Gå til innhold

Uten en rød tråd


Ciara

Anbefalte innlegg

Jeg personlig trener ikke for de årene som kommer, men for der jeg er nå. Jeg kjenner at trening og et mer bevisst forhold til mat gir meg mer overskudd og glede i hverdagen. Jeg føler meg faktisk som en bedre mamma når jeg har overskudd til lek og tøys med Vesla, og det er pga trening og kosthold.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Folkens, jeg har nådd en stor og viktig milepæl i mammalivet!

Skulle hente sekken i ganga til barnehagen mens ungen lekte i barnevasken og plasket med vannet.

Jeg rydder en liten stund, og det plasker vilt og lenge.

Jeg går inn, og.....han står ikke ved vasken? Hvor.....

DOEN! Han står med begge henne oppi doen og plasker dovann utover hele seg!!!! SPYYYYYYYY og herregud så jævlig kvalmt!

Holdt på å daue av bakterieangst!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alt bra med deg, dama? :vinke:

 

Jeg vet ikke, skal jeg være ærlig! Det er ikke noe som er spesielt i veien, altså, men nå har det vært så hektisk at jeg er sliten, rett og slett, og ikke helt har rukket å tenke så mye over hvordan det går :ler:

 

Det er jammen godt det er helg snart! Da skal jeg gjøre mitt beste for å få slappet av mest mulig, det kan jeg trenge nå.

 

Håper det går bra med deg? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet ikke, skal jeg være ærlig! Det er ikke noe som er spesielt i veien, altså, men nå har det vært så hektisk at jeg er sliten, rett og slett, og ikke helt har rukket å tenke så mye over hvordan det går :ler:

 

Det er jammen godt det er helg snart! Da skal jeg gjøre mitt beste for å få slappet av mest mulig, det kan jeg trenge nå.

 

Håper det går bra med deg? :)

 

:kose:

 

Tror jeg har det litt som deg, egentlig. Altså, det er helt greit. Men litt hektisk. Og så kjenner jeg nok på det at det er total mangel på frisoner. Jobbdagen er hektisk. Ettermiddagen er hektisk. Kvelden er enten trøtt eller hektisk. Om natta sover vi ikke, og så er det opp halv seks igjen.

 

Men for all del, helt greit, altså, ikke så gæli. Helt... ok. Sådär. På det jevne. Bob-bob. Ikke så verst.

Sånn, har jeg glemt noen synonymer nå? :ler: Eller, egentlig tror jeg livet er veldig bra, men noen dager er du litt for pumpa til å kjenne etter. Kanskje. Eller så er dette bare kvasi-psykologisering av trøtteste sort, det er også en mulighet.

 

Håper du får en fin og rolig helg, da! Med noen fine blomster! :)

Høres ut som du trenger det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg måtte faktisk inn her i ens ærend for å takke for ORDENTLIG bursdagskake passende for barn.

Newsfeeden min svømmes nemlig over at "Fridtjof fyller blabla år"- med ei kake lagd av en innleid baker, eller type overdandert marsipanopplegg som tok hvertfall 3 døgn å forberede, samt 5 kurs i "baking for viderekomne".

Jeg elsker den tradisjonelle barnekaka :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:kose:

Tror jeg har det litt som deg, egentlig. Altså, det er helt greit. Men litt hektisk. Og så kjenner jeg nok på det at det er total mangel på frisoner. Jobbdagen er hektisk. Ettermiddagen er hektisk. Kvelden er enten trøtt eller hektisk. Om natta sover vi ikke, og så er det opp halv seks igjen.

Men for all del, helt greit, altså, ikke så gæli. Helt... ok. Sådär. På det jevne. Bob-bob. Ikke så verst.

Sånn, har jeg glemt noen synonymer nå? :ler: Eller, egentlig tror jeg livet er veldig bra, men noen dager er du litt for pumpa til å kjenne etter. Kanskje. Eller så er dette bare kvasi-psykologisering av trøtteste sort, det er også en mulighet.

Håper du får en fin og rolig helg, da! Med noen fine blomster! :)

Høres ut som du trenger det.

