Gå til innhold

Montessori


Snooks

Anbefalte innlegg

Noen som har noen erfaringer på godt og vondt med enten barnehage, skole eller begge deler?

Hvordan gikk overgangen til "vanlig" skole?

Veldig interessert i å høre alt av erfaringer og synspunkter :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har egentlig bare hørt veldig mye positivt om den. Trodde først at den kanskje var litt som Steinerskolen med alle de rare ritualene deres osv, men det er tydeligvis ikke slik.



Anonymous poster hash: ba02e...935
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har jenta i montessoribarnehage på småbarnsavdeling. Vi er veldig fornøyde med det. Har absolutt ingenting å gjøre med Steinerskolen nei, det er ikke noe for oss for å si det sånn.

"Hjelp meg til å hjelpe meg selv" er et av slagordene deres. De har mye fokus på å lære barna å bli selvstendige, spise selv, rydde opp etter seg, kle på seg selv. De har noen pedagogiske montessorileker. Tror ikke forskjellene fra en vanlig barnehage er så store på småbarnstrinnet egentlig, men etter hva jeg har hørt kjennetegnes montessoribarnehagene av mere ro og mindre støy en vanlige barnehager. Men vanskelig for meg å sammenligne for vi har kun erfaring med montessori.

Når det er sagt så tror jeg ikke hun skal gå på skole der, men vi har ikke undersøkt så mye om skolen ennå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 måneder senere...

Vi har jenta i montessoribarnehage på småbarnsavdeling. Vi er veldig fornøyde med det. Har absolutt ingenting å gjøre med Steinerskolen nei, det er ikke noe for oss for å si det sånn.

"Hjelp meg til å hjelpe meg selv" er et av slagordene deres. De har mye fokus på å lære barna å bli selvstendige, spise selv, rydde opp etter seg, kle på seg selv. De har noen pedagogiske montessorileker. Tror ikke forskjellene fra en vanlig barnehage er så store på småbarnstrinnet egentlig, men etter hva jeg har hørt kjennetegnes montessoribarnehagene av mere ro og mindre støy en vanlige barnehager. Men vanskelig for meg å sammenligne for vi har kun erfaring med montessori.

Når det er sagt så tror jeg ikke hun skal gå på skole der, men vi har ikke undersøkt så mye om skolen ennå.

Hei! Lurte egentlig bare på hvor gammel datteren din var når hun begynte der? Vi vurderer Montessoribarnehage etterhvert.(Har termin i begynnelsen av November) Men syntes å lese på sidene at de kun tar inn barn over to år? Jeg har planer om å søke barnehageplass i 2016, men siden han blir født såpass sent på året kommer han jo ikke til å være fylt to innen høsten 2016..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Hjelp meg til å hjelpe meg selv" er et av slagordene deres. De har mye fokus på å lære barna å bli selvstendige, spise selv, rydde opp etter seg, kle på seg selv.

Dette er jo et av hovedfokusene i Steinerbarnehagen også, da ;-)

Anonymous poster hash: c6ef4...7b4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å få barna selvstendige, rydde og kle seg og spise selv er også fokus i vår småbarns, som ikke er hverken montessori eller steiner... ro og lite støy lkkeså.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi har montesorri i vår barnehage med tanke på visse type leker/øvelser som de får gjøre. Jeg ser ingen problemer med det. Bare bra for konsentrasjonen sin del/finmotorikk slik jeg ser det. :)



Anonymous poster hash: 6185d...0be
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...