venus78 Skrevet 7. november 2014 #1661 Del Skrevet 7. november 2014 Det er jo helt ubegripelig at det er mulig. Det var vel også litt av problemet i Alvdal-saken, om jeg ikke husker feil? De bodde i en annen kommune før, og det var null kommunikasjon kommunene i mellom. Nei, mer ressurser til barnevernet! Fler folk, bedre systemer! Nå har det forresten kommet ut at tiåringen i Oslo døde av sult. Fy faen, tenk at et barn kan sulte ihjel hjemme hos sin egen mor. Jeg lurer veldig på hva undersøkelsen barnevernet hadde i det hjemmet i april IKKE avslørte. Og hvor mange som må ha ant uråd uten å varsle. Det er så stygt. Det var også tilfellet i Christoffer-saken. Når familien fikk et fokus på seg som de ikke likte,så flyttet de. Og da er det merkelig at saken "arkiveres" og det ikke skjer noe mer. Vi bor da i samme land! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
¤flicka¤ Skrevet 7. november 2014 #1662 Del Skrevet 7. november 2014 Allis, min erfaring som fostermamma sier meg at du har rett, barn har i realiteten få eller ingen rettigheter. I tillegg kommer dette som du nevner med at man ikke skal "bry seg", selv ikke når det er snakk om små barn som er avhengig av at noen gjør nettopp det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ciara Skrevet 7. november 2014 Forfatter #1663 Del Skrevet 7. november 2014 Det jeg ikke forstår med den holdningen (ikke bry seg) er dette: Ja, hadde barnevernet kommet på døra mi hadde jeg blitt opprørt. Men jeg hadde jo samarbeidet. Og fortsatt ment at det er bedre at jeg har det vanskelig en liten stund enn at et barn har det vanskelig hele oppveksten. Hvorfor skal voksnes følelser vektlegges så mye mer enn barns, det burde jo være helt motsatt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
¤flicka¤ Skrevet 7. november 2014 #1664 Del Skrevet 7. november 2014 (endret) Det jeg ikke forstår med den holdningen (ikke bry seg) er dette: Ja, hadde barnevernet kommet på døra mi hadde jeg blitt opprørt. Men jeg hadde jo samarbeidet. Og fortsatt ment at det er bedre at jeg har det vanskelig en liten stund enn at et barn har det vanskelig hele oppveksten. Hvorfor skal voksnes følelser vektlegges så mye mer enn barns, det burde jo være helt motsatt. Jeg er helt enig med deg, selv om det er lett for meg å si ettersom vi allerede har åpnet hjemme for offentligheten. Det kan føles merkelig, jeg VET jo at jeg er en god omsorgsperson, ikke sant? Hvorfor skal jeg måtte bevise det. Men det er jo som du sier, hvis det kan forhindre at barn vokser opp under grusomme forhold så er det verdt det. På en måte er det betryggende at ordet mitt ikke er nok. Dessuten, jeg er voksen, jeg takler det. Endret 7. november 2014 av ¤flicka¤ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest AllisHagtorn Skrevet 8. november 2014 #1665 Del Skrevet 8. november 2014 Foreløpig har man vel faktisk offentlige retningslinjer som tilsier at biologisk tilknytning skal veie tyngst, altså hensyn til de voksne i barnevernssaker. Ganske sprøtt spør du meg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ciara Skrevet 9. november 2014 Forfatter #1666 Del Skrevet 9. november 2014 Dette har vært en fin helg! Mye familietid med foreldrene mine på besøk. Ungene har kost seg med bestemor og bestefar og helt klart nytt tålmodigheten deres. Når Softie kommer trekkende med samme bok for tiende gang denne helgen er det nemlig helt greit for bestefar, for Softie sier: "Sitte fanget bestefar jese bok?" på en måte han ikke kan motstå. Mamma har svinset rundt og fikset. Jeg hadde vasket huset på fredag, men hum vasker