AnonymBruker Skrevet 28. februar 2014 #1 Skrevet 28. februar 2014 Hei! Nå er jeg ordentlig lei av å gå rundt og kjenne på kroppen og se etter "forandringer" og "sykdomstegn". Jeg har enda en gang bestilt time hos legen for å få henvisning til en skikkelig helsesjekk! En måned siden jeg var det sist og tok blodprøver og alt var normalt. Men jeg vil ha full scanning på kroppen. Det er plagsomt at jeg går rundt og tenker at jeg kan få en sykdom og dø. For det er søren meg mange andre nordmenn som opplever å få dødelige diagnoser daglig. Vet ikke helt hvor jeg vil med dette men er lei av å være redd for å bli syk eller at jeg er syk allerde uten å vite det. Klarer ikke nyte livet mitt for det kommer tanker som "tenk om jeg har kreft, hvorfor skal jeg da farge håret og være fin". Det var bare ett eksempel på tanker som dukker opp i hodet mitt. Vi kan gjøre det vi kan for unngå ulykker og andre ting som gjør at vi kan dø av men akkurat det med sykdom er faktisk ikke noe vi kan styre selv og det skremmer meg! Anonymous poster hash: 46ad1...05b
Erazor Skrevet 28. februar 2014 #2 Skrevet 28. februar 2014 Dersom dette er et stort problem for deg, finnes det en hypokonderklinikk på Haraldsplass Sykehus i Bergen. Legen der, Ingvard Wilhelmsen, har spesialisert seg på overdrevet helseangst, og har hjulpet mange å bearbeide tankeprosessene som fører til at man hele tiden er engstelig for sykdommer og død. 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå