Gå til innhold

Interrail, noen tips?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg og kjæresten har tenkt oss på interrail tur i sommer. Blir mest sannsynlig i august. Reiseruten vi kunne tenkt oss ser sånn ut:

Oslo - København

København - München

München - Milano

Milano - Venezia

Venezia - Paris

Paris - København

København - Oslo

Er ikke sikkert vi kommer til å overnatte i København, det er mest som et mellomstopp for videre reise.

Vi er unge og har ikke så veldig god råd, så trenger litt tips om hvordan å gjøre turen billig!

Hadde også vært fint om vi fikk litt tips på hva som er verdt å se i de forskjellige byene, og hvor lenge man bør være i en og en by.

Tusen takk på forhånd, håper det ramler inn tips her nå!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nå er det mange år siden jeg var på interrail, men det viktigste tipset jeg har å komme med er at man ikke må prøve å rekke altfor mye, for da blir det mye stress og mindre gøy. Planlegg grovt, og legg inn rom for å ta ting på sparket.

Det kan være penger å spare på overnatting ved å ta lengre togreiser på natten, men det er ikke alle som synes pengene spart er verdt dårligere nattesøvn.

Skrevet

Nå er det mange år siden jeg var på interrail, men det viktigste tipset jeg har å komme med er at man ikke må prøve å rekke altfor mye, for da blir det mye stress og mindre gøy. Planlegg grovt, og legg inn rom for å ta ting på sparket.

Det kan være penger å spare på overnatting ved å ta lengre togreiser på natten, men det er ikke alle som synes pengene spart er verdt dårligere nattesøvn.

Men er det ikke sånn at man må betale ekstra for nattog? Så noen som hadde betalt opptil 90 euro ekstra for nattog..

Skrevet

Men er det ikke sånn at man må betale ekstra for nattog? Så noen som hadde betalt opptil 90 euro ekstra for nattog..

Det varierer, og hvis man skal ha sovekupé må man garantert betale ekstra. Den gangen jeg var på interail kom det ganske tydelig fram av togruter og info i de ulike landene, hvilke tog som kostet ekstra.

Skrevet

Det varierer, og hvis man skal ha sovekupé må man garantert betale ekstra. Den gangen jeg var på interail kom det ganske tydelig fram av togruter og info i de ulike landene, hvilke tog som kostet ekstra.

Okei, tusen takk! :)

Skrevet

Jeg anbefaler å ikke planlegge så mye.

Var på interrail i sommer, og hadde ingen planer overhodet.

Det ble åtte-ni land tilsammen, og den beste ferien jeg har hatt hittil, utvilsomt.

Hadde to måneder til rådighet da.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...