gulv, vasker ekstra på kjøkkenet, støvsuger og står i. I dag kom det: "Du, er det greit at jeg stikker ut og rydder litt i hagen for vinteren?" - noe jeg naturligvis stilte meg positiv til I dag har vi laget kake til farsdagen (Sarah Bernard-kake), og vi fikk hjem en mann som var særdeles fornøyd med å være tilbake hos kone og unger. Kjekt når mannen har barnefri i helgen, men konkluderer med at det tross alt er best hjemme. Ute i skogen har vi også vært. Jeg var ikke spesielt fornøyd. Vått, rått, råtne blader under føttene. Eldstemann, derimot, elsker å være i skogen. Han klatrer i trær, balanserer på stokker og synes det er kjempespennende. Gleder meg til å lage middag i dag. Helstekt kylling og rotgrønnsaker står på menyen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mafalda Skrevet 9. november 2014 #1667 Del Skrevet 9. november 2014 En topp helg for både store og små, altså. Så herlig! Og at Softie sjarmerer bestefar tror jeg så gjerne Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ciara Skrevet 9. november 2014 Forfatter #1668 Del Skrevet 9. november 2014 Ja, herlig Faren min er ekstremt glad i barn, og i særdeleshet sine egne barnebarn, naturligvis. Mamma sa at om hun hadde vunnet i Lotto ville hun kjøpt en leilighet i sydligere strøk så hun kunne være der mye av vinteren. Pappa sa: "Kommer ikke på tale! Jeg skal aldri bo i en annen by enn guttene, ikke for to måneder engang!" Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Susa Skrevet 9. november 2014 #1669 Del Skrevet 9. november 2014 Ja, herlig Faren min er ekstremt glad i barn, og i særdeleshet sine egne barnebarn, naturligvis. Mamma sa at om hun hadde vunnet i Lotto ville hun kjøpt en leilighet i sydligere strøk så hun kunne være der mye av vinteren. Pappa sa: "Kommer ikke på tale! Jeg skal aldri bo i en annen by enn guttene, ikke for to måneder engang!" Så herlig med sånne besteforeldre til barna! Min pappa er også veldig glad i barn. Og så har han en tålmodighet som ihvertfall ikke jeg har arvet Han skifter mer enn gjerne bæsjebleier også, det hadde jeg faktisk ikke trodd☺ Men, sarah bernard-kake??? Den må du gjerne dele oppskriften på! Jeg haf bakt boller idag, prøvde meg på å elte i smøret til slutt, slik som de "proffe" gjør det. Stooore, luftige boller ble det! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ciara Skrevet 9. november 2014 Forfatter #1670 Del Skrevet 9. november 2014 Så herlig med sånne besteforeldre til barna! Min pappa er også veldig glad i barn. Og så har han en tålmodighet som ihvertfall ikke jeg har arvet Han skifter mer enn gjerne bæsjebleier også, det hadde jeg faktisk ikke trodd☺ Men, sarah bernard-kake??? Den må du gjerne dele oppskriften på! Jeg haf bakt boller idag, prøvde meg på å elte i smøret til slutt, slik som de "proffe" gjør det. Stooore, luftige boller ble det! Høres ut som en flott far du har! Sarah Bernard-kake (kjempegod!): http://trinesmatblogg.no/2014/10/24/sarah-bernard-langpanne/ - Jeg halverte oppskriften. Føler jeg har fått i meg en million kalorier Jeg lager også boller sånn (bruker bolleoppskriften på Trines matblogg, den bloggen har svaret på det meste). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ciara Skrevet 9. november 2014 Forfatter #1671 Del Skrevet 9. november 2014 Kyllingen ble kjempegod, forresten. Mannen min ler av meg, for jeg har en sånn forestilling om at søndagsmiddag er mat laget i stekeovnen. Jeg synes det er skikkelig søndagsmiddag når vi lager lammestek, kylling og grønnsaker i form osv. I morgen blir det kyllingsuppe på restene. Plukket kyllingen ren for kjøtt og pakket vekk til i morgen, og så tok jeg alt annet som var igjen av middagen (kyllingbein, skinn, rotgrønnsaker) og kokte kraft av det. Har god matsamvittighet nå. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest AllisHagtorn Skrevet 9. november 2014 #1672 Del Skrevet 9. november 2014 (endret) Mannen har kjøpt en sånn leirgrytesak og hel kylling som jeg regner med han lager noe tilsvarende ut av. Sarah Bernard kaker var og noe han har fått for seg å lage - mens han var i sving med kokosmakroner, sjokoladekjeks, noe.....sånne litt harde kjekspinneaktige greier og noe mandelkjeks. Selv har jeg testet å koke kylling fordi det ble påstått i en artikkel at det skulle gjøre kyllingen uimotståelig saftig, det kan jeg altså avkrefte. Koking/steking er hipp som happ. Søtpotet med kanel var derimot Enig med deg angående søndagsmiddag, unntaket er kjøttkaker. Endret 9. november 2014 av AllisHagtorn Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Susa Skrevet 9. november 2014 #1673 Del Skrevet 9. november 2014 Oh my! Den oppskriften må prøves! Lager alltid sarah bernardt til jul, det er jo namenam! Husker jeg lagde de hjerteformet til velkomstdrinken i bryllupet vårt og☺ Ovnsbakt kylling er virkelig godt, og du er jo superflink som koker kraft på restene! Enig med deg at søndagsmiddag er noe ovnsstekt, men en gryterett som gidkjør seg på ovnen i flere timer er også innafor☺ Allis, jeg lager en enkel, men god versjon av kyllingfrikase med kokt kylling. Koker/trekker kyllingen en times tid, før jeg tar den ut, har grønnsaker i gryta, koker de mens jeg rensker kyllingen. Har i kyllingen ved servering. Da er kyllingen veldig saftig☺ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mafalda Skrevet 9. november 2014 #1674 Del Skrevet 9. november 2014 matsamvittighet Et ord Knut Nærum vil elske! Men huff, nå ga dere meg dårlig samvittighet alle sammen. Gjett hva slags ovnsbakt søndagsmiddag vi hadde i dag... Jo, pizza. Fra Beno's takeaway. Det stemmer for så vidt at pizza er ovnsbakt, eller har vært i ovnen i alle fall- men noe sier meg at det kanskje ikke var helt det dere siktet til. Vi kan kanskje sanke noen søndagspoeng for desserten, da. Eton mess, med hjemmelaget marengs (noen ganger er det mye festligere å bruke de tre grammene energi som er igjen etter helgas kjøring, til å lage dessert heller enn middag, hehe). Men dere kan se fram til god suppe, da! Skikkelig kraft ER mye bedre enn Toro! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
¤flicka¤ Skrevet 9. november 2014 #1675 Del Skrevet 9. november 2014 Hehe, jeg har også en stemme inni meg som sier at ekte søndagsmiddag lages i stekovnen, helst over mange timer (og ideelt sett skal det lukte herlig og være fyr i peisen mens det regnet ute, særlig om høsten) Jeg elsker slow-food! Her i huset ble det dog oppvarmede tacorester, ettersom både jeg og mannen har feber, nyser og det som verre er. Neste søndag lover jeg meg selv å komme sterkere tilbake Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ciara Skrevet 9. november 2014 Forfatter #1676 Del Skrevet 9. november 2014 Mannen har kjøpt en sånn leirgrytesak og hel kylling som jeg regner med han lager noe tilsvarende ut av. Sarah Bernard kaker var og noe han har fått for seg å lage - mens han var i sving med kokosmakroner, sjokoladekjeks, noe.....sånne litt harde kjekspinneaktige greier og noe mandelkjeks. Selv har jeg testet å koke kylling fordi det ble påstått i en artikkel at det skulle gjøre kyllingen uimotståelig saftig, det kan jeg altså avkrefte. Koking/steking er hipp som happ. Søtpotet med kanel var derimot Enig med deg angående søndagsmiddag, unntaket er kjøttkaker. Søtpotet med kanel? Høres godt ut Er ikke så glad i kjøttkaker. Særlig ikke i mannens kjøttkaker, han har i så mye løk. Men nå er det bare å innrømme at jeg er litt sær i matveien... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ciara Skrevet 9. november 2014 Forfatter #1677 Del Skrevet 9. november 2014 Oh my! Den oppskriften må prøves! Lager alltid sarah bernardt til jul, det er jo namenam! Husker jeg lagde de hjerteformet til velkomstdrinken i bryllupet vårt og☺ Ovnsbakt kylling er virkelig godt, og du er jo superflink som koker kraft på restene! Enig med deg at søndagsmiddag er noe ovnsstekt, men en gryterett som gidkjør seg på ovnen i flere timer er også innafor☺ Allis, jeg lager en enkel, men god versjon av kyllingfrikase med kokt kylling. Koker/trekker kyllingen en times tid, før jeg tar den ut, har grønnsaker i gryta, koker de mens jeg rensker kyllingen. Har i kyllingen ved servering. Da er kyllingen veldig saftig☺ Ja, noe som koker lenge passerer også som søndagsmiddag. Lurer på hvor alle disse forestillingene kommer fra Sarah Bernard er sånn ca det beste jeg vet, og ekstra genialt å slippe plunderet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ciara Skrevet 9. november 2014 Forfatter #1678 Del Skrevet 9. november 2014 Et ord Knut Nærum vil elske! Men huff, nå ga dere meg dårlig samvittighet alle sammen. Gjett hva slags ovnsbakt søndagsmiddag vi hadde i dag... Jo, pizza. Fra Beno's takeaway. Det stemmer for så vidt at pizza er ovnsbakt, eller har vært i ovnen i alle fall- men noe sier meg at det kanskje ikke var helt det dere siktet til. Vi kan kanskje sanke noen søndagspoeng for desserten, da. Eton mess, med hjemmelaget marengs (noen ganger er det mye festligere å bruke de tre grammene energi som er igjen etter helgas kjøring, til å lage dessert heller enn middag, hehe). Men dere kan se fram til god suppe, da! Skikkelig kraft ER mye bedre enn Toro! Du, det skjer hjemme hos oss i blant også. Senest for et par helger siden, da vi hadde mye på programmet og bestemte oss for å slappe av og bestille pizza i stedet for å rushe dagsprogrammet. Må visst Google Eton mess Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SmallTalk Skrevet 9. november 2014 #1679 Del Skrevet 9. november 2014 (endret) Her er det stikk motsatt definisjon på søndagsmiddag: Ordentlig søndagsmiddag er enkel mat som lager seg selv i en kjele uten at den trenger å passes noe særlig på... Jeg er en smule lei av å lage middag for tiden, og spesielt ille er helgene, så da blir det enkel mat som stort sett ordner seg selv. I høst har vi hatt mange søndager med fårikål på bordet og i dag ble det lys lappskaus og nystekte rundstykker til middag. Endret 9. november 2014 av SmallTalk Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ciara Skrevet 9. november 2014 Forfatter #1680 Del Skrevet 9. november 2014 Hehe, jeg har også en stemme inni meg som sier at ekte søndagsmiddag lages i stekovnen, helst over mange timer (og ideelt sett skal det lukte herlig og være fyr i peisen mens det regnet ute, særlig om høsten) Jeg elsker slow-food! Her i huset ble det dog oppvarmede tacorester, ettersom både jeg og mannen har feber, nyser og det som verre er. Neste søndag lover jeg meg selv å komme sterkere tilbake Akkurat sånn tenker jeg også. Har ikke hatt fyr på peisen, men har hatt telys blinkende på kjøkkenbordet omtrent kontinuerlig siden fredag klokka fire Riktig god bedring, håper dere er kvikke igjen snart Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå