Gå til innhold

Katrinemors bryllupsdagbok


Katrinemor

Anbefalte innlegg

Nå er det på tide at jeg begynner å skrive bryllupsdagbok også. Jeg tenkte på det for ei stund siden, men siden det var så lenge til så tenkte jeg å vente. Så her er min offfisielle åpningen av min dagbok

Litt om meg selv - Jeg er 27 år, forlovet med Jørn Gisle 28 år. Vi har vært forlovet i snart 8 år og samboere i 9 år. Vi har vår nydeligste og verdens skjønneste gutt på 2 år og 3 mnd som heter for Nicholay. Det navnet har han fått fra sin oldefar, gresk navn og HELLAS ELSKER JO JEG! Vi er oppvokse og bor i Trondheim. Jeg går på yrkesrettet attføring for tiden og er idag ferdig med undervisningen ved MI, der studerer jeg Advokatsekretær. Har igjen eksamen som er den 18. juni. Jørn Gisle jobber innen produksjon av brannalarmer.

Jeg er vel den andre i vennegjengen som gifter meg, hun første er nå skilt. Bryllupsdatoen er satt den 23. juli 2005, for den 21. juli så har vi 10 års jubuleum. Kan ikke tru at det har gått så mange år, tiden flyr av gårde. Vi eller rettere sagt jeg har planlagt bryllupet vårt i snart 2 år nå. Så du kan si at vi har alt klappet og klart, det er bare bestillingene igjen. Kan no fortelle litt generelt om bryllupet. Selskapslokalet er bestilt opp for ei stund siden, for der vi skal holde det er det så populært. Vi skal ha 2 brudepiker som er mine søskenbarn og 2 brudesvener som er mitt tantebarn og selvfølgelig min sønn. Vi har bestemt oss for 2 forlovere hver pga at vi klarte ikke å bestemme oss for hvilken av dem vi ville ha. Så vi tenkte at det var lik så greit å ha begge to istedet for å krangle eller gå frem og tilbake. Ene forloveren min skal sy kjolen og vestene til min kommende mann og guttene, strømpebåndet, ringputen og skal låne meg sine hansker. Så jeg kommer til å spare masse penger på akkurat klærne. Når det gjelder alt skjønnhetspleien så har jeg ei klassevenninne som skal ta hudpleien og neglene mine gratis. Der sparer jeg også over 1000,-. Da blir det frisøren som kommer seg på 600,- pr. time. Jeg har kort hår så det blir ikke mer enn 3 timer. Jeg er også så heldig å ha bekjentskap på fotograf også, så der blir det 5000,- for vanlig fotografering + fotografering i kirken. Maten er ordnet gjennom ex-svoger til ene forlovern min. Paret driver et cateringfirma og mat til 35-40 mann kjem seg vel på maks 10.000,-. Det er inkl kokkehjelp, 3-retters middag og egen middag til barna med dessert til alle. Mamma og pappa betaler middagen og mine kommende svigerforeldre betaler all drikke. Vi kommer til å spare noen kroner, men vi mangler transport og toastmaster. Jeg kan ikke komme på noe annet.

Så oppsumert så har vi dette klart, men alt er ikke bestilt opp enda:

* Kirka (bestilt igår)

* Brudepikene og brudesvennene (klart)

* Forlovere (klart)

* Mat + drikke (klart)

* Selskapslokalet (bestilt)

* Skjønnhetspleie + frisør (klart)

* Fotograf (klart)

Vel jeg tror jeg skal avslutte for ikveld. Har jo masse tid enda på å skrive dagbok og oppdatere dere på. Når jeg først begynner å skrive så skriver jeg til gangs som dere sikkert ser.

Ha en fin kveld videre og lykke til dere alle som skal gifte dere i helga!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei og velkommen som dagboksskriver :-)

Høres ut som dere har planlagt masse allerede. Sånn hadde jeg det også et år i forveien, mye var klart! Det er deilig det!! Vi gifter oss også to dager etter vår 10 årsdag :wink:

Nyt tiden for den flyr jammen meg fort avsted! Jeg har bare 15 dager igjen!!

Kos deg med planleggingen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med kommende bryllupet og håper du får en kjempefin dag. Håper på referat da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Vel jeg syntes jeg måtte innom en tur å oppdatere. Jeg hadde besøk av ene forlovern min igår, for hun skulle hjelpe oss med budsjettet. Vi fant ut at for å spare mest mulig så droppet vi Strinda kirke og tar den vi sogner til som er Ranheim. Vi sparer inn 3000 kroner og det er penger. Før hun kom så hadde vi totalt bryllupsbudsjett på nesten 69.000 kroner. Det var med mat og drikke. Det er det ikke vi som skal betale, det er våre foreldre som er så greie. Så til slutt så ble budsjettet på 19.000. Det er det VI skal betale. Da er ikke bryllupsreisen inkludert. Det blir noen kroner i tillegg regner jeg med.

Så snakket vi om kossen pyntingen og type farger vi skal ha. I løpet av mnd så skal jeg så smått begynne å kjøpe inn diverse som vi trenger. Det er bedre å begynne nå enn å vente med alt til neste år, så sparer vi en del penger der også. Noe av innkjøpene skal taes på IKEA, der er de veldig rimelige og så mye fint.

Vi eller jeg fan ut at brudebuketten skal gå i mørke rød. Den skal bestå av roser m.m. Så skal vestene til min kommende mann og de 2 brudesvenner ha røde vester. Det skal pyntes med røde roseblader på bordene m.m. Bordkortene skal stå av bånd i rødt med gullskrift på. Bordene skal ha hvite duker, hvite kubelys med firkanta lysfat fra ikea. Blankt klart telysglass fra ikea med rød sand i skal stå på kaffebordene.

Det var vel det for denne gang, men kommer sterkt tilbake.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Da er alt pynting til bord kjøpt inn. Så for at dere skal se alt i en helthet så legger jeg inn bilder av det jeg fant på ikeas nettside.

Her er det bilde av den blomsten vi skal ha i vasen for den skal gå igjen i buketten min.

http://www.ikea.no/PIAimages/30025_PE117814_S4.jpg

Her er det bilde av lysskålen der kubelyset skal stå på http://www.ikea.no/PIAimages/19311_PE104535_S4.jpg

Her e bilde av kubbelyset

http://www.ikea.no/PIAimages/16947_PE101290_S4.jpg

Her er bilde av vasen, den plommerøde http://www.ikea.no/PIAimages/36572_PE109823_S4.jpg

Vel det var det for denne gang. Mangler å få kjøpt servietter i plommerød.

* Jeg fikk også se på stoffprøvene til kjolen som forlovern min hadde med her om dagen, så nå er også det bestemt.

* Fotografen er også bestilt så vi skal treffes og snakkes nærmere på januar når vi vet mer om kjolen osv. Vi har bestemt oss for Studio G for de har vi bestandig tatt når vi har skullet tatt foto.

* Invitasjonsarkene er kjøpt og ordnet på datamaskinen så det er no bare å skrive og sende ut til gjestene, men det blir ikke før i mars/april.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Vel da er fotografen bestilt og det ble Studio G. Vi fikk den datoen som vi ville for det var ingen andre som hadde bestilt fotografen vår til den dagen. Så nå blir det fotografering i kirken og vanlig brudefotografering etter vielsen. Dette er så spennende!! Det er jo ikke så lenge til heller nå så kor tiden blir av det vet ikke jeg altså!!!

Men det har også skjedd noe som ikke er så hyggelig igjen. Jeg og min kommende mann ble gravid igjen med nr 2, og vi trodde at alt skulle gå så bra denne gangen. Men så feil går det an å få.

Dere kan lese mere på denne linken http://www.nybaktmamma.com/plassen/showthr...ad.php?t=165029

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...