Ciara Skrevet 7. desember 2015 Forfatter #3501 Del Skrevet 7. desember 2015 Jeg synes også Allis skulle komme tilbake. Jeg synes toppen er fin, men er litt usikker på den kanten som er nederst og sitter rundt hoften. Hvis du kan vise den på deg er det lettere. Jeg skal prøve den, men tror ikke det blir bilde på KG, altså Den kanten er det jeg er mest usikker på selv. Det står og faller på om den fortykker eller forminsker, haha. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tekola Skrevet 8. desember 2015 #3502 Del Skrevet 8. desember 2015 Likte toppen, men må si meg enig i at det kommer veldig an på kanten altså! Jeg synes det er gøy å se størrelsesforskjellen på ungene på målekortet fra helsestasjonen, spent på når minstemann tar igjen storessøster, for det må jo bare skje. Gutter er jo gjerne litt høyere enn jenter, så det er jo ikke så rart, men på 15 mnd-kontrollen var han vel tre eller fire centimeter lengre enn det hun var på samme tid. Vi har mye høye menn i familien, spesielt på min side (mannen min på 185cm er lavest på bryllupsbildene med min del av familien ) så det skal bli spennende å se! Og jeg skjønner frustrasjonen din! Det er da man skulle hatt en variant av veto "Jo, men jeg vet dette blir bra, så dere får bare ta det inn, dermed basta." Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daria Skrevet 8. desember 2015 #3503 Del Skrevet 8. desember 2015 Og jeg skjønner frustrasjonen din! Det er da man skulle hatt en variant av veto "Jo, men jeg vet dette blir bra, så dere får bare ta det inn, dermed basta." Som en som tidvis befinner seg i andre enden av sånne telefoner, riktignok i svært liten skala, kan jeg ikke si meg enig Jeg har hørt mange merkelige salgsargumenter fra selgere som virkelig ikke har skjønt hva jeg trenger...Forøvrig kan jeg i avdelingen for KG-drømmer fortelle at jeg var på besøk hos Ciara og guttene i natt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ciara Skrevet 8. desember 2015 Forfatter #3504 Del Skrevet 8. desember 2015 Ja, herregud, Daria, jeg har også befunnet meg i andre enden og det er virkelig mye rart man får på tråden. Men når man henvender seg til et allment utsalgssted om noe som har fått superkritikker, bør de i det minste ha vilje til å undersøke hva det dreier seg om. Total ignoranse av leverandør kan også bety å ikke gjøre jobben sin.Hva foregikk i den drømmen? Smigrende at noen drømmer om meg, det må jeg si Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daria Skrevet 8. desember 2015 #3505 Del Skrevet 8. desember 2015 Det er nok mer enn en anelse arroganse ute og går enkelte steder... Dessuten er det vel som det er i så mange bransjer - det gjelder å ha et kjent navn/merkevare å slå i bordet med.Husker bare at vi løp rundt ute sammen med ungene - det er et hyggelig strøk du bor i Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ciara Skrevet 8. desember 2015 Forfatter #3506 Del Skrevet 8. desember 2015 Men det er sant, jeg bor i et hyggelig strøk! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daria Skrevet 12. desember 2015 #3507 Del Skrevet 12. desember 2015 (endret) Det er fortsatt her man melder inn lampe-forelskelser, ja? Jeg vil ha en fjærlampe! Den lille bordversjonen holder fint, den kan stå som en liten fluffy sky på hyllen under engelen som spiller sekkepipe... Endret 12. desember 2015 av Daria Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ciara Skrevet 13. desember 2015 Forfatter #3508 Del Skrevet 13. desember 2015 Det er fortsatt her man melder inn lampe-forelskelser, ja? Jeg vil ha en fjærlampe! Den lille bordversjonen holder fint, den kan stå som en liten fluffy sky på hyllen under engelen som spiller sekkepipe...Det er en nydelig lampe, go for it! Fin pris på den også, og det er jo ikke direkte vanlig for vakre lamper... ;) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daria Skrevet 14. desember 2015 #3509 Del Skrevet 14. desember 2015 Kanskje det må bli en januargave fra meg til meg, hvis jeg fortsatt har like lyst på den da... Det er et par farlige butikker på House of Oslo, selv for meg som egentlig ikke er så interiørinteressert (og derfor tror det er ufarlig å bare kikke litt...). Jeg må jevnlig overbevise meg selv om at jeg ikke trenger skåler og tekanne med ansikt, for eksempel... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Skravla Skrevet 14. desember 2015 #3510 Del Skrevet 14. desember 2015 Kanskje det må bli en januargave fra meg til meg, hvis jeg fortsatt har like lyst på den da... Det er et par farlige butikker på House of Oslo, selv for meg som egentlig ikke er så interiørinteressert (og derfor tror det er ufarlig å bare kikke litt...). Jeg må jevnlig overbevise meg selv om at jeg ikke trenger skåler og tekanne med ansikt, for eksempel...Jeg er ikke så begeistret for akkurat det service, men tekannen er da søt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daria Skrevet 14. desember 2015 #3511 Del Skrevet 14. desember 2015 Tror du ikke denne ville gjøre seg på kontoret, altså - kanskje særlig på mandager...? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Skravla Skrevet 14. desember 2015 #3512 Del Skrevet 14. desember 2015 Det hadde den nok, men vi har notoriske koppetyver her og jeg fant igjen Bitch-koppen min i en annen etasje. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daria Skrevet 14. desember 2015 #3513 Del Skrevet 14. desember 2015 Derfor har jeg sluttet å ha private kopper på jobben - min fine retro-kopp (kjøpt for en tier på Tiger, but still) forsvant i en opprydning Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fibonacci Skrevet 23. desember 2015 #3514 Del Skrevet 23. desember 2015 Ønsker dere en deilig jul! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tekola Skrevet 24. desember 2015 #3515 Del Skrevet 24. desember 2015 God jul, håper dere får en fin feiring! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tekola Skrevet 31. desember 2015 #3516 Del Skrevet 31. desember 2015 Håper julen har vært fin og at dere får en fin feiring i kveld! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daria Skrevet 4. januar 2016 #3517 Del Skrevet 4. januar 2016 Nå synes jeg noen har veldig lang juleferie... Men jeg leser den nye til Johan Harstad, og etter drøyt 100 sider elsker jeg den. Som den mannen kan skrive! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ciara Skrevet 5. januar 2016 Forfatter #3518 Del Skrevet 5. januar 2016 Dere, jeg lever! Har hatt en fin juleferie også. En passe miks av samvær med storfamilien, samvær med min egen lille familie og litt alenetid for meg selv (=trening. Det er derfor jeg er hekta på trening nå, jeg får faktisk tenkt i fred samtidig!). Guttene var storfornøyde i jula. For det første var julaften helt nydelig, og Det Store Kaoset som jeg frykter hvert år uteble faktisk i år også. De var engasjerte på julaften, men det tok ikke av i det hele tatt og de var glade for alle gavene de fikk. Jeg var veldig glad for det. Og resten av jula har de fått se uvanlig mye på tv, noe særlig Eldstemann vet å sette pris på: Eldstemann: «Mamma, jeg er så glad i jula for da får jeg se så mye på tv!» Jeg: «Mhm…» Eldstemann: «….en dag så jeg på tv nesten hele dagen. Da synes jeg du var en skikkelig flink mamma!» Jeg: «Vel, Eldstemann, det synes ikke jeg.» Jaja. Det er det som er ferie, er det ikke? Vi har jo gjort andre ting også, men tv ble faktisk et ganske nødvendig alternativ i noen av dagene. Regn gjorde at turene ute ikke ble særlig lange, og jeg skal ærlig innrømme at det var flere ganger hvor tempoet og energien til de to små rakkerne gikk meg på nervene. Vi hadde tross alt tolv feriedager sammen, og det krever sitt å holde dem i gang (eller holde dem fra hverandre, når de er i dét humøret). Så har jeg som sagt trent en hel masse (sjelden jeg er lettere når jula er over enn da den begynte…) og lest en god del også. Jeg leste: Liv Ullmann: Syntes den var relativt skuffende. Og den fikk meg til å tenke over hva jeg egentlig ikke har sansen for ved hennes forfatterskap, nemlig at det er null spenningskurve i bøkene hennes (et hederlig unntak er «Det dyrebare», som er den eneste jeg virkelig har likt). Ellers er bøkene hennes fragmenter og minner, og når man har lest de første femti sidene har man ofte lest hele boka føler jeg – det kommer bare variasjoner over det samme temaet. Slik er det i den siste boka også. For all del, det er fascinerende å lese om både Bergman og Ullmann og oppveksten, og jeg synes hun beskriver foreldrene sine på en nydelig måte, men det er ingen utvikling der. Og da blir fire hundre sider (eller hva det er) bare for langt. Geir Gulliksen: Leste «Historie om et ekteskap» fordi den hadde fått så strålende kritikker. Jeg synes temaet er interessant, men jeg vet ikke helt med denne. Jeg syntes verken den var glimrende tenkt eller glimrende formulert (det siste trekker anmelderne fram om Gulliksens bøker, gang på gang). Johan Harstad: Denne leser jeg nå, og jeg må si meg enig med Daria, den er glimrende. Jeg synes det er urettferdig å kritisere den for lengden, for dette er jo ikke én roman, egentlig, men flere. Og han er kanskje motsetningen til Ullmann på den måten at det er så stort tenkt, så ambisiøst. Jeg setter mer og mer pris på akkurat dét, ambisiøse anslag. Dette er oppvekst, utlendighet, kunst, Vietnamkrigen, glimrende karakterskildringer i nydelig språk, med humor og alvor. Jeg har sagt det før og sier det igjen: Johan Harstad er den virkelig store av de «unge» norske forfatterne. