Gå til innhold

Hvordan overvinne flyskrekken?

Fremhevede innlegg

Gjest Makemeloveit
Skrevet

Jeg har siden jeg var liten tatt fly flere ganger i året. Er nå en jente på 19 år. Har vært i USA blant annet og reist langt. Men likevel er jeg kjempe redd for å fly! Er så redd for at det skal skje noe forferdelig. Noen som har noen tips til meg? Kommer ikke til å ta beroligende, så det tipset er uaktuelt.

Setter veldig pris på svar :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er tryggere å fly enn å kjøre? Haha, nei jeg har en dum idiotisk tanke når jeg sitter over atlanteren med turbulens: grusvei. Hvordan er det å kjøre på en humpete grusvei?

• Liker 1
Skrevet

Tenk "Skjer det noe, så skjer det noe, det kan ikke jeg styre".

Anonymous poster hash: e9b2e...822
Gjest black nailpolish
Skrevet

Morra mi sa alltid at hvis noe inni en motarbeider en, skal man prøve å visualisere den frykten manifestert som noe eller noen man virkelig ikke kan fordra trynet på. Spiller ingen rolle om det er en ekte person, en bokkarakter eller noen du bare diktet opp, så lenge de gjør deg sinna. Det er lettere å gi fingern til frykten om den har ansiktet til fyren som nettopp drepte bikkja di.

• Liker 2
Skrevet

Slutt å fyll deg selv med frykt:)

Du er redd fordi du leser om ulykker eller ser på dokumentarer om det, så du forestiller deg at det alltid er en sjanse for at flyet skal dette ned eller hva?

Sjekk flightradar24.com,zoom ut kartet og se HVOR MANGE fly som er i lufta akkura nå,og hvor FÅ ulykker man hører om. De fleste ulykker er også nestenulykker med forholdsvis trygge nødlandinger. Flyene utvikler seg til å bli tryggere og hver gang det skjer en ulykke så granskes grunnen.

Såklart,ikke for å være slem,men noen ganger er jo ikke grunnene tekniske,men menneskelige. Som kaprerne som tok Ethiopianair og styrtet det i havet, den russiske kapteinen som lot sønnen få holde styrspaken,eller piloten som styrtet flyet i selvmord der han tok med seg over 100 andre...

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...