Gå til innhold

Uten en rød tråd

Ciara

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Foodgasm-materiale det der. Uten tvil! En aldri så liten fatgasm i tillegg, men gud, det så digg ut! :sikle: 

En skikkelig espresso kan jeg tenke meg er godt til den der!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det der er ikke en kake - det er tre! Kinderegg-kake! :hoppe: Mistenker at selv et kakemonster som meg ville klare seg med en bit (ok, to)...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skar den i små biter, den er helt fantastisk. Den er såpass overdådig at den vekker en viss begeistring bare folk (les: damer) ser den :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fin helg med nydelig søndagstur. Heldigvis var også helgen uten mange planer, for forrige uke var det mye som foregikk på kveldstid. Synes knapt jeg fikk slengt meg ned på sofaen.

Denne uka blir det annerledes. Har ikke en eneste kveldsavtale, og sånn skal det forbli. I stedet har jeg planer om å trene mye, og ligge på sofaen resten av tiden. Merker at det straks er november, for nå er det mørkt og jeg føler meg halvtrøtt sånn ca hele tiden. Da er vel hvile og trening greit investert tid, tenker jeg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Møkkatirsdag.

Startet flott med to unger som gjorde seg vrange uten at jeg i det hele tatt klarte å forstå hva det handlet om. Eldstemann gikk på rommet sitt og lukket døren og måtte lirkes ut for å kle på seg og spise frokost. Softie survet. Og for mitt indre bilde kunne jeg jo bare se hvordan jeg ble senere og senere på jobb.

Så jeg sier til mannen, som startet dagen med hjemmekontor:

Jeg: "Hvordan skjedde det egentlig at jeg leverer ungene HVER eneste morgen? Det hadde vært så deilig å kunne stå opp, spise frokost og gå rett på jobb en gang i blant!"

Han: "Ja, men du hadde hatt bedre tid hvis du står tidligere opp."

Jeg: "Ja, det hadde jeg, men jeg trenger ikke din mening om de morgenene jeg faktisk leverer. Jeg trenger at du leverer."

Han (sur): "Jeg kan sikkert levere i blant, jeg."

Jeg: "Ja. Det er jo rett og rimelig? Vi har aldri sagt at jeg skal levere bestandig."

Han: "Nei, men nå har jeg ofte møter om morgenen."

Jeg: "Det vet jeg, men et par dager i uka bør være mulig for deg å få til."

Han: "Ja, det får bli på torsdag, det da. Onsdag og fredag morgen svømmer jeg jo."

Jeg: "...og når skjedde det at ditt treningsregime er viktigere enn når jeg kommer meg på jobb om morgenen?"

Han: "Jesus, nå er jo alt galt, nå jo."

Jeg: "Ja, beklager, men i blant blir det nok for meg også. Jeg er sliten. Og nå høres det ut som om akkurat det er mindre viktig enn at du får trent. Og dette viser jo også at det ikke er morgenmøtene som er problemet, heller, når du rekker å trene om morgenen."

Han (sur): "..."

Jeg: "Jeg skulle gjerne trent om morgenen i blant, jeg! Jeg har snakket i over ett år om å svømme før jobb en gang! Men guess what, det rekker jeg ikke!"

osv osv.

Altså, jeg skjønner at han blir irritert, for noen ganger tar han alt som en selvfølge i huset, og så er jeg grei helt til jeg har fått nok. Men i blant føler jeg altså at det er null rom for en frustrert mor. Mannen klager ofte over jobb og diverse annet, og det hører jeg tålmodig på. Ungene slår seg vrange i blant som unger gjør, det fikser jeg også. Men klager mor? Nei, det har ingen tid til å høre på. Kjenner jeg er ordentlig furten. Alt jeg ønsker meg er at den mannen kunne si "Det skjønner jeg godt! Klart vi skal få til det!" Ferdig.

Dette er helt sikkert en helt vanlig morgen, men sånne starter kaster bare skygger over resten av dagen.

Og nå sitter jeg her med alle reiseregningers mor, der kvitteringer skal matches mot bankutskrifter og utgiftene føres på diverse forskjellige poster i regnskapet, og/eller splittes og viderefaktureres. Det er det verste jeg vet.

