Gå til innhold

Tinder-hjelp


Cookiemonster

Anbefalte innlegg

Er det noen som kan forklare meg litt hvordan tinder fungerer ?

Går det ikke an å logge på utenom fb-kontoen ?

Hva med bilder osv ??

-jeg er helt fersk, skikkelig "nettdatingjomfru" - kom gjerne med tips :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Såvidt jeg vet så må man koble Tinder opp til Facebook-profilen. Men det er ikke sånn at Tinder poster noe på profilen din, det er for at du skal ha muligheten til å se felles venner og interesser på Tinder. Du velger selv hvilke facebook-bilder du vil laste opp til Tinder, og kan slette og legge til nye akkurat som du vil.

Hvordan det fungerer: Du blar deg gjennom profiler ved å dra bildene på skjermen mot venstre. Finner du en du liker så drar du bildet mot høyre, og dersom han/hun også har gjort det samme med deg, så får du opp at dere matcher. Da kan dere starte en samtale :danse:

Endret av linkan
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Såvidt jeg vet så må man koble Tinder opp til Facebook-profilen. Men det er ikke sånn at Tinder poster noe på profilen din, det er for at du skal ha muligheten til å se felles venner og interesser på Tinder. Du velger selv hvilke facebook-bilder du vil laste opp til Tinder, og kan slette og legge til nye akkurat som du vil.

Hvordan det fungerer: Du blar deg gjennom profiler ved å dra bildene på skjermen mot venstre. Finner du en du liker så drar du bildet mot høyre, og dersom han/hun også har gjort det samme med deg, så får du opp at dere matcher. Da kan dere starte en samtale :danse:

Takk for info, da skal jeg kaste meg ut i det .... Hjelp !
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men har man sitt virkelige navn på Tinder? Eller lager man seg et nick? Er navnløs?

Skriver man inn noe tekst, alder, kriterier?

Hvor lett er det å finne ut hvem noen på Tinder er? (altså meg, hvis jeg tør....)



Anonymous poster hash: 280cf...e18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du kan vel skrive noen få ord om deg selv. Inne på innstillinger kan du velge kriterier(alder, kjønn, avstand).

Den eneste info andre får om deg er bildene du legger ut, fornavn, alder, evt. felles interesser på facebook og felles venner på facebook.



Anonymous poster hash: 4b61b...962
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar.

Er det bare ungdommer der, eller finnes det også gamliser på førti og mer?



Anonymous poster hash: 280cf...e18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må jo ikke bruke facebook for å lage konto. Man kan enten opprette via facebook eller lage det du selv ønsker.

Bruker du facebook, vil bare fornavnet vises, og hvor gammel du er om du har lagt det til på facebook. Ellers vil ingenting annet komme frem.

Du får se felles venner og felles interesser (altså hva slags sider du har likt på facebook.) Om du liker en person som du har felles venn med, så vil ikke dette bli vist på facebook. Er kun personen som du liker OG om personen du liker liker deg tilbake som blir å vite noe. Du må få en person til å like deg tilbake for å kunne prate sammen.

Tips:

1. ikke last opp bilder av deg og tusen andre på samme bilde så det er umulig å vite hvem man faktisk skal like, eller ikke.

2. Ikke last opp bilder av deg og x'n.

3. Ikke last opp samme bildet to eller flere ganger.

4. Ikke crop bildet slik at du enten er hodeløs eller har et halvt ansikt.

5. Ikke post bilde av deg hvor det er et utsikt bilde av deg som står 2mil unna kameraet med ryggen til slik at man bare ser en person langt vekk i det fjærne, bare for å vise at du har vært på en topp tur. Hvor da faktisk utsikten er bedre enn personen man mulig liker.

6. Ikke post bildet av dyret ditt.

7. Ikke post bilde av en serie du liker eller en tegneserie figur.

8. Jo flere bilder av deg selv, jo bedre.

9. Skriv litt om deg selv.

10. Ta kontakt med en gang du får match.

Have fun!

Anonymous poster hash: ebf81...8b5

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar.

Er det bare ungdommer der, eller finnes det også gamliser på førti og mer?

Anonymous poster hash: 280cf...e18

Du finner alt fra fjortiser til førtiser der.

Anonymous poster hash: 0d640...399

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jada, da er jeg i gang. Litt morsomt...

Men er ikke dette en "sjekkeapp"?? Jeg syns så mange av mennene har bilder av seg og en dame .... Og jeg så også flere som hadde ring på fingeren på bildet ?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trodde at man ville treffe nye mennesker når man har profil på Tinder??? Jeg har fått 4 matcher og ingen meldinger....og ja, jeg har sendt melding først...

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trodde at man ville treffe nye mennesker når man har profil på Tinder??? Jeg har fått 4 matcher og ingen meldinger....og ja, jeg har sendt melding først...

Kanskje du er kresen? Jeg fikk masse matcher første døgnet. Føler jeg er ganske god på å se hvem som ser bedre ut live enn på bilder, så ble ikke bare de aller barskeste som fikk ja fra meg. Gadd ikke svare de som bare skrev hei, men har hatt kontakt med en del seriøse. Ingen jeg egentlig har lyst å treffe akkurat nå, men det er av helt andre grunner (lastet ned appen for å få tankene andre steder).

Etter første døgnet har det ikke kommet opp mange nye hver dag, så har roet seg litt. (Her snakker vi 40+ i sentrale strøk)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, jeg er kresen, men har trykket like på mange. Men nå er det ikke flere i mitt område, hehe. Så jeg legger hele greien på hyllen for en stund.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vel fått 6-7 matcher, og 2 som har skrevet mld.

Men en av de som var seriøs, så han har jeg chattet litt med. Han andre var frekk og useriøs, så han gidder jeg ikke bruke tid på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 år senere...

Hei. Hvordan velger jeg fb bilde som IKKE er ett profilbilde? Får kun opp profilbilder!

Anonymkode: feb73...e35

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...
Annonse

[1] Category widget

Jeg har klart å ødelegge min gamle telefon og har fått låne en hos en venn. Jeg har logget inn på både nettleser og fb-appen med min egen profil, og det samme i iCloud. Likevel når jeg skal logge inn på tinder med fb, logger den inn på min venns profil?? Hva gjør jeg for å få den til å logge inn på min??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 26.2.2014 den 11.52, Katie_med_lua skrev:

Jada, da er jeg i gang. Litt morsomt...

Men er ikke dette en "sjekkeapp"?? Jeg syns så mange av mennene har bilder av seg og en dame .... Og jeg så også flere som hadde ring på fingeren på bildet ?

De som er gift er på tur til det stedet du bor. Langt borte fra konen og rett på Tinder. Har sett det flere ganger. 

Anonymkode: 7d7ed...eb4

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...