Gå til innhold

Til deg som har flyttet hjemmefra

Anbefalte innlegg

Skrevet

Blir du fremdeles invitert på familieting?

Har flere yngre søsken som bor hjemme hos pappa og ny kjæreste, de er stadig på ting. Enten ute på tur i nærheten av hjemmet, div by morro, f.eks på høy og lavt, aking, etc.

Jeg har flyttet hjemmefra, men er kun 22. Og blir aldri invitert med på noe.. Såvidt bursdager. Hører aldri fra dem, så føler meg kastet ut av familien.

Flere som har det slik?

Anonymous poster hash: 13612...ddf
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Andre kan så klart også svare.

Skrevet

Ja blir invitert på det meste. Flyttet ut da jeg var 18-19. Har to brødre som fortsatt bor hjemme og de er 25 og 27...

Anonymous poster hash: a28fd...a64

Skrevet

Blir du fremdeles invitert på familieting?

Har flere yngre søsken som bor hjemme hos pappa og ny kjæreste, de er stadig på ting. Enten ute på tur i nærheten av hjemmet, div by morro, f.eks på høy og lavt, aking, etc.

Jeg har flyttet hjemmefra, men er kun 22. Og blir aldri invitert med på noe.. Såvidt bursdager. Hører aldri fra dem, så føler meg kastet ut av familien.

Flere som har det slik?

Du er "kun 22" og blir ikke invitert? Kjære vene, du er voksen og bor for deg selv! Tar du turen dit på besøk? Ringer du dem? Inviterer du dem hjem til deg?

Anonymous poster hash: 91d2f...d80

• Liker 6
Skrevet

Jeg er 31, flyttet da jeg var 17. Mamma har aldri sagt "glad i deg" før, men hun har sagt det hver ENESTE dag siden jeg flyttet, så jeg er mer enn invitert............... Ikke veldig positivt alltid nei............. :( :(

Nettopp flyttet? Gi det litt tid, så skal du se at de savner deg ;)

Anonymous poster hash: 61739...46a
Skrevet

Ja, det gjør jeg. :)

Mvh Yvonne :heiajente:

AnonymBruker
Skrevet

Vi har ei jente på 18 år som har flyttet ut her i hus. Det er itillegg fire andre barn i hus i alderen 2 - 16 år. De få gangene hun har blitt spurt om hun vil komme på mat, har det ikke passet. Så må innrømme at vi ikke er like flinke til å invitere mer, etter at hun delvis har avvist invitasjoner om det ene og andre. Det er kanskje vi selv må ta oss i nakken på og bli bedre på. :) Men allikevel;
om du ALDRI er blitt invitert på noe - går det jo an at du tar kontakt og sier at du gjerne vil være med?
Men samtidig er det greit å ha i bakhodet at du jo er 22 år, og blir ansett som voksen. Så kan hende de rett og slett tenker at du lever ditt liv og ikke er interessert i å være med på aking osv? Om du ikke sier ifra, blir det heller ikke noe bedre. ;)

Anonymous poster hash: 7f65b...5aa
  • Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg blir aldri invitert på noe. Jeg er 23, og skjønner selvsagt at jeg er voksen. Likevel er jeg fattig student, og langt fra etablert og voksen-voksen. Har ikke plass til et klesskap her jeg bor engang :fnise: Hadde blitt kjempeglad hvis familien kunne ha inkludert meg litt mer.

Anonymous poster hash: 38590...78b
Gjest chiki
Skrevet

Jeg er 24, flyttet ut da jeg var 17 år.

Har blitt invitert med på mye. Men nå er jeg gift, har eget hus og snart 2 barn:p men blir invitert på middag nesten vær uke, og de pleier å spørre om vi vil være med på ferie(men betaler jo selvsagt selv). Det blir sann når man flytter ut, at det ikke er "hjemme" lenger.

Har ikke følt meg hjemme-hjemme siden jeg flyttet ut, men mer på besøk. Annerledes for de av søskene mine som fortsatt bor hjemme eller nettopå har flyttet ut

Skrevet

Å bli invitert på bursdager mener jeg er en selvfølge, så hvis du ikke blir det, hadde jeg reagert. Men andre ting er helt normalt å ikke bli invitert med på. Når man ikke bor hjemme har man som regel sitt eget liv. Lit satt på spissen: Hvis du skal en tur til byen for å shoppe litt, inviterer du med deg familien din?

AnonymBruker
Skrevet

Er 23, og blir aldri invitert. Men så har pappa flyttet inn med ei ny dame som har egne unger hjemme hos seg. Det er selvfølgelig sårt, men prøver å konsentrere meg om meg og mitt liv :)

Anonymous poster hash: 8db69...938
Skrevet

Jeg flytta da jeg var 16, da ble jeg invitert på ting. For et par år siden flytta jeg til en annen by med samboeren min. Får fremdeles invitasjoner fra foreldre og tanter og onkler.

Skrevet

21, flyttet ut med samboer for et år siden. Vi blir invitert på ting av begges familier, men vi ringer også og inviterer de hit og foreslår å komme på besøk! :) Veldig hyggelig med familie!

Skrevet

Blir stadig vekk invitert på ting, både fra min familie og samboers. Flyttet ut da jeg vat 18, er nå 24.

Skrevet (endret)

er 30 flyttet ut da jeg var 20, har tett og god kontakt med familien min, jeg, barna og mannen min blir alltid bedt i familiesammenkomster! MEn så er vi en liten familie (teller 16 stk til sammen på morssiden og farssiden)!

Er hver søndag på middag hos mamma og pappa, får bruke ferieleiligheten deres så mye jeg vil da de har 2 stk ferieleiligheter:) <De spanderer ski utstyr og kort på meg og mine barn:)

Endret av Anciol
Skrevet

Jeg flyttet ut da jeg var 16 år for å gå på skole. Flyttet 8 mil, så ble ikke invitert medi akebakken nei. Var mye hjemme i helgene, og var da fullverdig familiemedlem.

Skrevet

Du må sikkert rett og slett nevne for dem at det er hyggelig om de sender en melding om hva de har planer om i helgene. Jeg er 100% sikker på at de bare tenker at du er opptatt med ditt eget liv og venner, og ikke er interessert i å være med på alt mulig. De regner kanskje med at du kommer på besøk når det passer for deg.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg flyttet da jeg var 17 (på grunn av en skilsmisse hvor begge foreldrene mine flyttet flere timer unna der jeg og mine søsken har bodd hele livet. Etter ro år har begge to flyttet tilbake men er ikke sammen).

Jeg blir aldri invitert på ting, med unntak av julaften. Jeg har bare yngre søsken så jeg tenkte det var pga. alderen, men nå er begge mine søsken i 20 årene og en av dem i full jobb, og de får fortsatt middag på bordet hver dag, klær og mobil betalt. De betaler ikke for mat eller husleie (noe jeg måtte da jeg bodde hjemme en kort periode som 20 åring, merk at mine søsken begge er over 20 nå).

Faren vår kjøper dyre klær og dyrt fritidsutstyr (dunjakker, ski, dykkerutstyr etc), noe jeg aldti har mottatt.

Anonymous poster hash: f6a2d...ba1

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har en familie som aldri tar kontakt. Er 21 år gammel og studerer i en by som er en times kjøretur "hjemmefra". De er stadig i byen på kino, spiser middag osv, men jeg hører aldri fra dem, får kun informasjon fordi de poster det på facebook.

I helgene bor jeg hos kjæresten, 20 minutter unna foreldrene mine. Der har jeg bodd i over ett år nå, men de har enda ikke kommet på besøk, enda vi har prøvd å be dem flere ganger.

Jeg synes det er ganske sårt, men moren min har alltid vært ekspert på forskjellsbehandling. Da jeg var 14 fikk jeg høre at jeg var for gammel til å være med på ferietur, og siden den sommeren har de vært til syden hvert eneste år. De eneste gangene hun ringer, er om hun trenger noen til å passe hunden.

Heldigvis har jeg pappa og hans familie, de tar kontakt, og kommer gjerne på kaffebesøk i helgene.

Anonymous poster hash: 35d2e...453
Skrevet

Å jaa-da, blir invitert på middager, bursdager og andre sosiale sammenkomster :) Ikke at det er veldig ofte, men i blant :) Jeg kommer på alt jeg har anledning til, prioriterer bursdager.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...