Nå er selvmedlidenheten såpass framtrendende her at det gjelder å gjemme vekk bankkortet. Hvis ikke er det fort gjort at jeg ryker på en usunn lunsj og/eller unødvendig shopping :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du skal ikke undervurdere den positive effekten av en usunn lunsj på en sånn dag, altså ;)

Medlidenhet av det hypotetiske slaget når det gjelder irriterende mann, og dyp og ektefølt når det gjelder fakturaer og tilliggende herligheter, det er en av mine virkelige hat-oppgaver.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Allis Hagtorn

Sånne diskusjoner har aldri vi, vi respekterer hverandre høyt og lovte på selveste bryllupsdagen mens vi skjærte kakestykkene at "vi elsker hverandre for høyt til å bli jævlig muggen om morgenen" - og etter det bare liksom kommuniserer vi oss frem til en naturlig løsning :hjerte:

Men noen veeeeeeeeldig få ganger(ikke lenge, bare noen sekunder) så kan selv jeg bli akkurat sånn muggen. Og morgener er......la oss si, en glimrende arena for begge to å dra frem muggen stressestemning  :glare:

Foreløpig leverer mannen fordi han jobber litt redusert så han skal ta seg av all henting/levering uten at det betyr megalange dager. Men når begge er på fulltid må jeg nok bare ta meg sammen og ta fast en av delene, ja. 

Det er så blæh å alltid være (allerede faktisk, selv når jeg ikke leverer - men fordi jeg vil ha litt tid til å ha ungen på fanget om morgenen) sen på jobb, da må man liksom også dra fra jobb senere = alltid sen. Men så var det dette med å stå opp sånn at jeg rekker å være på jobb 07 da...... :dry:

Kjøp sjokolade, Ciara. SJOKOLAAAAAAAAAADE!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du skal ikke undervurdere den positive effekten av en usunn lunsj på en sånn dag, altså ;)

Medlidenhet av det hypotetiske slaget når det gjelder irriterende mann, og dyp og ektefølt når det gjelder fakturaer og tilliggende herligheter, det er en av mine virkelige hat-oppgaver.

Du har rett! Jeg må kanskje få kjøpe meg en croissant, faktisk!

Godt vi er flere. Jeg HATER regninger. Hehe.

Sånne diskusjoner har aldri vi, vi respekterer hverandre høyt og lovte på selveste bryllupsdagen mens vi skjærte kakestykkene at "vi elsker hverandre for høyt til å bli jævlig muggen om morgenen" - og etter det bare liksom kommuniserer vi oss frem til en naturlig løsning :hjerte:

Men noen veeeeeeeeldig få ganger(ikke lenge, bare noen sekunder) så kan selv jeg bli akkurat sånn muggen. Og morgener er......la oss si, en glimrende arena for begge to å dra frem muggen stressestemning  :glare:

Foreløpig leverer mannen fordi han jobber litt redusert så han skal ta seg av all henting/levering uten at det betyr megalange dager. Men når begge er på fulltid må jeg nok bare ta meg sammen og ta fast en av delene, ja. 

Det er så blæh å alltid være (allerede faktisk, selv når jeg ikke leverer - men fordi jeg vil ha litt tid til å ha ungen på fanget om morgenen) sen på jobb, da må man liksom også dra fra jobb senere = alltid sen. Men så var det dette med å stå opp sånn at jeg rekker å være på jobb 07 da...... :dry:

Kjøp sjokolade, Ciara. SJOKOLAAAAAAAAAADE!!!

:ler:

Godt å høre vi er flere i samme båt.

Jeg har ingen problemer med å være på jobb klokka sju. Tvert i mot elsker jeg det. Bare meg selv å tenke på, fredelig i kollektivtrafikken enn så lenge. Sukk. Men nå blir det snart noe av igjen! For nå MÅ jo den mannen levere mer framover ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja! Du må ha alt!

Men du må fortsatt ha den grønne toppen mer. Den blir du seriøst dritfin i.

Sukk, ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heldigvis er verken mannen min eller jeg interesserte i å være sinte lenge.

Hadde følgende SMS-utveksling i ettermiddag:

Han: "Når er du hjemme i dag, sinnataggen? :))

Jeg: "Ca kvart på fire, din tosk."

Og dermed var krangelen offisielt over. Romantisk, hva? :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...