AnonymBruker Skrevet 28. februar 2014 #1 Skrevet 28. februar 2014 Jeg har blod i avføringen igjen! Har hatt det i flere måneder. Men så går det over i kanskje ett par uker, en mnd. Så kommer det tilbake. (Unnskyld detaljer) Men det er på selve avføringen og andre ganger er det masse blod i vannet når jeg har vært på do. Som ved mensen. Kan også være så mye at det er oppover doskåla. Tror jeg noen gang har hatt rifter, for da har det gjort vondt. Men nå er det blod uten at det gjør vondt. Tenker jo det bare er hemoroider? Men skal det blø så ofte da? Er 22 år hvis det har noe å si Men burde jeg gå til legen med det her? Føler det er litt teit i og med at når jeg drar til legen har jeg jo sikkert ikke blødd på noen dager. (får jo ikke time med en gang). Ville du dratt til legen? Anonymous poster hash: 96228...270
Gjest Heartbeat Skrevet 28. februar 2014 #3 Skrevet 28. februar 2014 Kan være en hemoroide som går hull på og da kan det blø mye. Du bør uansett da til legen
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2014 #4 Skrevet 28. februar 2014 Blod i avføring = du skal ALLTID til legen. Anonymous poster hash: d92bc...25f 1
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2014 #5 Skrevet 28. februar 2014 TS: Da var legetime bestilt! Kvier meg alltid til å kontakte lege. Tenker alltid at det noen andre som heller bør få timen for det er sikkert ikke noe med meg. Anonymous poster hash: 96228...270
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2014 #6 Skrevet 28. februar 2014 Litt blod i avføringen er aldri alvorlig. Det finnes mange grunner til blod i avføringen som feks bendelormer, kreft, infeksjon, syreskader.. Kan blod vandre ut i tarmen kan sikkert bakterier fra tarmen vandre inn samme veien, men tarmbakterier er en del av kroppens naturlige bakterie kultur så det er ikke farlige i det heletatt. Lege, hva trenger man det til liksom? Anonymous poster hash: de040...dca 1
Modeus Skrevet 28. februar 2014 #7 Skrevet 28. februar 2014 legen min sa at hvis blodet er ferskt skyldes det rifter eller hemoroider som regel, men hvis blodet er mixa sammen med driten så er det litt mer alvorlig... ekkelt er det uansett hehe
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2014 #8 Skrevet 28. februar 2014 TS: Har time om ca. en måned så da får jeg se da... Blør mer nå i det siste, men håper da det er noe helt ufarlig. Litt blod i avføringen er aldri alvorlig. Det finnes mange grunner til blod i avføringen som feks bendelormer, kreft, infeksjon, syreskader.. Kan blod vandre ut i tarmen kan sikkert bakterier fra tarmen vandre inn samme veien, men tarmbakterier er en del av kroppens naturlige bakterie kultur så det er ikke farlige i det heletatt. Lege, hva trenger man det til liksom? Anonymous poster hash: de040...dca Har tenkt det der jeg også. Men sidden det har vart så lenge hadde jeg vel merket noe på allmenntilstanden om det skulle vært noe alvorlig. Tenker jeg da. Anonymous poster hash: 96228...270
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2014 #9 Skrevet 28. februar 2014 Hallo om en mnd????? Burde ta det fortest mulig. Hun over her skrev ironisk!!!!!Anonymous poster hash: 3c1b3...ec2
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2014 #10 Skrevet 28. februar 2014 Hallo om en mnd????? Burde ta det fortest mulig. Hun over her skrev ironisk!!!!!Anonymous poster hash: 3c1b3...ec2 TS Jeg har gått sånn i over ett år. En mnd fra eller til kan vel ikke ha så mye å si... Anonymous poster hash: 96228...270
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2014 #11 Skrevet 28. februar 2014 Om du har gått sånn i over et år, burde du iallefall gå til lege fortest mulig. Om det ikke er noe, så får du iallefall sjekka det ut. Hadde jeg vært deg hadde jeg ringt og fått ny time ganske snart. Sa du hva som var i vegen da du ringte? I såfall synes jeg det er rart du ikke har fått time tidligere. Lykke til!!!Anonymous poster hash: 3c1b3...ec2
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2014 #12 Skrevet 28. februar 2014 TS Jeg har gått sånn i over ett år. En mnd fra eller til kan vel ikke ha så mye å si... Anonymous poster hash: 96228...270 Jeg har det også sånn noen ganger i året. Da kan det blø ganske grådig også, men jeg har også kjent svie. Jeg har rett og slett hatt rifter etter hard avføring. Jeg har sjekka magen min for alt mulig, ingenting galt. Uansett, greit å stikke til legen og få noe råd om hva du bør gjøre videre. Anonymous poster hash: 757ab...c95
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2014 #13 Skrevet 28. februar 2014 TS: Ringte og spurte om jeg kunne få en time før med en vikar eller noe. Men det var bare hvis det var akutt, og det er jo ikke det her. Så da får jeg bare vente og håpe det ikke er noe Anonymous poster hash: 96228...270
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2014 #14 Skrevet 28. februar 2014 Litt blod i avføringen er aldri alvorlig. Det finnes mange grunner til blod i avføringen som feks bendelormer, kreft, infeksjon, syreskader.. Kan blod vandre ut i tarmen kan sikkert bakterier fra tarmen vandre inn samme veien, men tarmbakterier er en del av kroppens naturlige bakterie kultur så det er ikke farlige i det heletatt. Lege, hva trenger man det til liksom? Anonymous poster hash: de040...dca Bndelorm, kreft, infeksjon og syreskader høres jo ganske alvorlig ut. Og bakterier i blodet = sepsis (bloddforgiftning). Men man bør gå til legen ved blod i avføringen. Mest sannsynlig er det en rift eller hemoroide. Det kan hjelpe å gjøre avføringen mykere med Laktulose.Anonymous poster hash: d7fae...eb4
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2014 #15 Skrevet 28. februar 2014 TS: Ringte og spurte om jeg kunne få en time før med en vikar eller noe. Men det var bare hvis det var akutt, og det er jo ikke det her. Så da får jeg bare vente og håpe det ikke er noe Anonymous poster hash: 96228...270 Ut fra din beskrivelse tidligere i tråden kan jeg ikke skjønne annet enn at dette kvalifiserer til "fastlegeakutthjelp" å ha betydlige blødninger. Ikke minst når dette har pågått i et år allerede. Det er umulig for noen å vite hva dette er før du er utredet skikkelig. Fastlegen din vil sannsynligvis henvise deg til en spesialist, hvilket betyr at du må vente enda lengre på en undersøkelse. Jeg synes du skal ta en ny telefon og si at du føler behov for å komme inn snarest, da dette har pågått lenge og du er veldig bekymret for at det er noe alvorlig fatt. Anonymous poster hash: 1e4bf...e87
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2014 #16 Skrevet 28. februar 2014 legen min sa at hvis blodet er ferskt skyldes det rifter eller hemoroider som regel, men hvis blodet er mixa sammen med driten så er det litt mer alvorlig... ekkelt er det uansett hehe Hva gjorde legen din når du fortalte det da? Ble du bare fortalt det også var dere ferdige? Anonymous poster hash: 96228...270
Modeus Skrevet 28. februar 2014 #17 Skrevet 28. februar 2014 jg ble jo sjekka mn viste seg det ikke var noe farlig, hvis det er mixa sammen md driten så er det gjerne noe galt inni kroppen som forsaker indre blødninger mens hvis du blør når du driter er det som regel ikke farlig.
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2014 #18 Skrevet 28. februar 2014 jg ble jo sjekka mn viste seg det ikke var noe farlig, hvis det er mixa sammen md driten så er det gjerne noe galt inni kroppen som forsaker indre blødninger mens hvis du blør når du driter er det som regel ikke farlig. Det var godt å høre Er jo ikke noe blod i trusa eller noe. Kommer bare når jeg er på do! Anonymous poster hash: 96228...270
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2014 #19 Skrevet 28. februar 2014 jg ble jo sjekka mn viste seg det ikke var noe farlig, hvis det er mixa sammen md driten så er det gjerne noe galt inni kroppen som forsaker indre blødninger mens hvis du blør når du driter er det som regel ikke farlig. Jeg synes i Jeg har blod i avføringen igjen! Har hatt det i flere måneder. Men så går det over i kanskje ett par uker, en mnd. Så kommer det tilbake. (Unnskyld detaljer) Men det er på selve avføringen og andre ganger er det masse blod i vannet når jeg har vært på do. Som ved mensen. Kan også være så mye at det er oppover doskåla. Tror jeg noen gang har hatt rifter, for da har det gjort vondt. Men nå er det blod uten at det gjør vondt. Tenker jo det bare er hemoroider? Men skal det blø så ofte da? Er 22 år hvis det har noe å si Men burde jeg gå til legen med det her? Føler det er litt teit i og med at når jeg drar til legen har jeg jo sikkert ikke blødd på noen dager. (får jo ikke time med en gang). Ville du dratt til legen? Anonymous poster hash: 96228...270 Jeg synes det er drøyt at du må vente så lenge på en legetime. Det kan være så uskyldig som hemeroider/rifter, men det kan også være ikke så gøyale tarmsykdommer. Er avføringen din fin ellers, ikke urolig mage? For the record, så kan man ha ferskt blod i avføringen og det kan være mer eller mindre alvorlig da. Jeg har en kronisk tarmsykdom som startet i endetarmen, og derfor var mitt blod så ferskt. At blodet er mørkt indikerer som regel at blødningen sitter lenger oppe, og da kan det både være kronisk tarmsykdommer eller i verste fall kreft. Poenget er, at man skal ikke dømme på fargen alene. Når det gjelder kronisk tarmsykdom har man som regel ekstrasymptomer, som urolig avføring og slim. En fin regel er som noen sier: Blod i avføring bør alltid sjekkes raskt hos legen. Uansett mister du en del blod, og det kan også gå på jernlageret. Har du blødd mye i tillegg til mensen burde du fått en sjekk på jernverdiene dine, kanskej du bør ta jerntabletter. Anonymous poster hash: 62c0e...639
Modeus Skrevet 28. februar 2014 #20 Skrevet 28. februar 2014 Jeg synes i Jeg synes det er drøyt at du må vente så lenge på en legetime. Det kan være så uskyldig som hemeroider/rifter, men det kan også være ikke så gøyale tarmsykdommer. Er avføringen din fin ellers, ikke urolig mage? For the record, så kan man ha ferskt blod i avføringen og det kan være mer eller mindre alvorlig da. Jeg har en kronisk tarmsykdom som startet i endetarmen, og derfor var mitt blod så ferskt. At blodet er mørkt indikerer som regel at blødningen sitter lenger oppe, og da kan det både være kronisk tarmsykdommer eller i verste fall kreft. Poenget er, at man skal ikke dømme på fargen alene. Når det gjelder kronisk tarmsykdom har man som regel ekstrasymptomer, som urolig avføring og slim. En fin regel er som noen sier: Blod i avføring bør alltid sjekkes raskt hos legen. Uansett mister du en del blod, og det kan også gå på jernlageret. Har du blødd mye i tillegg til mensen burde du fått en sjekk på jernverdiene dine, kanskej du bør ta jerntabletter. Anonymous poster hash: 62c0e...639 jeg sa bare at legen sa at som regel betyr ferskt blod som regel rifter eller hemoroider ikke at det alltid er tilfellet.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå