir glad for å se deg, blir hunder det. Og slik som man er i fysisk kontakt med mennesker er man det med hunder. Gullfisken min avhenger ikke av at jeg er kjærlig og god mot den for å ha et godt liv - så lenge den får maten sin. Hunder, derimot, skal leve med deg. Jeg lever ikke i gullfiskbollen med fiskene. Men jeg lever i samme hus som hundene.

Jeg ser hva du prøver på. Enten så er du et troll eller så er du elendig til å argumentere og må ty til dårlige metaforer og sammenligninger og irrelevante fornærmelser for å prøve å få overtaket.

Jeg hadde kanskje brydd meg om å høre på din mening hvis du hadde en bedre måte å få den frem på. For akkurat nå er det vanskelig å ta deg seriøst, da du faktisk, i mitt hode, er en veldig ung gutt eller jente som har sneket deg til datatilgang på mørkeste natta mens mamman din ligger og sover. Enten det, eller så er du bare et mindre begavet voksent menneske.

Endret av heihade
  • Liker 2
Skrevet

tenker akkuratt det samme, hver dag tenker jeg på utrolig heldig jeg er som har den beste hunden i verden. Og ja, hun er den beste, forstår at dere er glad i hundene deres altså, men dere har ikke truffet jenta mi<3 :fnise: komm akkuratt hjem fra en kort bytur og blir slikket fra topp til tå<3

det finnes mange ting som gir meg en midlertidig lykkefølelse, det som er så flott er at min hund gir meg det hver eneste dag. Hadde jeg ike hatt henne hadde jeg sikkert bare hatt denne lykkefølelsen et par ganger i måneden, nå får jeg den hver dag. I tilegg hadde jo livet blitt uendelig trist, ensomt og kjedelig uten henne<3

Er så ufattelig glad i henne, funderer ofte på hvordan det er mulig å elske et dyr så mye.. Men hun elsker meg like høyt, det viser hun hver dag.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...