Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Er veldig lei av å være arbeidsløs nå. (Studerer ved siden av) og kunne trengt litt ekstra penger + at jeg har tid så hvorfor ikke.

Har nå funnet en jobb jeg ønsker å søke på i en klesbutikk. På siden der jeg fant jobben står det av man skal levere søknad på mail, men jeg har hørt det er best å gå til butikken med den personlig. Noen som har noen erfaringer der? Og hva burde jeg eventuelt tenke på?

Også gjelder det denne søknaden da - hvordan skriver man egentlig en søknad? Hvordan setter man den opp? Har virkelig lyst til å få dette til.

Har hatt to jobber før denne, men de har jeg ikke behøvd å sende inn CV og skrive søknad til ettersom jeg har fått den via familiekontakter.

Setter utrolig pris på svar! :laugh::laugh:

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hvis det er en liten butikk der sannsynligheten er stor for at du kan treffe daglig leder, så kanskje. Men ellers blir det ofte masete og du risikerer at den ansatte som tar imot søknaden din roter den bort. Jeg ville heller gått innom og spurt hvordan det er å jobbe der fordi du har tenkt å søke. Kanskje får du muligheten til å snakke en del både med de ansatte og lederen? Gå tidlig på dagen i uka på et tidspunkt der det er stille i butikken og de på jobb ikke er slitne!

Jeg jobber i en servicebedrift i Oslo og vi får 2-3 personer innom hver dag for å levere CV. De får aldri snakke med en leder, for det ville ikke vært mulig å ringe denne hver gang. Men dersom det hadde vært ledig stilling i min avdeling, og en hyggelig søker hadde kommet innom for å titte, ville jeg synes det var positivt og gjerne slått av en prat.

Anonymous poster hash: 0d10f...37b
Gjest bustyvel
Skrevet

Kan du ikke ringe eller møte opp og bare si "hei, jeg har sendt dere CV på mail" eller bare møt opp og si at du er interessert, men gjerne sender informasjon på mail.

AnonymBruker
Skrevet

Helt enkelt:

1. Å levere CV per epost er best hvis de sier de vil ha det på den måten.

2. Du kan levere åpen søknad/CV til feks en butikksjef.

3. Lever aldri til noen som helst som IKKE er sjef i butikken.

Anonymous poster hash: a00d5...cdc

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...