Gå til innhold

spiseforstyrrelser

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hvordan blir/ble du fulgt opp av fastlege med tanke på spiseforstyrrelser? Jeg går annenhver uke til vektkontroll.. og det er like pinlig hver gang. Jeg har vært normalvektig lenge nå, men legen bare fortsetter å sette opp time.

Og hva er egentlig en undervektig bmi? Legen sier at 20 er det laveste jeg kan ligge på, ellers er jeg undervektig - men jeg er sikker på at det ikke stemmer. Prøver hun å lure meg??

OG fikk dere vite diagnose, eller bare at det var spiseforstyrrelser? Jeg har aldri turt å spørre om diagnose i det hele tatt!!

Anonymous poster hash: 42778...02f
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du bør heller ta det opp med legen. Spør hvorfor du skal/bør fortsette med vektkontroll, og spør om diagnose. Hun kan svare deg bedre enn noen her kan. Og hun prøver nok ikke lure deg med tanke på normalvekt nei, stol på henne.

Skrevet

Blir ikke fulgt opp som deg, så du skal være glad og sette pris på at legen passer på deg.

Men kan hende din sf er litt mer alvorlig enn min da.

Anonymous poster hash: 0ed19...bfd

Skrevet

Kjære TS.

Denne typen tråder kan vi ikke ha stående på KG. Det er fordi det er umulig å vite hva slags svar du får. Jeg vil på det sterkeste råde deg til å spørre legen om det du lurer på. Det er bra du blir fulgt opp! Hvis du syns det er vanskelig å spørre direkte kan du skrive ned alle spøremålene du har og gi henne det.

Jeg ser du har fått noen gode råd allerede. IKS er fin å ta kontakt med, og også ROS - rådgivningstjenesten om spiseforstyrrelser har bred kompetanse og kan være gode å prate med.

Lykke til!

Rainbow81, mod.

• Liker 1
Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...