Gå til innhold

Bil som har gått 200 000


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Den er vanskelig, forstår det godt! 65000kr synes jeg absolutt du skulle få. Har du sjekka finn.no? Du vethva som er fikset med bilen din, den ruller og går, og ingen kan gi garantier på denne eller en eventuell ny bil...ville ha spart og beholdt nåværende. Alternativet er å ta en god prat med uavhengig bankrådgiver. Er du i DnB har de sikkery ressurser til å gi deg noen råd om den økonomiske siden.

Anonymous poster hash: 2d480...a2f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Da selger du bilen til den forhandleren som gir deg mest. Så sjekker du etter ny bil på nettsider slik som finn.no og autodb.no. Så finner du deg nok en bra bil der som er 2011mod eller nyere. Da har du jo garantien som du er fristet til. Du går jo i 0 og om du tar dem som gir deg mest. For de gir jo 30k mer. Og det er det du sitter igjen med på lånet sa du.

65k for bilen din så hadde jeg solgt den tvært.

Anonymous poster hash: 30c7b...52c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da selger du bilen til den forhandleren som gir deg mest. Så sjekker du etter ny bil på nettsider slik som finn.no og autodb.no. Så finner du deg nok en bra bil der som er 2011mod eller nyere. Da har du jo garantien som du er fristet til. Du går jo i 0 og om du tar dem som gir deg mest. For de gir jo 30k mer. Og det er det du sitter igjen med på lånet sa du.

65k for bilen din så hadde jeg solgt den tvært.

Anonymous poster hash: 30c7b...52c

Det er innbyttepris, ikke salgspris.

Jeg får beholde Toyotaen en stund til, forhåpentligvis får jeg muligheten til sparing over sommeren, så kanskje om 1-2 år blir det ny bil. Det blir trolig ikke Toyota ;)

Anonymous poster hash: 19dea...1f8

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en corolla som snart runder 200 000 km. Langkjørt 2004 modell, drivstoffgjerrig diesel.

Har hatt en del feil med den, både i form av slitedeler og større ting (dynamo, radiator osv). Er nå eu godkjent. Bilen ble fullfinansiert, så har fortsatt en del lån igjen.

Har vurdert å bytte inn til en nyere bil med lavere km, men vet ikke om det er "lønnsomt". Får 35000 av forhandler for innbytte, dvs jeg blir sittende med et restlån på 35000, evnt en ny bil hvor de slenger på 30 000 på kjøpsprisen slik at det blir innbakt i nytt lån (noen har tilbudt seg å gjøre dette).

Det sies at Toyota bare går, går og går, men jeg begynner å bli usikker pga så mye problemer (alle servicer er fulgt opp). Jeg har ikke råd til flere overraskelser. Burde jeg, m t p kmstand, bytte den inn, eller kan denne gi meg noen år til?

Anonymous poster hash: 19dea...1f8

Dersom du har anledning så er nok det mest økonomiske å kjøpe f eks en slik en:

http://www.volkswagen.no/no/models/up-/galleri.html#/flash=6e44149d297480363cb5abb21bdff3f1@mediaLists_medialist_mediaItems_medialist_mediaitem_6

Eller:

http://www.kia.com/no/modeller/picanto/

Med Kia får du en problemfri bil i 7 år og bare dekker slitasjedeler.

200.000 begynner å bli mye.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom du har anledning så er nok det mest økonomiske å kjøpe f eks en slik en:

http://www.volkswagen.no/no/models/up-/galleri.html#/flash=6e44149d297480363cb5abb21bdff3f1@mediaLists_medialist_mediaItems_medialist_mediaitem_6

Eller:

http://www.kia.com/no/modeller/picanto/

Med Kia får du en problemfri bil i 7 år og bare dekker slitasjedeler.

200.000 begynner å bli mye.

Mulig det er økonomisk, men veldig upraktisk ;)

Anonymous poster hash: 19dea...1f8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mulig det er økonomisk, men veldig upraktisk ;)

Anonymous poster hash: 19dea...1f8

Upraktisk?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Upraktisk?

Du viste meg veldig små biler, til mitt bruk er det upraktisk. Det er ikke rom for å kjøpe nybil uansett, jeg klarer meg med corollaen et par år til.

Anonymous poster hash: 19dea...1f8

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...