Gå til innhold

Uten en rød tråd

Ciara

Anbefalte innlegg

Jeg er dessverre litt rotete av meg, men digger når jeg har fått ryddet og vasket. Dette vil gjerne holde skjult for omverdenen og liker at folk sier fra før de kommer. :fnise: :rodme: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Åh, den sorteringen hørtes fantastisk smart ut! :nigo: 

Jeg er eeeegentlig veldig ryddig av meg. Det bare gjenspeiles ikke i leiligheten :ler: 
Vi lider definitivt av "For mye ting, for lite lagrinsplass og for lite flink til å kaste"-sykdommen :sjenert: Sånn går det når vi begge er vokst opp i enebolig! Eller noe... Fint å ha noe å skylde på? :fnise: 

God helg i Ciara-heimen! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er også veldig ryddig, men det er jammen ikke alltid det synes her heller. Og det er jeg faktisk stolt av, for det betyr at jeg har lært meg å slappe av litt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Av alle ting har jeg begynt å fundere på juledesserten. Skal jeg lage pannacotta med hvit sjokolade og appelsinsaus? Eller sjokoladefondant med appelsinsaus? På den ene siden er det lite som slår sjokoladefondant. På den andre er pannacotta også kjempegodt, og den kan lages helt ferdig i god tid i forveien. Hm.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du skal vel ha dessert noen av juledagene også? *tilhenger av både/og-løsninger* *evnt matvrak*

Godt poeng! Når det gjelder dessert er jeg også tilhenger av slike løsninger :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I går var det juletrefest i nabolaget. En klassisk fest med tenning av juletre, sanger og nissen som deler ut godteposer. I år ble det litt spesielt, for det var mannen min som var utskremt til å være nisse. Vi innviet Eldstemann i hemmeligheten på forhånd, for ellers er jeg ganske sikker på at han ville hylt "Nissen er jo pappa!" midt i godteposeutdelingen. Han lovet å holde tett, men syntes det var ganske vanskelig fordi det var så stas. Tenk, det er pappa som er nissen! Og det er det bare vi som vet! Softie, derimot, fikk ikke vite noe. Når man er tre år klarer man jo ikke å holde på en eneste hemmelighet. 

Så startet juletrefesten, og det var helt rørende å se hvor stas ungene syntes det var. Eldstemann hoppet og spratt rundt treet, Softie gikk mer andektig rundt og hadde faktisk stjerner i øynene. Jeg tror han syntes det var veldig stas i seg selv at mange mennesker holdt hender og sang sammen.

Og så kom altså nissen. Alle ungene i nabolaget tok fullstendig av, Eldstemann ble fnisete, Softie syntes nissen var spennende og skummel på én gang. De fikk godteposene sine, og fornøyd gikk vi hjem. "Hvor er pappa, egentlig?" spurte Softie. "Han måtte bare ut en tur," svarte jeg. 

Så kom et førjulsøyeblikk jeg tror jeg aldri vil glemme. For mens vi står der i gangen og kler av oss alt yttertøyet går utgangsdøra opp, og inn kommer selveste nissen. Softie ser direkte sjokkert ut. Nissen, her hjemme? Og er dette egentlig kjempeskummelt eller kjempespennende? Og så tar nissen av seg lue og skjegg, og uttrykket Softie får da skulle jeg ønske jeg hadde bilde av, hele øyeblikket skulle vært på film. Han ser sjokkert, vantro, ekstremt glad og lettet ut på én gang. Og sier om og om igjen: "Pappa er nissen! Pappa er nissen! :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ellers går min yngste sønn helt klart i mine fotspor. Han er nemlig opptatt av å ha det pent rundt seg. Nå har jo julepynten for alvor begynt å komme opp rundt i husene i nabolaget, og Softie mener at vi også må pynte mer. Jeg er helt enig. Jeg har hengt en bunt kristtorn på døra, men hva belysning angår ser det temmelig sørgelig ut. Softie ser beundrende på lysene naboen har dandert over hekken og sier: "Mamma, så fine lys. Vi har ikke fine lys. Kan vi skjøpe sånne?" :ler: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så herlig førjulsøyeblikk. :hjerte: Og så fikk jeg litt dårlig samvittighet fordi vi valgte å få ferdig middag hos svigermor framfor å dra på julegrantenning i nabolaget hjemme...

