Gå til innhold

Møtte ikke opp til time hos psykolog


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gikk til fastlegen min for henvisning til psykolog og fikk time som jeg ikke møtte opp til eller avlyste. Det samme skjedde en gang til fordi jeg ble nervøs og overbeviste meg selv om at problemene mine ikke er så store at det er nødvendig å ta tak i dem, i alle fall ikke ennå..

Så fikk jeg et brev hvor det sto at saken var avsluttet og sendt tilbake til min fastlege, og jeg angrer så på at jeg ikke ga det en sjanse da jeg så absolutt burde ta tak i ting.

Kan jeg ringe dps og be om en ny time selv om jeg fikk dette brevet? Noen som vet? Vil nødig gå gjennom fastlegen en gang til siden jeg har oppført meg så umodent :/



Anonymous poster hash: d4454...566
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tror du må oppføre deg modent og gå til fastlegen igjen. Andre som har bedre bruk for timene dine og en behandler har fått dem.



Anonymous poster hash: 86f56...589
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gå til privat psykolog da, så føler du i hvert fall ikke at du tar timer fra noen som trenger det mer. Hvemsomhelst kan gå til privat psykolog uten at fastlegen trenger å blandes inn.



Anonymous poster hash: 13507...797
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan jo ringe dps og høre. Men siden de har avluttet saken, må du trolig få en ny henvisning. Da burde det komme frem hvorfor du unnlot å møte, sånn at de skjønner det var pga nervøsitet.

Anonymous poster hash: 2f550...325

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når saken er avsluttet, må du ha en ny henvisning fra fastlegen. Det blir sikkert ikke noe problem å få en ny sjanse, men da må du ikke misbruke den også for da kan det bli vanskelig om du vil ha hjelp en tredje gang.



Anonymous poster hash: 17c85...34a
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det skader ikke å forsøke å få ny time, men for all del, avlys timene dine minimum 24 timer før så langt det lar seg gjøre. Ikke bruk opp behandleren tid på å vente på en som ikke kommer. Får du kalde føtter rett før timen, ring og snakk med dem.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror du må oppføre deg modent og gå til fastlegen igjen. Andre som har bedre bruk for timene dine og en behandler har fått dem.

Anonymous poster hash: 86f56...589

Gi en psykisk syk mer skyldfølelse du, flott det. Sånne som deg gjør verden til et verre sted.

Anonymous poster hash: 6ae6f...e3a

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Saken blir avsluttet om man ikke møter opp til første timen, sånn er det hos dps.

Du kan prøve å ringe, men tviler på at det er vits, da det tar litt tid før brev kommer frem.

Du var sikkert redd, men ja, det er umodenet og du tar opp andres tid, men hvmem tenker på det?

få frem til legen hvorfor du ikke kom, så du ikke blir avisst. Du blir sikkert ikke prioritert først, så tar nok tid :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...