Gå til innhold

Til deg som har flyttet hjemmefra

Fremhevede innlegg

Skrevet

Blir invitert på akkurat like mye som før. Forskjellen er bare at det nå er lettere og mer akseptabelt å si nei :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Blir ofte invitert på ting, både til min og samboers familie. Turer, middag, bursdager osv. Er 21 flyttet for rundt 1 år siden. :)

Skrevet

Blir ikke invitert i bursdager, noe jeg forventer, mine foreldre da skal slippe å be meg på egen feiring. :)

Det er mitt ansvar å huske deres bursdager, og ta med en gave/kake og komme på besøk. Jeg ville da heller aldri invitert noen til å feire meg selv, de som vil huske på meg er hjertelig velkommen, men jeg vil ikke påtvinge noen en feiring de ikke hadde tenkt å reise på.

Julefeiring o.l. så er det ofte en "stille" invitasjon, moren min sier noe sånt som at hun håper vi kommer, hvor jeg svarer at da må hun invitere meg da ;) Får da tilbake at: "Jammen du har da alltid en invitasjon hit, uansett, har du lyst til å komme?" :D

Middager er ikke aktuelt på grunn av avstand, faren min bor alene så han inviterer jeg ofte hit på middag, lettere for han å kjøre den timen med bil enn for meg.

Skrevet

Når jeg er i hjembyen blir jeg det, men sånn på daglig basis fungerer det dårlig (familie bor i Rogaland og jeg bor i Sør-Trøndelag).

Flyttet ut når jeg var 16 år, er nå 24. Alltid vært som beskrevet over :).

Skrevet

Blir ikke så ofte invitert nei, men blir alltid invitert til "svigerfamilien" ("sviger" fordi vi "bare" er kjærester, ikke gift).

Det har også noe med at jeg jobber en god del lørdager, og derfor ikke kan komme på bursdager som er på de dagene jeg jobber. Men om jeg blir invitert sier mamma ifra veldig sent, for eksempel tilfeldigvis nevner en bursdag på lørdag eller søndag, på torsdag om vi snakker i telefonen.

Er selvfølgelig litt trist å ikke bli invitert så ofte, men det går egentlig greit. Har en forholdsvis liten familie på morsiden, der 1/2 onkel/tante par bor noen timer unna. Dessuten er det ikke plass til meg i bilen, så om jeg skal dra på besøk til familien som bor et stykke unna må jeg komme meg dit selv. Farssiden har jeg ikke kontakt med, og familien til stefaren min inviterer meg aldri. Vet ikke om det er fordi de antar at mamma sender invitasjonen videre eller fordi de ikke er interessert i å ha meg der.

Nå har jeg ikke bodd hjemmefra så lenge da, flyttet ut i september (er 18 om det har noe å si)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...