Jeg stemmer for pannacotta. Fordi det er så latterlig enkelt, og man kan lage det helt ferdig på forhånd, noe jeg syns er deilig den dagen. Vi skal også ha julaften hos oss, og tradisjon tro ordner mannen med pinnekjøttet mens jeg må finne på dessert. Noe med appelsin står på min liste også, men har ikke bestemt meg ennå. Egentlig er jeg vokst opp med både riskrem og karamellpudding, men selv om jeg egentlig ikke er noe kresen av meg, er jeg ikke glad i akkurat de to tingene. Så når det er vår jul, kan vi heldigvis velge selv. Forrige gang vi hadde julaften hadde vi en variant av krumkaker og moltekrem med noe alkohol i à la Brimi, til ære for min svigerfar som var glad i sånt. Men jeg kunne tenke meg noe friskere i år.

Eldstegutten min har ikke fått mine ryddegener - dvs. jeg hater jo rot, men er ikke alltid like flink til å holde det så ryddig rundt meg som jeg skulle ønske. Men han er som sin far, opptatt av å rydde etter seg. Eller om det bare er alderen. Men han syns også vi burde få opp julestjerner i vinduene. Jeg drøyer alltid med julepynt og juleforberedelser, for å ikke gå lei. Men jeg innser at jeg har fått et stort barn, som nå begynner å huske godt og forvente seg ting. ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så herlig førjulsøyeblikk. :hjerte: Og så fikk jeg litt dårlig samvittighet fordi vi valgte å få ferdig middag hos svigermor framfor å dra på julegrantenning i nabolaget hjemme...

Jeg stemmer for pannacotta. Fordi det er så latterlig enkelt, og man kan lage det helt ferdig på forhånd, noe jeg syns er deilig den dagen. Vi skal også ha julaften hos oss, og tradisjon tro ordner mannen med pinnekjøttet mens jeg må finne på dessert. Noe med appelsin står på min liste også, men har ikke bestemt meg ennå. Egentlig er jeg vokst opp med både riskrem og karamellpudding, men selv om jeg egentlig ikke er noe kresen av meg, er jeg ikke glad i akkurat de to tingene. Så når det er vår jul, kan vi heldigvis velge selv. Forrige gang vi hadde julaften hadde vi en variant av krumkaker og moltekrem med noe alkohol i à la Brimi, til ære for min svigerfar som var glad i sånt. Men jeg kunne tenke meg noe friskere i år.

Eldstegutten min har ikke fått mine ryddegener - dvs. jeg hater jo rot, men er ikke alltid like flink til å holde det så ryddig rundt meg som jeg skulle ønske. Men han er som sin far, opptatt av å rydde etter seg. Eller om det bare er alderen. Men han syns også vi burde få opp julestjerner i vinduene. Jeg drøyer alltid med julepynt og juleforberedelser, for å ikke gå lei. Men jeg innser at jeg har fått et stort barn, som nå begynner å huske godt og forvente seg ting. ;) 

Hyggelig å se deg her inne, Vera!

Dårlig samvittighet trenger du ikke ha. Det blir nok akkurat like magisk neste år, og ferdig middag er en luksus man ikke skal kimse av!

Jeg tror også det blir pannacotta. Med hvit sjokolade i og appelsinsaus skal jeg nok klare å gjøre det litt julete uansett. I fjor lagde jeg appelsinis, også kjempegodt. Jeg er ikke glad i tradisjonelle juledesserter. Riskrem synes jeg er ekstremt tungt etter en stor middag, så jeg vil ha noe lettere. Molter har jeg aldri likt (men jeg elsker å plukke dem), og det er litt rart, for jeg elsker så godt som all annen frukt og bær. Tror det er fordi det er så lite friskt. Hva med is? Det er alltid en inntier hos ungene også. Jeg kan lage så fancy desserter jeg bare vil, for ungene er det lite som slår en boks is :ler: Eller helst hjemmelaget, så jeg synes er kjempegøy å styre med. 

Så bra at Eldstegutten har arvet ryddegenene til far! Min Eldstemann er også temmelig ryddig. Og i en hjelpsom fase. Det minner meg om gamle dager - det beste min bestemor kunne si om barn var når de var "lette å be", altså stilte opp og hjalp til villig vekk. Sånn er Eldstemann nå, og tydelig stolt over å gjøre en forskjell. Skjønner tanken din om å drøye med julepynt, men nå synes jeg tiden raser avgårde så fort likevel at jeg ikke tror jeg rekker å bli lei. Dvs, etter nyttårsaften går alt rett ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For en hyggelig 1. advent. Så stas at far var nissen. :nisse: Min ene niese har man aldri kunnet "lure" med nissen, for hun skjønner med en gang hvem det er. Kjenner det på lukten og andre småting hun fanger opp.

Jeg pyntet til advent i går med lys i vinduer og adventsstake og litt småtterier. Julepynten har ikke kommet frem enda, for det føler jeg er litt for tidlig. Erfaringsmessig sniker det seg inn litt julepynt her og der ettersom julen nærmer seg.

Sjokoladefondant er helt nydelig, men jeg ser at på julaften kan det være greit å ha noe som er gjort klar på forhånd. Jeg tenkte å spørre om jeg skal fikse desserten til julaften der jeg skal være. Jeg kommer tross alt til dekket bord samme sted som alltid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sofaforelsket! https://m.lauritz.com/no/auksjon/bolia-6-pers-sofa-model-hannah-betrukket-med-style-stof/i3950114/

Den lave ryggen gjorde den uvanlig nett til å være hjørnesofa. Egentlig har jeg tenkt at lav rygg ikke er så komfortabelt, men når jeg tenker meg om er det sjelden jeg sitter i sofaen, pleier som regel å innta horisontalen... Men den sofaen må prøvesittes snart, helt klart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For en hyggelig 1. advent. Så stas at far var nissen. :nisse: Min ene niese har man aldri kunnet "lure" med nissen, for hun skjønner med en gang hvem det er. Kjenner det på lukten og andre småting hun fanger opp.

Jeg pyntet til advent i går med lys i vinduer og adventsstake og litt småtterier. Julepynten har ikke kommet frem enda, for det føler jeg er litt for tidlig. Erfaringsmessig sniker det seg inn litt julepynt her og der ettersom julen nærmer seg.

Sjokoladefondant er helt nydelig, men jeg ser at på julaften kan det være greit å ha noe som er gjort klar på forhånd. Jeg tenkte å spørre om jeg skal fikse desserten til julaften der jeg skal være. Jeg kommer tross alt til dekket bord samme sted som alltid.

Så hyggelig å tilby å lage dessert! Det hadde jeg satt stor pris på :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ah, det verste med jobben min er salg. Det er jo noen her som vet hva jeg driver med, så jeg utdyper ikke dette noe særlig. Men det er altså til å grine av noen ganger, når man vet man sitter på et kjempebra produkt, og utsalgsstedene sier «Nja, gidder ikke å ta sjansen» og avisene sier «Vi har så mye annet å skrive om». Og tilbake sitter det altså opphavsfolk som har investert en hel masse tid og krefter på det, og man VET det er mange der ute i verden som ville vært interessert, men som aldri får vite at produktet finnes. Noen ganger tenker jeg at jeg ikke orker å drive med dette her i mange år, ærlig talt, men nå er jeg litt ekstra oppgitt i dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så hyggelig å tilby å lage dessert! Det hadde jeg satt stor pris på :)

Skal jeg lage til dere også? :ler: 

Jeg får høre med vertinnen hva hun sier. De liker å ha kontroll selv, men i og med de alltid fikser koselig jul så kan det være hyggelig å tilby litt hjelp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Og det er jo som kjent tanken som teller, så de setter nok pris på tilbudet uansett om de takker ja eller nei! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, damer:

Hva synes vi om denne: http://www.filippa-k.com/no/woman/tops/jersey-wrap-top

(Synes Allis burde komme tilbake...)

Trenger en topp til en halvformell anledning. Jeg liker litt utringede plagg, men ellers kan de godt være veldig tekkelige. Ser ikke denne grei ut, eller er den kjedelig?

Jeg synes også Allis skulle komme tilbake.

Jeg synes toppen er fin, men er litt usikker på den kanten som er nederst og sitter rundt hoften. Hvis du kan vise den på deg er det lettere. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...