Gå til innhold

Oppgitt over Kicks :-( utblåsning!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Uff.. Jeg er en student med dårlig råd som akkurat hadde klart å spare opp til en ny mascara! Hadde hatt den før og var såå fornøyd at jeg måtte kjøpe den igjen, selvom den er veldig dyr. Etter jeg omtrent skrapet ut det siste som var igjen av den gamle var det på tide å kjøpe en ny, jippi!

Dro til Kicks (sminkebutikk) og sa til damen at jeg skulle ha akkurat den og den, i svart! Helt i orden, og endelig fikk jeg kjøpt den igjen. Dagen etterpå skulle jeg jo påføre denne da, men gjett hva? Jeg har fått LILLA mascara! Altså, ærlig talt :-(

Siden Kicks ligger 1,5 time unna meg, måtte jeg altså planlegge en dag jeg kunne få tid til å dra tilbake igjen, ca 1 uke senere, for å få byttet den, med kvitering og alt. La den tilbake i forpakningen og dro.

Kom dit og de sa de ikke kunne ta den inn igjen fordi den hadde vært åpnet. Noe jeg forstår veldig godt! Selvfølgelig kan de ikke ta inn en brukt mascara og selge den videre. Men denne var altså ikke brukt. Men det kan jo ikke jeg bevise :-/ Men de kunne jo tatt og gitt meg en ny en vel? Uff, er så lei nå :-( er jo trossalt de som gjorde feilen her. Jeg kan virkelig ikke betale 400 kroner for noe jeg ikke kommer til å bruke, fordi DE har gjort feil! har absolutt ikke penger å bruke til å kjøpe en ny en, så da må jeg vel gå med lilla øyevipper jeg da, som en eller annen drag queen (!!!) :-(

Anonymous poster hash: faf3a...6a3

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

sa du til de at det var det som skjedde? At damen som jobbet der hadde gjort en feil?

Anonymous poster hash: 1af05...5db
  • Liker 2
Skrevet

Det er grunnen til at du alltid må dobbeltsjekke at du får riktig farge, spesielt hvis produktet ligger i eske.

• Liker 2
Skrevet

Send dem en e-post der du beskriver situasjonen, rolig og konstruktiv språklig tone. Ingen utropstegn, ingen empatihistorie, ingen stakkars-meg-jeg-er-fattig. Det skal ikke være relevant for kundebehandlingen. Det du må få frem er at du ba om sort, men fikk en annen farge. Si at du ikke sjekket fargen da du regnet med at ekspeditøren hadde valgt ut sort til deg. Sort er i tillegg den mest vanlige maskarafargen, så det er jo svært troverdig at du har bedt om sort og at hun har gitt deg feil farge. Si at du bor for langt unna til at du kan dra tilbake igjen og reklamere.

Anonymous poster hash: cf680...22d
  • Liker 18
Skrevet

Hadde det vært meg så hadde jeg ringt butikken så fort jeg skjønte det var feil. Så kunne de vite at jeg kom til å dukke opp noen dager senere.

Anonymous poster hash: c209d...40c
  • Liker 3
Skrevet

Send dem en e-post der du beskriver situasjonen, rolig og konstruktiv språklig tone. Ingen utropstegn, ingen empatihistorie, ingen stakkars-meg-jeg-er-fattig. Det skal ikke være relevant for kundebehandlingen. Det du må få frem er at du ba om sort, men fikk en annen farge. Si at du ikke sjekket fargen da du regnet med at ekspeditøren hadde valgt ut sort til deg. Sort er i tillegg den mest vanlige maskarafargen, så det er jo svært troverdig at du har bedt om sort og at hun har gitt deg feil farge. Si at du bor for langt unna til at du kan dra tilbake igjen og reklamere.

Anonymous poster hash: cf680...22d

Dette. De har jo gjort en feil her, man bør selvfølgelig sjekke, men likevel. Skjønner at det er surt å bruke så mye penger på en mascara, og så er den ubrukelig. Håper det ordner seg!

Skrevet

Jeg anbefaler å bestille fra nett neste gang.

Anonymous poster hash: 3a0b4...88a
Skrevet

Takk for svar folkens!

Bestiller definitivt fra nett neste gang :-)

Lurer på om jeg skal sende de en mail, som er foreslått over her, der jeg beskriver hva som er tilfelle her.

Jeg forklarte de når jeg var der i stad at dette er en feil som er begått av en av de som jobber der. Hun var ikke der akkurat da, så snakket med en annen en, men hun forklarte at hun var lei seg og at det ikke var noe å få gjort med det. Hun sa at hvis hun tok tilbake mascaraen så hadde hun ingen garanti på at jeg ikke hadde brukt den, så andre kunne få herpes osv hvis hun solgte den..

Uff :-P men de kunne gitt meg en ny synes jeg. Mascaraen er helt ubrukt og fin. Bare pakningen som er åpnet.

