Gå til innhold

Amerikansk vs britisk


Gjest Reza08

  

26 stemmer

  1. 1. Hvilken engelsk liker du best?

    • Britisk
      19
    • Amerikansk
      7


Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest Hyssingen

Kommer an på dialekten.

Men standard engelsk vs standard amerikansk, så liker jeg engelsk best.

Endret av uAnonymbruker
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I grunn enig med uAnonymbruker. Liker generelt britisk best, men et fåtall britiske dialekter er jeg ikke så glad i og liker amerikansk-engelsk bedre enn disse.



Anonymous poster hash: 49a81...7ee
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest black nailpolish

Amerikansk. Britisk høres så masete og klagete ut i mine ører..

Australsk slår imidlertid amerikansk igjen. da føler jeg meg ikke så rar med engelsken min!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Britisk høres finest ut, men jeg foretrekker likevel amerikansk, da den høres mer jordnær og avslappet ut. Liker også australsk.



Anonymous poster hash: f3f53...291
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Britisk høres finest ut, men jeg foretrekker likevel amerikansk, da den høres mer jordnær og avslappet ut. Liker også australsk.

Anonymous poster hash: f3f53...291

Forbinder du amerikansk med jordnærhet? :sjokkert:

Anonymous poster hash: 49a81...7ee

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer helt an paa dialekten.

Liker kun den pene, ikke overdrevne britiske aksenten - type Keira Knightley. Britisk slang, ost-London aksent og svelgingen av bokstaver som man hoerer paa bygda er forferderlig.

Av en eller annen grunn snakker mange nordmenn som har flyttet til UK en forferderlig, overdreven britisk. Det virker som de tror at jo mer britiske de hoeres ut, jo mer "posh" er de (hvilket er helt feil). Hoeres ut som karakterer i "Med hjartet paa rette staden".

Kjaeresten er fra Boston og han snakker veldig attraktivt amerikansk i mine orer. Liker derimot ikke California-aksenten, den er skarp og hoeres litt blaast ut.

Pen britisk vs. pen amerikansk saa foretrekker jeg pen britisk.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Manchester? :spy:

Ja, jeg synes den har en egen sjarm! Litt vanskelig å forklare, hehe.. Men jeg må innrømme at jeg ikke alltid forstår hva de sier da :fnise:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mr. Toad

Ja, jeg synes den har en egen sjarm! Litt vanskelig å forklare, hehe.. Men jeg må innrømme at jeg ikke alltid forstår hva de sier da :fnise:

Så når jeg skal sjarmere deg er det bare å bable noe utydelig? :dry:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så når jeg skal sjarmere deg er det bare å bable noe utydelig? :dry:

Det er jo faktisk en dialekt da, med tonefall og alt det som hører til. For meg høres det ikke ut som utydelig babbel, selv om du kanskje mener det. Og jeg skjønner som regel hva de sier, selv om jeg skrev at det kan være vanskelig noen ganger.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forbinder du amerikansk med jordnærhet? :sjokkert:

Anonymous poster hash: 49a81...7ee

Dialekten er mer jordnær enn britisk, syns jeg.

Påstår du at amerikanere ikke kan være jordnære?

Anonymous poster hash: f3f53...291

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Amerikansk. Har bodd i England i flere år og kan helt ærlig si at de fleste her snakker på en helt grusom måte. Æsj! Pen engelsk er det selvsagt ikke noe galt med, men et fåtall i England snakkes faktisk slik. Synes også den walisiske akksenten har litt sjarm, men det kan jo utelukkende være pga mennesker jeg har møtt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Britisk, og som hun over sier har den walisiske dialekten sjarm i massevis :) Jeg vet ikke hvorfor, men når jeg prater mer Amerikansk synes jeg at jeg høres litt uintelligent ut.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Britisk Engelsk. Så mange fine dialekter. Bodde i Skottland noen måneder, så får alltid gode minner når jeg hører Glaswegian. :rodmer:

Men Amerikansk har da noen fine dialekter de og. Sørstats dialektene høres feks. fine ut, hvis de snakkes av de rette personene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Av disse to synes jeg syd-britisk er penest. Ellers er jeg veldig glad i den jamaicanske dialekten.

Anonymous poster hash: 36732...439

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...