Gjest Anonymous Skrevet 28. mai 2004 #1 Skrevet 28. mai 2004 lurer på hva som skjer med kroppen ved lengre bruk av kokain, amfetamin, ecstasy og heroin. noen av dere som vet?
Gjest Felicity-unplugged Skrevet 28. mai 2004 #2 Skrevet 28. mai 2004 www.fmr.no Her vil du finne det meste. Du kan også gå inn på tråden "Legalisering av hasj", her finner du også en del informative linker.
Gjest Anonymous Skrevet 28. mai 2004 #3 Skrevet 28. mai 2004 www.fmr.no Her vil du finne det meste. Du kan også gå inn på tråden "Legalisering av hasj", her finner du også en del informative linker. Dette er linken til Forbundet mot Rusgift, så man vil neppe finne objektiv informasjon. Prøv heller denne: http://www.rusdir.no/fakta_om/narkotika/index.htm
Gjest Felicity-unplugged Skrevet 28. mai 2004 #4 Skrevet 28. mai 2004 Objektiv informasjon??? Vedkommende som startet tråden ville ha info om heroin, kokain, amfetamin og ecstasy. Påstår du virkelig at det finnes sider som forherliger bruken av disse stoffene og det disse stoffene gjør over lengre tid med kroppen???
Gjest Anonymous Skrevet 28. mai 2004 #5 Skrevet 28. mai 2004 har vært på den siden men det står ikke noe om hva det gjør med kroppen, det er bare fakta om selve stoffet!
Gjest Felicity-unplugged Skrevet 28. mai 2004 #6 Skrevet 28. mai 2004 har vært på den siden men det står ikke noe om hva det gjør med kroppen' date=' det er bare fakta om selve stoffet![/quote'] På www.fmr.no finner du MASSE informasjon om dette.
Gjest Anonymous Skrevet 28. mai 2004 #7 Skrevet 28. mai 2004 Objektiv informasjon??? Vedkommende som startet tråden ville ha info om heroin, kokain, amfetamin og ecstasy. Påstår du virkelig at det finnes sider som forherliger bruken av disse stoffene og det disse stoffene gjør over lengre tid med kroppen??? Nei, selvfølgelig er det dumt med objektiv informasjon :o Hva tror du det står om skadevirkningene av alkohol på sidene til avholdsforeningen? Jeg tror det faktisk det er folk som ønsker å svartmale effektene av narkotika. Jeg påstår ikke det er sunt med narkotika, men FMR står ikke på noen måte for objektiv informasjon om narkotika.
BREKKA LILL Skrevet 28. mai 2004 #8 Skrevet 28. mai 2004 Objektiv info er helt oki, men jeg tror ikke det er det som er viktig for mange... Det er lett å finne ut info om hva et stoff er, hvordan det brukes og skadene.. Det som er viktig å finne en måte å fremføre temaet på, slik at de unge skjønner faren... (selv om dette ikke har noe med tråden å gjøre )
Gjest Moonshadow Skrevet 28. mai 2004 #9 Skrevet 28. mai 2004 Jeg har selv holdt på med alle de stoffene og det som skjer om du lenge bruker amf, kokain og e, er at du blir ødelagt i psyken. Man blir også tynne, svake og tafatte... Selvtillitten forsvinner og mange får sosialangst som varer i mange år etterpå.... Heroin er vel det stoffet av disse som går mye på det fysike også. Man klarer ikke og funke uten, men blir syk når man prøver og slutte. Kvalm, feber, diare osv..
Gjest Felicity-unplugged Skrevet 28. mai 2004 #10 Skrevet 28. mai 2004 Jeg tror det faktisk det er folk som ønsker å svartmale effektene av narkotika. ......... er det virkelig mulig å komme med en slik uttalelse??? Svartmale effektene av narkotika??? Jeg gir opp..........
Gjest Moonshadow Skrevet 28. mai 2004 #11 Skrevet 28. mai 2004 ......... er det virkelig mulig å komme med en slik uttalelse??? Svartmale effektene av narkotika??? Jeg gir opp.......... Det er vel ikke akkurat så mye positivt ved det... I begynnelsen er alt godt og spennende, man liker følelsen og digger det.. Etterhvert blir det gode borte, det blir bare stress og man slites opp innvendig, men man klarer ikke og la vær for man er vant til dette og håper det skal bli gøy igjen.. Tro meg, jeg vet hva jeg snakker om.. Det er nå ti år siden jeg ruset meg første gangen og seks år siden det virkelig tok av.. Har prøvd og slutte mange ganger men det har ikke gått.. I dag venter jeg på plass på behandlingshjem og har ikke vært i stand til å fungere på vanlig måte pgr av angst og div...
