Gå til innhold

Uten en rød tråd

Ciara

Anbefalte innlegg

Åh, så herlig! :ler:

Det er godt med litt roligere perioder innimellom, med bare helt normal... Hverdag! 

Hverdag er nedskrytt! Heia A4-livet! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tre temaer som opptar mest tankevirksomhet i dag:

1. Softie. Jeg er hjemme med ham i dag, for han er ikke i form. I natt hadde han feber, i dag morges var feberen borte, men formen var ikke bra. Så da ble jeg hjemme med ham. Det er litt frustrerende med slike dager, men samtidig veldig koselig også. Og Softie synes åpenbart det er stas å være alene hjemme med mamma. "Skal vi ikke i barnehagen i dag?" spør han hver halvtime (fulgt opp med: "Vært jeg i barnehagen i går?" :ler:), og så ler han en lykkelig latter når jeg sier at "nei, i dag skal du og jeg være hjemme sammen". 

2. Statsbudsjettet. STATSBUDSJETTET! DET ER SÅ LEEEEENGE TIL 2017! 

3. Dagens timeplan er irriterende. Både jeg og mannen skulle vært på hvert vårt møte i kveld, og så tapte jeg kampen. Ingen barnevakter er ledige (ganske uvanlig, og selvfølgelig den ene gangen jeg faktisk ber om barnevakt). Jeg er litt sur for det, for det var både et nyttig og morsomt møte jeg skulle vært på. Men, men - sånn er jo bare livet i blant. På jobb måtte to møter flyttes til mandag fordi jeg var hjemme i dag, og der var det jo nok fra før. En venn av Eldstemann blir med oss hjem i dag, og da får jeg ikke stukket ut og trent litt på ettermiddagen. Så her sitter jeg med ekstremt rastløse bein, og jeg må være her inne absolutt hele dagen. Det er jo til å få klaus av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Allis Hagtorn

Tre temaer som opptar mest tankevirksomhet i dag:

1. Softie. Jeg er hjemme med ham i dag, for han er ikke i form. I natt hadde han feber, i dag morges var feberen borte, men formen var ikke bra. Så da ble jeg hjemme med ham. Det er litt frustrerende med slike dager, men samtidig veldig koselig også. Og Softie synes åpenbart det er stas å være alene hjemme med mamma. "Skal vi ikke i barnehagen i dag?" spør han hver halvtime (fulgt opp med: "Vært jeg i barnehagen i går?" :ler:), og så ler han en lykkelig latter når jeg sier at "nei, i dag skal du og jeg være hjemme sammen". 

2. Statsbudsjettet. STATSBUDSJETTET! DET ER SÅ LEEEEENGE TIL 2017! 

3. Dagens timeplan er irriterende. Både jeg og mannen skulle vært på hvert vårt møte i kveld, og så tapte jeg kampen. Ingen barnevakter er ledige (ganske uvanlig, og selvfølgelig den ene gangen jeg faktisk ber om barnevakt). Jeg er litt sur for det, for det var både et nyttig og morsomt møte jeg skulle vært på. Men, men - sånn er jo bare livet i blant. På jobb måtte to møter flyttes til mandag fordi jeg var hjemme i dag, og der var det jo nok fra før. En venn av Eldstemann blir med oss hjem i dag, og da får jeg ikke stukket ut og trent litt på ettermiddagen. Så her sitter jeg med ekstremt rastløse bein, og jeg må være her inne absolutt hele dagen. Det er jo til å få klaus av.

:hjerte: For en skjønn unge!!! :hjerte: Min har kommet til milepælen hvor han prompet mens han satt i spisestolen sin og lo seg skakk av lyden, og prøvde etterlikne den mens han lo igjen.

Så lo faren like mye mens jeg bare "neeeei", og dermed har ungen lært seg ny underholdning. 

Jeg har dessverre ingen løsninger for statsbudsjettet, bortsett fra at jeg får 1300 kr ekstra om jeg beholder jobben og null om jeg mister den. Det er jo innmari (u)praktisk løsning.

Løsning på rastløse inneben: hoppetau? jogge opp og ned trappa? Gi ungene noe de kan søle utover alt så du må vaske alle gulv og vegger?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Løsning på rastløse inneben: hoppetau? jogge opp og ned trappa? Gi ungene noe de kan søle utover alt så du må vaske alle gulv og vegger?

Regner med at Ciara falt pladask for dette geniale forslaget! :ler:

Softie høres bare så skjønn ut. Man må jo bare smelte litt av barn som blir overlykkelige over en hjemmedag bare med mamma!

Statsbudjsettet, ja.... urk. Synes min kompis Terje sa det utmerket:

"Hurra, nå får jeg en hundrelapp mindre i skatt hver måned! Da skal jeg dra på kino og fotballkamper- nei, forresten. Vent litt."

Dette er en typisk skattelettegreie som bare merkes på utgiftssiden, og ikke på inntektssiden. Staten Norge får mindre penger å bruke, mens absolutt ingen kommer til å hyle av glede over sine 50, 75 eller 150 kroner i måneden. Bortkastet er bare fornavnet. Og klimamålene og kultursektoren... nei, vent litt. Vent til 2017, rettere sagt :tristbla:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uten å ha regnet på det tror jeg det lille jeg vil få i skattelette blir effektivt spist opp av at jeg mister reisefradraget samtidig som togbilletter blir dyrere - og uansett er det snakk om så små summer at jeg ikke vil merke forskjell i praksis. Tenk om de heller kunne bruke pengene på noe som betyr noe og som faktisk ville utgjøre en reell forskjell...?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hjerte: For en skjønn unge!!! :hjerte: Min har kommet til milepælen hvor han prompet mens han satt i spisestolen sin og lo seg skakk av lyden, og prøvde etterlikne den mens han lo igjen.

Så lo faren like mye mens jeg bare "neeeei", og dermed har ungen lært seg ny underholdning. 

Jeg har dessverre ingen løsninger for statsbudsjettet, bortsett fra at jeg får 1300 kr ekstra om jeg beholder jobben og null om jeg mister den. Det er jo innmari (u)praktisk løsning.

Han er en veldig skjønn unge, ja. Jeg er helt ubeskjeden der, men faktum er at vi får såpass mange tilbakemeldinger på ham at jeg vet andre også ser ham sånn. Han er så lugn og lun, kosete og lett å glede. Så har han sine andre quirks, han som alle andre folk, men sjarmerende, det er han!

Hehe! Gled deg. Det er bare starten :ler:

Hehe, det ble ingen av delene. Men i dag blir det skikkelig styrketrening!

Regner med at Ciara falt pladask for dette geniale forslaget! :ler:

Softie høres bare så skjønn ut. Man må jo bare smelte litt av barn som blir overlykkelige over en hjemmedag bare med mamma!

Statsbudjsettet, ja.... urk. Synes min kompis Terje sa det utmerket:

"Hurra, nå får jeg en hundrelapp mindre i skatt hver måned! Da skal jeg dra på kino og fotballkamper- nei, forresten. Vent litt."

Dette er en typisk skattelettegreie som bare merkes på utgiftssiden, og ikke på inntektssiden. Staten Norge får mindre penger å bruke, mens absolutt ingen kommer til å hyle av glede over sine 50, 75 eller 150 kroner i måneden. Bortkastet er bare fornavnet. Og klimamålene og kultursektoren... nei, vent litt. Vent til 2017, rettere sagt :tristbla:

Det er nettopp det jeg mener!

Ok, så får jeg noen hundringser mindre i skatt. Det kommer ikke til å merkes på lommeboka i det hele tatt, mens summene for staten blir store. Jeg forstår heller ikke hvordan FrP kommer unna med å kalle seg et parti for folk flest når det er de rike det monner for. (Altså, mannen min og jeg tjener normalt bra og merker det knapt.) Og så sier folk: "Ja, men du kan jo velge å gi penger selv til de du synes trenger det!" Og ja, det kan jeg og det gjør jeg. Men naiv er jo bare forbokstaven hvis man tror det skal monne spesielt mye sett opp mot høyere skatter. Nei, jeg blir bare provosert. Fatter ikke så mange har stemt på disse toskene, og lurer VIRKELIG på hvordan valgresultatet blir i 2017. Jeg blir ekstremt overrasket om det blir ny runde blått da, men HVIS det skjer konkluderer jeg med at et overveldende stort antall nordmenn er idioter. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Uten å ha regnet på det tror jeg det lille jeg vil få i skattelette blir effektivt spist opp av at jeg mister reisefradraget samtidig som togbilletter blir dyrere - og uansett er det snakk om så små summer at jeg ikke vil merke forskjell i praksis. Tenk om de heller kunne bruke pengene på noe som betyr noe og som faktisk ville utgjøre en reell forskjell...?

Lurer på hvem som kom på den geniale ideen å gjøre togbilletter dyrere! Herregud.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi får trøste oss med at FrP stuper på alle målinger. Jeg tror mange som stemte FrP sist fikk seg en lei overraskelse da de skjønte hva det faktisk innebar å få dem i posisjon. Samtidig sliter jeg litt med å ha medlidenhet med folk som står fra og sier "Jeg ville aldri stemt på FrP hvis jeg hadde visst hva de sto for" (faktisk utsagn brukt i avisoverskrift) - da er man så idiot at man nesten fortjener at det får følger...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er bare så frustrerende at det får følger for oss andre også! :sukk: Måtte det bli mange, mange, mange år til neste gang de eventuelt måtte forville seg inn i regjering!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi får trøste oss med at FrP stuper på alle målinger. Jeg tror mange som stemte FrP sist fikk seg en lei overraskelse da de skjønte hva det faktisk innebar å få dem i posisjon. Samtidig sliter jeg litt med å ha medlidenhet med folk som står fra og sier "Jeg ville aldri stemt på FrP hvis jeg hadde visst hva de sto for" (faktisk utsagn brukt i avisoverskrift) - da er man så idiot at man nesten fortjener at det får følger...

Jeg har null medlidenhet. Er man så dum, så fortjener man ikke annet - enig i det.

Det er bare så frustrerende at det får følger for oss andre også! :sukk: Måtte det bli mange, mange, mange år til neste gang de eventuelt måtte forville seg inn i regjering!

...men det er nettopp dette. Nå kan man bare håpe at folket har lært.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser ut som om finnene gjør liknende erfaringer når det gjelder populistiske partier i regjering, så nettopp denne på twitter:

OJ. De Gröna är nu större än Sannfinländarna i färsk opinionsundersökning. Svårt för populister att sitta med i regeringen.

Når vil SverigeDemokratene oppleve samme effekt...?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På ønskelista:

En treningsvenn.

Jeg vil ha en treningsvenn her hvor jeg bor. Det er få av mine venner som bor rett ved meg. Og de jeg kjenner her trener enten andre steder, eller så klaffer det aldri å trene samtidig. Det er faktisk et reelt savn. Jeg driver og maser på folk om å bli med å trene :ler: Men får "Å, jeg vil, men ungene legger seg ikke før halv ni / jeg trener i treningsrom på jobben" el. Vurderer snart å henge opp en lapp på treningssenteret, men er litt redd for hva slags folk jeg kan tiltrekke meg da :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

...og så ønsker jeg meg denne: http://www.bytimo.no/collections/all/products/lace-blouse?variant=3986920451

Den er jo veldig dyr, får dårlig samvittighet bare ved tanken! Men herlighet, så fin!

:hjerter: Den grønne hadde vært helt sinnsykt fin på deg!  

Med en fin tynn singlet som viser litt pupp :nigo: 

Og en sort skjørt eller tettsittende jeans. Den passer og til sort dressbukse/penere bukser. Og til blazer eller skinnjakke.

Og jobb og finere anledninger.

Herregud. Du må ha den. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hjerter: Den grønne hadde vært helt sinnsykt fin på deg!  

Med en fin tynn singlet som viser litt pupp :nigo:

Og en sort skjørt eller tettsittende jeans. Den passer og til sort dressbukse/penere bukser. Og til blazer eller skinnjakke.

Og jobb og finere anledninger.

Herregud. Du må ha den. 

Jeg er også redd for at jeg må ha den. Jeg har en svart silkesinglet som blir perfekt under. Jeg har også et veldig fint trangt svart skjørt som passer. Men ikke skinnjakke ;) Men DET hadde jo vært veldig fint.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er også redd for at jeg må ha den. Jeg har en svart silkesinglet som blir perfekt under. Jeg har også et veldig fint trangt svart skjørt som passer. Men ikke skinnjakke ;) Men DET hadde jo vært veldig fint.

Jeg ser også for meg semsket skinn til den, og både trange skjørt og sånne som går opp mer på midjen.

Hva passer IKKE den toppen til er spørsmålet.

Jeg var innom en relativt ny butikk på Torshov idag som hadde så mye fint(og dyrt) at det nesten var deprimerende. Masse megafint i den grønnfargen og ull i mengder :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Søte Softie - og lek som høres ut som fjernsynskjøkken var en god beskrivelse. Men i blant tenker jeg at en mute-knapp hadde vært hendig på min fyr av den varianten.

Veldig fin topp også!

Ønsker deg en fin helg. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser også for meg semsket skinn til den, og både trange skjørt og sånne som går opp mer på midjen.

Hva passer IKKE den toppen til er spørsmålet.

Jeg var innom en relativt ny butikk på Torshov idag som hadde så mye fint(og dyrt) at det nesten var deprimerende. Masse megafint i den grønnfargen og ull i mengder :hjerte:

Ooh, hvilken butikk?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Søte Softie - og lek som høres ut som fjernsynskjøkken var en god beskrivelse. Men i blant tenker jeg at en mute-knapp hadde vært hendig på min fyr av den varianten.

Veldig fin topp også!

Ønsker deg en fin helg. :)

Tro meg, jeg ønsker meg også mute-knapp til Softie i blant :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...