Skulle sjekket når jeg gikk ut av butikken om det var riktig farge, ja! Dumt av meg. Regnet egentlig med at den var svart, var ikke klar over at den kom i så veldig mange andre farger enn svart og brun. Brun hadde jo gått, men altså, lilla??

Skrevet

Takk for svar folkens!

Bestiller definitivt fra nett neste gang :-)

Lurer på om jeg skal sende de en mail, som er foreslått over her, der jeg beskriver hva som er tilfelle her.

Jeg forklarte de når jeg var der i stad at dette er en feil som er begått av en av de som jobber der. Hun var ikke der akkurat da, så snakket med en annen en, men hun forklarte at hun var lei seg og at det ikke var noe å få gjort med det. Hun sa at hvis hun tok tilbake mascaraen så hadde hun ingen garanti på at jeg ikke hadde brukt den, så andre kunne få herpes osv hvis hun solgte den..

Uff :-P men de kunne gitt meg en ny synes jeg. Mascaraen er helt ubrukt og fin. Bare pakningen som er åpnet.

Skulle sjekket når jeg gikk ut av butikken om det var riktig farge, ja! Dumt av meg. Regnet egentlig med at den var svart, var ikke klar over at den kom i så veldig mange andre farger enn svart og brun. Brun hadde jo gått, men altså, lilla??

Jeg har jobbet i sminkebutikk selv og har vært borti slikt mange ganger.

Vi har ALLTID tatt imot mascaraene nettopp fordi vi stoler på kundene våre og jeg har sett kunder komme opp til kassa med mascara i hånda, sjekket fort der hvor det står med liten skrift og spurt "det er brun mascara du skal ha, sant?" før de utbryter "Oi, det var bra du sa, jeg skulle ha en svart".

Hvis du hadde tatt feil selv, så kunne man vært kjip og sagt at det er dessverre din egen feil.

Men det faktum at det var ekspeditrisen selv som tok den, så har du krav om å få en ny. Det er butikken (ansatte) som har gjort en feil og ikke du. Man skal kunne stole på at man får riktig vare, ikke sant?

Send en mail til butikken, forklar situasjonen, si hvilken dag du handlet og klokkeslett slik at de kan finne ut eksakt hvilken ansatt som jobbet den dagen. Jeg synes ikke at du skal gi deg her, det der er helt og holdent den ansattes feil og du har krav på en ny mascara.

Hvis de ikke får til å sette den tilbake i hyllene så er det strengt tatt deres egen feil og ikke din.

Anonymous poster hash: fab79...c20

• Liker 8
Skrevet

Hvilken mascara var dette? Ante ikke at det fantes så dyre mascaraer jeg. :P

Og de burde selvfølgelig gitt deg en ny en. De tjener lite på å være SÅ firkantet.

• Liker 2
Skrevet

Jeg har jobbet i sminkebutikk selv og har vært borti slikt mange ganger.

Vi har ALLTID tatt imot mascaraene nettopp fordi vi stoler på kundene våre og jeg har sett kunder komme opp til kassa med mascara i hånda, sjekket fort der hvor det står med liten skrift og spurt "det er brun mascara du skal ha, sant?" før de utbryter "Oi, det var bra du sa, jeg skulle ha en svart".

Hvis du hadde tatt feil selv, så kunne man vært kjip og sagt at det er dessverre din egen feil.

Men det faktum at det var ekspeditrisen selv som tok den, så har du krav om å få en ny. Det er butikken (ansatte) som har gjort en feil og ikke du. Man skal kunne stole på at man får riktig vare, ikke sant?

Send en mail til butikken, forklar situasjonen, si hvilken dag du handlet og klokkeslett slik at de kan finne ut eksakt hvilken ansatt som jobbet den dagen. Jeg synes ikke at du skal gi deg her, det der er helt og holdent den ansattes feil og du har krav på en ny mascara.

Hvis de ikke får til å sette den tilbake i hyllene så er det strengt tatt deres egen feil og ikke din.

PS:

For å få avklart det med hygiene;

Vi tok imot de som var forseglet og la de tilbake i hyllene , mens de som ikke blir forseglet tok vi bare til side. Ofte så er det vi ansatte som plukker ut sminke til kundene, og når vi merker at det er gjort sånne feil så vil vi selvfølgelig hjelpe kunden så godt vi kan,spesielt hvis vi står bak feilen.

Skrevet

Hvilken mascara var dette? Ante ikke at det fantes så dyre mascaraer jeg. :P

Og de burde selvfølgelig gitt deg en ny en. De tjener lite på å være SÅ firkantet.

Mange parfymerier selger så dyre mascaraer...som regel er de veldig overpriset og i grunn ikke noe bedre enn de man får kjøpt fra Loreal eller Maybelline.

• Liker 1
Skrevet

Maskaraen kan da brukes til prøver:S jeg leverte inn en brunkrem, som dem åpna for og se om den var åpen (idioti) og da sa dem at dem kunne ta den inn for og ha til prøver

Skrevet

Blir litt paff over kudnebehandlingen, men ikke overrasket. De få gangene jeg tyr til et parfymeri oppleve skundeservicen som så dårlig at det ikke er mye dårlig samvittighet hos meg for å stort sett handle dte meste på nett.
Klart du burde fått en ny maskara! De færrete kjøper en lilla maskara.. . Send de en mail og forklar på en pen måte. Som noen andre skrev over her; unngå utropstegn, ansikter etc etc.

Opplevde selv en gang å få med en foundation hjem som ikke var som den skulle. Gikk tilbake neste dag-med kvittering. Damen prøvde seg først på at konsistensen på produktet var helt som normalt, så da ba jeg henne finne en tester og sammenlikne med. Hun mente så at forskjellen på produktet (mitt var helt vannaktig) skyltes at jeg hadde en annen farge, og den fargen hadde de ikke inne i tester. Så da ble jeg litt oppgitt og svarte henne bestemt at det er kanskje 10ende flaske jeg kjøper avd en samme, og vi vet begge at den ikke skal ha vannkonsistens. Hun tok den noe motvillig tilbake og ga meg en ny, og sa hun skulle sende den inn til produsenten i håp om at de fikk pengene tilbake... .

Sist jeg trengte en leppestift i full fart til en kjole stakk jeg innom samme parfymeri. Lot meg overtale til en farge damen mente ville se fin ut. Siste gang jeg stikker innom. Dårlig farge, og den kostet 450 kroner...

Anonymous poster hash: 7f753...edf
Skrevet

De kunne helt fint tatt tilbake mascaraen og brukt den som tester.

Det var hun som jobbet der som gjorde feilen, og når du ber om svart, skal du også få svart.

Dette skal du ikke behøve å sjekke når du faktisk får hjelp av en som jobber der, og da har

de også ansvaret for å ta tilbake varen og gi deg det du betalte for. Du skulle ikke ha godtatt

ett nei, og heller sagt at dersom de ikke tok tilbake mascaraen så du deg nødt til å sende en

mail til Kicks og informere dem om den dårlige servicen. De prøver seg, men gir seg fort

hvis du står på ditt og ikke godtar det.

Anonymous poster hash: 25659...1b5
Skrevet

TS her!

Det er en mascara fra Chanel, den heter vel Chanel Le Volum om jeg ikke tar helt feil. Utrolig god i hvertfall! :-)

Jeg skal sende de en mail i dag, også skal jeg prøve å gå innom en annen Kicks butikk (siden de ansatte kaller seg kollegaer/søstre) for å se om jeg får byttet den der.

Damen i butikken prøvde seg hun også, hun sa jo at de ikke kunne ta den inn igjen, også sa hun at jeg burde prøvde den fordi lilla går visst så fint til mine øyne, og at den var lille ville vist ingen legge merke til! Men er jo ikke det som er poenget her, poenget er at jeg vil ha en normal mascara i en normal farge..!

Synes også det er så godt gjort når jeg selv går i butikken og sier merke, og peker på den jeg skal ha og sier at jeg skal ha den i svart, så låser hun opp ett av de skapende der produktene ligger og tar den med til kassa. Vips, så hadde jeg lilla mascara.

Tusen takk for støtte her folkens!! Skal stå på mitt, dette er IKKE min feil! Jeg SKAL ha ny mascara

• Liker 4
Gjest avocadoen
Skrevet

Jeg handler ofte hos kicks og må si jeg bare har positivt å si om dem utenom at det selvsagt er ganske dyre merker de selger. Så er synd du opplevde det du gjorde.

• Liker 1
Skrevet

Dette er en klar reklamasjon og det er veldig dårlig kundebehandling, men det hjelper lite å sitte på KG å klage, send mail!!!

Anonymous poster hash: 38db8...576
  • Liker 1
Skrevet

Dette er en klar reklamasjon og det er veldig dårlig kundebehandling, men det hjelper lite å sitte på KG å klage, send mail!!!

Anonymous poster hash: 38db8...576

Det hjelper litt på hode, godt å få ut frustrasjonen :D

Men ja, selvfølgelig skal jeg sende en mail, men i dag har jeg muligheten til å stille innom en annen Kicks butikk, så jeg prøver det først :-)

Gjest BabyBlue
Skrevet

Ja, skjønner godt at du vil ofre en arm og en legg for den maskaraen, for den er kjempegod :D Men det at du fikk feil farge er ikke din feil, og de burde da være i stand til å gi deg en ny en. Hver gang jeg har vært innom Kicks har de som jobbet der tatt produktet ut av esken og sjekket fargen og navnet på produktet før de selger det, hadde alle gjort det hadde de nok sluppet unna mange kjipe situasjoner. Det er liksom ikke slik at jeg sjekker navnet på fargen før jeg åpner maskaraen - jeg tar det som en selvfølge at den er svart når jeg kjøper svart.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...