Gjest Anonymous Skrevet 28. mai 2004 #12 Skrevet 28. mai 2004 ......... er det virkelig mulig å komme med en slik uttalelse??? Svartmale effektene av narkotika??? Jeg gir opp.......... Å, nei...ikke gi opp da, stakkars deg... Det er selvfølgelig mindre skadelig å drikke cyanid enn å røyke hasj - Ja, for det går ikke an å svartmale skadevirkningene av narkotika, gjør det? For en del år tilbake hadde myndighetene en kampanje mot narkotika hvor de blant annet kom med en del påstander som ikke hadde noe vitenskaplig belegg for. Blant annet ble det påstått at marihuana svekket potensen og at det var stor fare for at man gikk over på tyngre stoff. I ettertid måtte myndighetene ta selvkritikk på dette og innrømme at skadevirkningene ikke nødvendigvis var så ille som de hadde påstått. Med andre ord SVARTMALTE de skadevirkningene av narkotikaen - resultatet var at de som skulle være eksperter på området kom ut med svekket autoritet.
Venus_venus Skrevet 28. mai 2004 #13 Skrevet 28. mai 2004 Det er dessverre et rusmiddel som er sterkt undervurdert i Norge og i resten av verden - og det er Cannabis. Man dør ikke av overdose, men; * Kort og langtidshukommelse svekkes * Konsentrasjon og koordinering svekkes * Reaksjonsevnen svekkes * Øynene blir blodsprengte * Man blir tørr i munnen * Man får lukt fra munnen, hender, hår og klær Nedbrytningstiden er svært langsom, det tra tre til fire uker før man røyker cannabis til alt er skilt ut av kroppen. THC lagres er i fettvev i hjernen og det tar tre til fire uker før alt er borte. Det vil si at hjernen bruker like lang tid på å oppnå normal aktivitet. det tar også like lang tid før cannabis bruk ikke synes på urinprøver. Mye forskning tyder på at de som starter med tobakk / sigaretter, alkohol og / eller cannabis i ung alder er sårbare for å utvikle rusmiddelmisbruksproblemer på et senere tidspunkt. Forskningen på dette er entydig og etterlater ingen tvil. Det er også andre sårbarhetsfaktorer som spiller inn.
:-) anna Skrevet 28. mai 2004 #14 Skrevet 28. mai 2004 Jeg kjenner godt til FMR og tror jeg kan gå god for at alt de presenterer som fakta, er informasjon de har fått fra forsking på emnet. På tross av at de er en intereseorganisasjon så har de lite egeninteresse av å finne på tullefakta om narkotika. Hva skulle de ha å tjene på det?! De får ikke gullstjerner i et hefte for å få flere til å bli skeptiske til stoff. Om man skal snakke om inhabilitet sliter jo narkotikaliberalerne en del mer. De HAR jo faktisk egentinteresse av at hasj blir legalt o.s.v Og det meste som finnes av forsking er faktisk entydig. Bruk av narkotika er skadelig for kropp og hjerne. Det virker faktisk ganske latterlig å hevde noe annet. En ting er de fysiske skadene, men det handler også om å flytte grenser i hodet sitt. Om en 16-åring velger å begynne med hasj, som er et illegalt stoff. Så er en grense flyttet. Kanskje er ikke neste grense (E) like vanskelig å flytte. Jeg vet ikke mye om ulike skadevirkninger av ulike stoffer. Men jeg vet at personlighetsforstyrrelser, rastløshet, store humørsvinginger, likegyldighet o.l er noen av de typiske virkningene. Jeg er journalist og har en gang intervjua lederen av Tyrili-kollektivet om langtidsbruk av ulike stoffer. Han sa at det var skremmende å se at langtidsbrukere av nyere stoffer (som E) slet med helt andre langtidsskader enn langtidsbrukerne av de tradisjonelle tunge stoffene. De "nye" narkomane slet i større grad med store personlighetsforstyrrelser, og tunge psykiske problemer. Om man vil vite hvilke stoffer som fører til hva er vel behandlingsapparatet det rette stedet å henvende seg. Kanskje Statens institutt for rusmiddelforsking kan hjelpe deg på vei.(www.sirus.no)
Gjest gjest i dag Skrevet 28. mai 2004 #15 Skrevet 28. mai 2004 Etter å ha jobbet i flere år på en avrusings/abstinensbehandlings - avdeling for narkomane kan jeg trygt si at langvarig narkotikamisbruk gir så store skader både psykisk, fysisk og sosialt at det ville tatt en liten avhandling for å komme inn på de alvorlige og omfattende skadene et liv som narkoman medfører. Det er opprettet en rustelefon som alle kan ringe til med spørsmål rundt rus, de vil også kunne tipse deg om hvor du henvender deg for å få den informasjonen du vil trenge. Tlf. nr dit er 08588. Den er betjent av fagfolk som vet hva de snakker om. Har bare lyst å komme med en liten kommentar i Cannabis diskusjonen. Jeg tror det er mange unge som ikke er klar over farene med langvarig Cannabis røyking. Tenker spesielt på svekkelsen av hukommelsen. Har sett alt for mange pasienter nå som virkelig sliter etter langvarig bruk. Cannabis er slett ikke ufarlig. Det å stadig sammenligne det med Alkohol er egentlig helt tullete, Cannabis er ikke bra i seg selv, uavhengig av hva Alkhol gjør med deg. Blir litt matt av de som stadig må ut og forherlige Cannabis røyking. De skulle ha sett hva det virkelig gjør med enkelte.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå