Gå til innhold

Halebeinet


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Da jeg har "mista" fastlegen min, og ikke tørr å dra til vikaren hans IGJEN spør jeg her:

Har sjukt vondt i halebeinet. Har ikke tvilling, ingen symptomer på det. Når jeg kjenner etter der jeg har smerter er det hardt som bein, og kjennes ut som det stikker litt utover i rompesprekken min. Har ikke falt eller skadet halebeinet på noen måte, har aldri fødet noen barn. Har bare så himla vondt der, hatt det i to Mnd. Klarer ikke å sitte på hardt underlag lenger, må ha med meg ei jævela myk og tykk pute i bilen. Hva søren er detta forno? :'(

Beklager rotete innlegg, er bare så frustrert og lei. Siden jeg antageligvis får spørsmål om hvordan jeg mista fastlegen min så har han sagt opp og begynt ny jobb i et annet fylke. Og jeg er redd vikaren fordi han kjefta på meg pga depresjon jeg ikke hadde grunn til å være i følge han. Sliter psykisk så er ikke bare bare å skaffe ny på nytt legesenter heller, vil helst ha samme plass, men eneste legen som går for "spesielle idiotiske meg" har ingen ledige plasser. Huff.

Anonymous poster hash: caf3c...037

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Da jeg har "mista" fastlegen min, og ikke tørr å dra til vikaren hans IGJEN spør jeg her:

Har sjukt vondt i halebeinet. Har ikke tvilling, ingen symptomer på det. Når jeg kjenner etter der jeg har smerter er det hardt som bein, og kjennes ut som det stikker litt utover i rompesprekken min. Har ikke falt eller skadet halebeinet på noen måte, har aldri fødet noen barn. Har bare så himla vondt der, hatt det i to Mnd. Klarer ikke å sitte på hardt underlag lenger, må ha med meg ei jævela myk og tykk pute i bilen. Hva søren er detta forno? :'(

Beklager rotete innlegg, er bare så frustrert og lei. Siden jeg antageligvis får spørsmål om hvordan jeg mista fastlegen min så har han sagt opp og begynt ny jobb i et annet fylke. Og jeg er redd vikaren fordi han kjefta på meg pga depresjon jeg ikke hadde grunn til å være i følge han. Sliter psykisk så er ikke bare bare å skaffe ny på nytt legesenter heller, vil helst ha samme plass, men eneste legen som går for "spesielle idiotiske meg" har ingen ledige plasser. Huff.

Anonymous poster hash: caf3c...037

Har du falt på rompa? eller sittet på en rar måte?

Halebeinet stikker faktisk ganske langt ned slik du beskriver. Det er mulig å få brudd i det, men er usikker på hvor vanlig det er og hvor stor kraft som skal til.

Anonymous poster hash: 18ca4...383

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan også være en kong.

Det er en slags kviselignende byll som blir betent og gror innover og legger press på halebeinet. Jo høyere press, jo vondere får du i halebeinet og nederst i ryggen.

Eneste måten å få den bort på er å tømme den, enten ved å stikke hull i den eller skjære litt i den. Aller helst hos lege, selv om det er mulig å få det til selv også med hjelp, siden det er umulig å komme til selv.

Jeg stakk hull i en kong på eksen min en gang, det var ganske ekkelt og jævlig, men som han sa selv, å få løst presset mot halebeinet var frigjørende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Før jeg fikk min tvilling der nede slet jeg med vondt i halebeinet over lang stund før den selve tvillingen kom. Jeg trodde det ikke var tvilling de første mnd, men etter et halvt år, kom det plutselig en svær klump der nede som fylte seg opp. Hvis du fortsatt blir plaget av det, så ta deg en tur til legen og hør med dem.



Anonymous poster hash: 60b95...13a
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...