AnonymBruker Skrevet 26. februar 2014 #1 Skrevet 26. februar 2014 Jeg har nå endelig blitt henvist til dps pga. angst, depresjon, tvangstanker og en del mer. Jeg har tidligere gått noen år til bup. Etter at jeg kom hjem fra legen nå, har jeg googla litt, og det virker som det er en del som blir avvist av dps. Har noen av dere opplevd det? Og er det bare de aller sykeste som får begynne der? Kjenner jeg begynner å bli litt bekymra. Når jeg endelig turte å dra til legen for å bli henvist og virkelig er klar til å få hjelp, så vil jeg virkelig ikke bli avvist Anonymous poster hash: f97cd...a61
hopeful Skrevet 26. februar 2014 #2 Skrevet 26. februar 2014 Du vil nok ikke bli avvist. Det er det ingen grunn til. Alle som trenger hjelp. Vil nok få hjelp. Det kanskje mange opplever er at det ikke blir som en hadde tenkt. Ot mange føler seg kanskje avvist fordi ting ikke blir som en hadde tenkt. Også vet jeg av noen som ikke har fått den hjelpen de trenger. Og ikke blitt hørt og sett. Men prøv å kom inn med friskt mot. Og håp på det beste. Når en trenger hjelp. Så får en det npk. Ikke ta bekymringen på forskudd ;-) lykke til. Kjempe bra at du prøver å ta tak i ting :-) Personlig så kunne jeg nå sitti her å ramset opø mange skrekkhistorier som jeg har opplevd selv. Men det er det ingen grunn til. For det vil nok forhåpentligvis ikke skje deg. Gjør så godt du kan. Og prøv å ha en positiv innstilling ;-)
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2014 #3 Skrevet 26. februar 2014 Det hender folk får avslag, men da kan man klage på det avslaget. Det kan likesågidt hende du får tilbud, såikke ta sorgene på forskudd. Dersom du blir avvist på dps, kan du i stedet ta kontakt med en provatpraktiserende psykolog eller psykiater med refusjonsrett.Anonymous poster hash: 9a637...e50
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2014 #4 Skrevet 26. februar 2014 Man må ofte være passe syk på den riktige måten for å få hjelp ved DPS nå til dags. Anonymous poster hash: 3dae7...5a5
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2014 #5 Skrevet 26. februar 2014 Man må ofte være passe syk på den riktige måten for å få hjelp ved DPS nå til dags. Anonymous poster hash: 3dae7...5a5 Hva vil "passe syk på den riktige måten" si? Har du noen statistikk over at det er vanskeligere å få plass på dps nå enn for noen år siden? Anonymous poster hash: 9a637...e50
Gjest Hyssingen Skrevet 26. februar 2014 #6 Skrevet 26. februar 2014 Kommer litt an på hvor du bor også.
fresia Skrevet 26. februar 2014 #7 Skrevet 26. februar 2014 jeg har selv blitt henvist til dps på grunn av konsentrasjonsproblemer og fikk time, så vil tro du at i hvertfall du som sliter med angst, deperesjon og tvangstaker vil bli prioritert du også. for meg virket som de var mest opptatt av de type lidelsene som du har, for de brukte voldsomt mye tid på å kartlegge meg rundt dette selv om de kom frem til at jeg ikke hadde noe av det. jeg valgte å avslutte behandlingen da jeg ikke følte jeg fikk noe hjelp til det jeg sliter med. legen jeg fikk satt for det meste og leste fra papirer og skjemaer og spurte lite om hvordan jeg egentlig hadde det… håper og tror at du vil få en helt annen opplevelse lykke til!
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2014 #8 Skrevet 26. februar 2014 Tusen takk for svar, alle sammen! Da håper jeg at jeg ikke blir avvist, og at jeg får den hjelpen jeg trenger. Anonymous poster hash: f97cd...a61
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2014 #9 Skrevet 26. februar 2014 Jeg har blitt avvist av DPS, men det var fordi jeg var for syk. Angst og depresjon tror jeg er de "sikreste" lidelsene å ha dersom du vil ha hjelp hos DPS Anonymous poster hash: fb87b...642
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2014 #10 Skrevet 26. februar 2014 Jeg ble avvist 2 ganger før jeg endelig fikk plass. Brukte 1 1/2 år på dette og ting ble verre. Dette sa jeg da jeg kom til timen. Helt unødvendig. Ting var helt extremt den første gangen og ble ikke tatt på alvor. Er nå i gang hvertfall det er det viktigste. Mange får time så ikke ta sorgene på forskudd. Anonymous poster hash: 6e5d9...39e
mie23 Skrevet 26. februar 2014 #11 Skrevet 26. februar 2014 De som blir avvist skal bli henvist andre steder av dps/fastlege. 1
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2014 #12 Skrevet 26. februar 2014 Jeg har blitt avvist av DPS, men det var fordi jeg var for syk. Angst og depresjon tror jeg er de "sikreste" lidelsene å ha dersom du vil ha hjelp hos DPS Anonymous poster hash: fb87b...642 Det er jo sprøtt. Tenk om man avviste diabetikere eller kreftsyke fordi de var for syke. Klar deg selv liksom. Anonymous poster hash: 3dae7...5a5
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2014 #13 Skrevet 26. februar 2014 De som blir avvist skal bli henvist andre steder av dps/fastlege. Ble avvist av dps fordi jeg ikke var "syk" nok, ble ikke henvist noen andre steder. Hadde angst og depresjon. Har endelig fått hjelp, men det var først når jeg sa jeg ikke orka leve lenger. Men mulig jeg hadde en dårlig saksbehandler eller at legen hadde en dårlig henvisning. Dps skal jo være et sted der man skal kunne søke hjelp når man trenger det. Krysser fingere for deg trådstarter og håpe du snart får et positiv brev i posten. Ting ordner seg, ikke gi opp. KlemAnonymous poster hash: 78fbd...426
mie23 Skrevet 26. februar 2014 #14 Skrevet 26. februar 2014 Ble avvist av dps fordi jeg ikke var "syk" nok, ble ikke henvist noen andre steder. Hadde angst og depresjon. Har endelig fått hjelp, men det var først når jeg sa jeg ikke orka leve lenger. Men mulig jeg hadde en dårlig saksbehandler eller at legen hadde en dårlig henvisning. Dps skal jo være et sted der man skal kunne søke hjelp når man trenger det. Krysser fingere for deg trådstarter og håpe du snart får et positiv brev i posten. Ting ordner seg, ikke gi opp. KlemAnonymous poster hash: 78fbd...426 Færlt at det skal være slik, bra du får hjelp nå
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2014 #15 Skrevet 26. februar 2014 Det er jo sprøtt. Tenk om man avviste diabetikere eller kreftsyke fordi de var for syke. Klar deg selv liksom. Anonymous poster hash: 3dae7...5a5 Psykiatrien i Norge er helt på trynet. Det fungerer for de som er lettere syke, milde depresjon- og angstlidelser. Det kan også fungere for litt sykere pasienter som har flaks med hvem de møter på. Jeg har opplevd at det er veldig vanskelig å få korrekt hjelp når man er veldig syk, fordi det rett og slett mangler kompetanse hos både DPS og kommunene. Anonymous poster hash: fb87b...642
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå