Gå til innhold

Tilrettelegging av arbeid i sorg


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Noen dager nytter det ikke å gå på jobb. På min jobb blir det forventet at man skal kunne yte 110 % hele tiden. Kanskje man ikke får pause. Kanskje man blir skjelt ut at pasient/pårørende (jeg er sykepleier). Etter å ha mistet noen i nær familie for en liten stund tilbake er jeg helt utenfor innimellom. Arbeidsgiver legger ingenting tilrette for at jeg kan ha dager hvor jeg ikke er 100 %, eller dager hvor jeg ikke klarer å være sammen med de mest krevende pasientene. Ofte går det greit. Ofte går det ikke greit. Andre i samme situasjon?



Anonymous poster hash: 193d7...a9e
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Uff, det kan ikke være lett. Jeg er ikke i samme situasjon og har ingen råd, men av og til hjelper det mye med en god klem også :klem:



Anonymous poster hash: 44634...e70
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres virkelig ikke greit ut. Mange sliter seg totalt ut for de føler at de må jobbe, når de egentlig ikke er istand til det. Noen sjefer driver rovdrift på folk, jo mer du gir, jo mer vil de ta. Uten å være takknemlig engang. Man sitter altså stort sett ikke igjen med noe som helst for at man nærmest har ofret helsa for jobben.

Ta vare på deg selv, for det gjør sannsynligvis ikke sjefen din! Ikke la deg bruke nå når du er i en vanskelig periode.

Det er gjerne sånn at om man presser seg for hardt, blir det totalstopp etter en stund. Da kan veldig langvarig sykemelding bli eneste alternativ. Bedre at ting legges til rette nå, for at du kan arbeide så mye du føler at du makter, og så får du trekke deg tilbake når du føler for det.

Når man jobber med folk på sykehus/sykehjem er det essensielt at man er tilstede i det man gjør. Man skal opptre proft og i en hyggelig tone hele tiden- uansett hvordan man har det privat.



Anonymous poster hash: 15ac6...749
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du tatt det opp med sjefen din? Det er ganske mange lover og forskrifter som sier at det skal tilrettelegges så lenge det er mulighet for dette.

Hvis du har pratet med sjefen og han ikke kan gjøre noen ting / vil gjøre noen ting må du rett og slett ta saken til legen din å se om han er villig til å gi den en delvis sykemelding slik at sjefen din blir tvunget til å tilrettelegge eller ikke ha deg på jobb i perioder.

Kan dere f.eks bli enige om at du kan ta deg pauser når du trenger, selv om situasjonen egentlig ikke tilltater dette? Da trenger dere jo en vikar, noe som sikkert ikke er populært eller lett å få tak i, men hvis du blir sykemeldt får han samme problemet, men mister itillegg deg på jobb.

Så han kan altså velge mellom å ha en vikar + deg på jobb, eller bare en vikar. "prislappen" blir den samme, men alternativ 1 gir en bedre service og bedre effektivitet.

Dette forutsetter såklart at du får en delvis sykemelding, noe jeg ikke kan si om du får.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...