Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Gjest Anonymous
Skrevet

I fjor jobbet jeg fra januar t.o.m. juni. Da ble jeg sykemeldt framover til slutten av desember. Nå lurer jeg på, når ble utbetaling av feriepenger? Jeg er utlending så jeg forstår systemet ikke helt. Hvem utbetales feriepenger i tillfelle at jeg i fjor både jobbet og ble sykemeldt? Det står på Trygdetaten sin side at utbetaling er i dag men har ikke fått noe i konto.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du skal ha feriepenger fra arbeidsplassen din fra januar til juni,de pengene kan du ringe å be de sette inn til deg nå.

Av sykepengene er det trygdekontoret som utbetaler feriepenger.

Skrevet

Du får feriepenger både av lønn (fra arbeidsgiver) og sykepenger (trygdeetaten).

Sannsynligvis kommer feriepenger fra arbeidsgiveren i juni måned, på den datoen som er lønningsdag i firmaet. Du skal ha 12% feriepenger av det du tjente ifjor.

Fikk du sykepenger fra Trygdeetaten mens du var sykmeldt? I så fall tror jeg at du bare får 10,2% feriepenger. Du får heller ikke feriepenger av alle sykepengene dine, bare av 12 opptjeningsuker. Slik er det med fødselspenger, og jeg tror sykepenger behandles på samme måte.

Urettferdig? Javisst!

Har du fått sykepenger eller fødselspenger av arbeidsgiveren får du feriepenger av alt.

Gjest Anonymous
Skrevet

Tusen takk dere hjalp mye!! :-)

Skrevet
Du får feriepenger både av lønn (fra arbeidsgiver) og sykepenger (trygdeetaten).

*klippe*

Har du fått sykepenger eller fødselspenger av arbeidsgiveren får du feriepenger av alt.

Alt, foruten siste punkt er riktig. Det er bare dersom arbeidsgiver ønsker å gi feriepenger utover det loven krever at man får dette. Loven krever feriepenger av 12 eller 15 uker som sykemeldt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...