Jeg er alltid full av beundring for alt du orker. Selv merker jeg at jeg har fått lavere tålegrense for stress. Hvis det er ekstremt hektisk uten at jeg får tid til hente meg inn blir jeg rett og slett tung til sinns. Det gir seg med en gang jeg får sovet godt og slappet av litt. Denne uka har jeg vært på jobbtur og vært sosial fra morgen til kveld, og det blir jeg ekstremt sliten av. Men i natt sov jeg som en stein, og dermed var humøret tilbake :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg måtte faktisk inn her i ens ærend for å takke for ORDENTLIG bursdagskake passende for barn.

Newsfeeden min svømmes nemlig over at "Fridtjof fyller blabla år"- med ei kake lagd av en innleid baker, eller type overdandert marsipanopplegg som tok hvertfall 3 døgn å forberede, samt 5 kurs i "baking for viderekomne".

Jeg elsker den tradisjonelle barnekaka :hjerte:

Takk for det!

Det er altså Softie som har bursdag, og ved alle slike anledninger tenker jeg en del på hvor lista skal legges. Litt gir seg selv - jeg har ikke tid eller lyst til å bruke flere ettermiddager på å forberede til bursdag, men utover det tenker jeg alltid over hva barna blir glad for. Det er nemlig mindre enn man tror. Softie er tre år nå, fortsatt en liten gutt. Han synes det er fantastisk å være med å lage sjokoladekake, og det er det beste i verden å få pynte den selv. Jeg måtte hjelpe med å smøre glasuren utover, men ellers har Softie og Eldstemann fått styre med nonstop og seigmenn som de ville. Og de har altså vært så tilfredse med det.

(Sånn apropos: For en stund siden var Eldstemann i bursdag der det ble servert spesialbestilt Frost-kake. Veldig stas for bursdagjenta, naturligvis, men ellers var jeg litt negativ. Ikke synes jeg man skal legge lista høyere enn man må i barnebursdager. Og den var faktisk ikke spesielt god heller. Eldstemann ville ikke smake siden fyllet var blått.)

Også ellers har vi gjort det enkelt. Vi har bare hatt besteforeldre på besøk, servert pølser. Vi kjøpte et par sånne blåsedingser på Rema1000 som ungene elsket. Og Softie fikk en ambulanse av oss, den kostet 400 kroner. Jeg anslår at vi har brukt 600 kr på Softies bursdag tilsammen.

Og bursdagbarnet er lykkelig. Han sitter stappmett i sofaen med ambulansen ved siden av seg. Magen buler ut, han har sjokoladeglasur i munnvikene og ser ut som han skal sovne når som helst :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det en stund siden en ordentlig KG-oppdatering. Høres koselig ut med Softie-bursdag - men er han virkelig tre allerede? Jeg husker jo nesten som det var i går at du var gravid med ham?!?

 

Og så skjønner jeg godt slitenhet når man ikke får hentet seg inn i en hektisk hverdag. Jeg har også hatt det sånn deler av høsten, og jeg ser hvor ulike jeg og mannen er. Han påstår at han får energi av å gå ut i garasjen og jobbe med noe greier på kveldstid, fordi han blir så fornøyd med alt han får gjort. Mens jeg i større grad må vegetere om kvelden, om dagen har vært hektisk. For som deg, blir jeg også fort nedfor om jeg ikke har noen pauser/egentid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes også det hørtes ut som en tipp topp barnebursdag. Å få være med å pynte en sjokoladekake er mer enn stas nok når man er tre. Det samme er besteforeldre, pølser og lomper. Jeg ser overhodet ingen grunn til å "ta av" på verken den ene eller andre fronten, spesielt ikke når de er så små (det hører kanskje med til historien her at min stakkars yngste sønn fikk en helium-ballong til bursdagen sin :ler: Men han var happy han, og nå har det blå eselet sunket stadig lenger ned mot gulvet. Snart er det på tide å kaste den, men jammen har han hatt mye moro i mellomtiden!).

 

Men jeg har kolleger som forteller at i deres barnehage er det helt standard med fancy dekorerte bestillingskaker til toårsdager i barnehagen. Altså, hver til sitt, men jeg blir litt sånn: :hakeslepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er akkurat sånn barnebursdager skal være, synes jeg! Imens andre leide lokaler eller hadde bursdag på badeland eller McDonalds, rullet mamma ut metelpåmetel med aluminiumsfolie i loftsstua og dekket på med langpannepizzaer og langpannesjokoladekake som lillebror hadde dekorert (massakrert? :plystre::ler: ) selv. Det trenger ikke være mer fancy enn det!

 

For all del, knallkult med superfancy kaker. Men skal man toppe det fra år til år får man jo Pascal og Hellstrøm innleid på kjøkkenet innen 12 årsdagen! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå er det en stund siden en ordentlig KG-oppdatering. Høres koselig ut med Softie-bursdag - men er han virkelig tre allerede? Jeg husker jo nesten som det var i går at du var gravid med ham?!?

 

Og så skjønner jeg godt slitenhet når man ikke får hentet seg inn i en hektisk hverdag. Jeg har også hatt det sånn deler av høsten, og jeg ser hvor ulike jeg og mannen er. Han påstår at han får energi av å gå ut i garasjen og jobbe med noe greier på kveldstid, fordi han blir så fornøyd med alt han får gjort. Mens jeg i større grad må vegetere om kvelden, om dagen har vært hektisk. For som deg, blir jeg også fort nedfor om jeg ikke har noen pauser/egentid.

 

Ja, Softie er tre år :sukk: Ikke vet jeg hvor den tiden ble av.

 

Jeg har vel blitt mer obs på å prioritere ting jeg synes er gøy også. Jeg er jo opptatt av å gjøre pliktene mine, men jeg har lært at jeg faktisk ikke bare kan prioritere det. Det er ikke bra. Morsomme og ufornuftige gjøremål må til, om det så er en tur, en time søppeltv eller annet. All work and no play makes Ciara a grumpy lady!

 

Jeg synes også det hørtes ut som en tipp topp barnebursdag. Å få være med å pynte en sjokoladekake er mer enn stas nok når man er tre. Det samme er besteforeldre, pølser og lomper. Jeg ser overhodet ingen grunn til å "ta av" på verken den ene eller andre fronten, spesielt ikke når de er så små (det hører kanskje med til historien her at min stakkars yngste sønn fikk en helium-ballong til bursdagen sin :ler: Men han var happy han, og nå har det blå eselet sunket stadig lenger ned mot gulvet. Snart er det på tide å kaste den, men jammen har han hatt mye moro i mellomtiden!).

 

Men jeg har kolleger som forteller at i deres barnehage er det helt standard med fancy dekorerte bestillingskaker til toårsdager i barnehagen. Altså, hver til sitt, men jeg blir litt sånn: :hakeslepp:

 

Fatter ikke at folk gidder. Og ikke bare det, jeg synes faktisk man har et ansvar for å holde bursdagfeiringer på et rimelig nivå som flertallet faktisk kan matche.

 

Det er akkurat sånn barnebursdager skal være, synes jeg! Imens andre leide lokaler eller hadde bursdag på badeland eller McDonalds, rullet mamma ut metelpåmetel med aluminiumsfolie i loftsstua og dekket på med langpannepizzaer og langpannesjokoladekake som lillebror hadde dekorert (massakrert? :plystre::ler: ) selv. Det trenger ikke være mer fancy enn det!

 

For all del, knallkult med superfancy kaker. Men skal man toppe det fra år til år får man jo Pascal og Hellstrøm innleid på kjøkkenet innen 12 årsdagen! 

 

Det hørtes da helt storveis ut! :)

 

Jeg vil ha Pascal på mitt kjøkken, men jeg er 34, og da er det innafor... Kremt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Lavterskelbursdag" er helt topp. Jeg har jo som kjent ikke barn, men synes det er veldig moro å lage bursdagskaker. Mine nieser er de "heldige" utvalgte som får mine spede forsøk på staskaker. Er langt igjen til Pascal, men gøy er det. Hun minste niesen min vil ha samme kake hvert år tydeligvis, for har allerede bestilt samme som de to foregående bursdager. Og hun har bursdag på nyåret, så jeg tror jeg konkluderer med at hun liker å være ute i god tid og liker tradisjoner. :ler:

Jeg får prøvd kreativiteten min atskillig mer på hun andre sine kaker. Men når det er sagt så er det bursdagsbarnet og jeg som synes dette er mest stas. Små barn, som i bursdagsgjester, er ikke så opptatt av utseende, men i om de liker kaken eller ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Lavterskelbursdag" er helt topp. Jeg har jo som kjent ikke barn, men synes det er veldig moro å lage bursdagskaker. Mine nieser er de "heldige" utvalgte som får mine spede forsøk på staskaker. Er langt igjen til Pascal, men gøy er det. Hun minste niesen min vil ha samme kake hvert år tydeligvis, for har allerede bestilt samme som de to foregående bursdager. Og hun har bursdag på nyåret, så jeg tror jeg konkluderer med at hun liker å være ute i god tid og liker tradisjoner. :ler:

Jeg får prøvd kreativiteten min atskillig mer på hun andre sine kaker. Men når det er sagt så er det bursdagsbarnet og jeg som synes dette er mest stas. Små barn, som i bursdagsgjester, er ikke så opptatt av utseende, men i om de liker kaken eller ikke.

 

Det hørtes veldig hyggelig ut! Du høres ut som verdens hyggeligste tante :) Og det må være koselig når den minste niesen tydeligvis setter så stor pris på den kaken! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Fredag. 

 

Jeg har få planer for helgen, og takk og pris for det! :)

 

I kveld skal jeg ha en dillekveld for meg selv, som i all hovedsak går ut på at jeg gjør en haug veldig feminine ting på en gang, som å tenne duftlys, dandere blomster, se på tv (og vi snakker ikke høykulturelle programmer, nei), legger ansiktsmaske og lakker neglene. Jeg har fått sånn ca dilla på neglelakk, og bruker nå bare neglelakk som gjør veldig mye ut av seg - vi snakker ikke lekker, diskret fransk manikyr, vi snakker neglelakk med glitter.

 

Mannen min synes det er veldig underholdende når jeg gjør sånt. Sikkert fordi jeg ikke er så dillete til vanlig, og fordi han synes det er litt humor. 

 

Eldstemann forventer at vi plukker kastanjer og baker muffins i morgen. Jeg har planer om å trene en del, helst ute. La oss være ute mest mulig før november kommer, sier jeg bare!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk, så hyggelig sagt av deg. :)

Det er moro å gjøre ting som er litt atypisk sitt vanlige jeg. Og ikke minst overraske litt.

Her er planen å fikse litt i hagen før høsten slår til for fullt. Naboen min fjernet noen sekker med hageavfall fra min hage mens jeg var på ferie nå. Utrolig snilt og jeg er veldig takknemlig for det. Og litt usikker på om de syntes det så litt sjuskete ut hos meg. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg morer meg sånn over Softie om dagen. Legointeressen hans har tatt av, og han er nå like sprø etter det som storebror. Og det beste han vet er hvis jeg sitter på gulvet og ser på at han bygger. Det ser og høres ut som "Softies fjernsynskjøkken, the lego edition".

 

Softie: "Først tar jeg en lang lego... Ja... Så tar jeg en liten rød oppå der. Og sånn. Så tar jeg grønn. Ja. Så (bla bla bla bla bla bla bla). Se mamma, jeg bygd en robot!" :ler:

 

Ellers består livet av jobb, trening, tv-serier og en og annen sosial aktivitet. Det er såpass mye som skjer at jeg prøver å holde balansen mellom dyrebar alenetid og sosiale ting og trening. Men når vi runder midtveis i oktober begynner det verste å roe seg litt på jobb i hvert fall. Skal bli greit, det! Det er nok å finne på ut året også, men da blir det helt vanlige arbeidsdager uten noe særlig farting hit og dit, og uten kveldsaktiviteter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...