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daria Skrevet 5. januar 2016 #3519 Del Skrevet 5. januar 2016 22 minutter siden, Ciara skrev: Johan Harstad: Denne leser jeg nå, og jeg må si meg enig med Daria, den er glimrende. Jeg synes det er urettferdig å kritisere den for lengden, for dette er jo ikke én roman, egentlig, men flere. Og han er kanskje motsetningen til Ullmann på den måten at det er så stort tenkt, så ambisiøst. Jeg setter mer og mer pris på akkurat dét, ambisiøse anslag. Dette er oppvekst, utlendighet, kunst, Vietnamkrigen, glimrende karakterskildringer i nydelig språk, med humor og alvor. Jeg har sagt det før og sier det igjen: Johan Harstad er den virkelig store av de «unge» norske forfatterne. Amen! Jeg elsker at han tenker stort og ikke legger bånd på seg, og at det er så gjennomført. Han skriver ikke bare en historie, han lager kunsten i boka, han har sikkert skrevet skuespillene som nevnes også (jeg håper ihvertfall det - og at han har tenkt å gi dem ut...), han pleier å lage omslagene sine selv - han skaper et univers. Og språket - han har noen formuleringer som er så fantastiske at jeg må stoppe og lese dem noen ganger til, og gjerne dele dem med noen før jeg kan lese videre. Dessuten skriver han ikke om seg selv, og det takker jeg for... Det er særlig to ting som får meg til å legge vekk en bok bare på grunn av baksideteksten - det ene er disse evinnelige familiehemmelighetene som dukker opp i form av brev/smykker/nøkler/uventet arv og uunngåelig fører til en historie som utspiller seg på to tidsplan og ende med at den kvinnelige hovedpersonen finner både seg selv, lykke og kjærlighet, og det andre er når hovedperson og forfatter har samme fornavn og påfallende mange likhetstrekk. En del av dem er sikkert gode bøker (hvertfall i den siste kategorien...), men jeg fikk Knausgård-debatten så langt opp i halsen at jeg ikke har orket tanken siden. At forfattere lar seg inspirere av egne liv og opplevelser har jeg ingen problemer med, det har de jo alltid gjort, men skal du skrive en roman så sett det inn i en fiktiv ramme og ta deg bryet med å endre navn, i det minste. Jeg synes vi ser den samme tendensen i sakprosa også - jeg leste både surrogati-boken til Mala Naveen og 1001 natt av Velte Lid Larsen (som av en eller annen pussig grunn ble utgitt som roman) for et par år siden og irriterte meg over hvor stor plass forfatterne og deres liv tok i teksten. (Om du mot formodning skulle lure etter dette - jeg har ingen umiddelbare planer om å lese boka til Linn Ullmann ) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vera Vinge Skrevet 5. januar 2016 #3520 Del Skrevet 5. januar 2016 Hallo, og godt nytt år! Hyggelig å lese om jula deres. Høres veldig likt slik vi har hatt det. Rolig og fint, og en del tv... To uker fri midt i den mørkeste tida, stort sett uten snø, gjør det ikke veldig fristende å være veldig mye ute. Så jeg har også litt dårlig samvittighet for mye innetid, og lange morgener med en god del tv. Men, i det store bildet teller det lite, så jeg lever greit med det. Jeg får alltid så lyst til å lese mer når dere skriver om bøker (og Daria beskriver akkurat slike bøker jeg ikke liker å lese, om mystiske nøkler, familiehemmeligheter og "selvutvikling" :ler:). Jeg får meg bare så sjelden til å prioritere det. Jeg driver og lurer på om jeg skal gi seriøse bøker et nytt forsøk i lydbokformat, siden jeg sitter en time i bil per dag. Hittil har jeg nesten bare hørt på krim (Harry Hole og "Snømannen" nå), fordi det er lett å komme inn i etter noen timers pause. Men det er jo mye annet jeg også kunne tenke meg å lese. Men følelsen av å kaste bort tiden på (det som viser seg å være) dårlige bøker blir jo enda sterkere da, siden det å høre lydbok sikkert tar 100 ganger så lang tid som å lese den selv. Jeg husker fortsatt hvor sur jeg ble av å ha hørt gjennom "Før jeg brenner ned" av Gaute Heivoll, som etter min mening var en ganske dårlig bok, til tross for nominasjon til Bragepris, eller hva det var. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå