Gå til innhold

Intern søknad


TeyanaJoy

Anbefalte innlegg

Hei,

Det har blitt lyst ut en stilling som krever en intern søknad, altså at kun oss som allerede er ansatt har mulighet til å søke på stillingen. Det er omtrent 10 stillinger fordelt på 30 folk, hvor da ca 10 av dem ikke møter kravene. Så 10 stillinger fordelt på 20 folk ca.

Jeg er, om jeg tør si det selv, ekstremt god til å skrive gode søknader og blir alltid kalt inn til intervju, evt videre for å få jobben. Men jeg har aldri skrevet en intern søknad før, og finner det vanskelig å "selge" meg selv som jeg gjør på en vanlig søknad.

Det som er spesielt med denne jobben, er at alle vi som jobber der BOR med lederne/sjefen selv 1-2 helger i måneden når vi er på jobb. Etter to år innenfor bedriften, gjør jo dette at vi kjenner hverandre ganske godt og da kan jeg ikke "pynte" på sannheten som jeg vanligvis ville gjort. De vet jo hvordan jeg er!

Det som står om søknaden i utlysningen:

"Skriv en begrunnet søknad om hvorfor det er akkurat deg vi trenger."

Jeg vet selv at jeg er klar for det, har nok erfaring og lignende men jeg vet ikke hvordan jeg skal formulere det videre i en søknad. Jeg vet heller ikke hva som "må" med i søknaden når de vet såpass mye om meg fra før. Da det er en veldig spesifikk type jobb blir det også rart å dra inn erfaringer fra tidligere jobber, da de siste to årene innenfor bedriften er den eneste relevante erfaringen jeg har.

Noen tips?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...