Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

For to år siden gikk jeg på folkehøgskole, hvor jeg ble kjent med en gutt. Vi ble venner, og jeg snakket en del med han. Etterhvert fant jeg ut at han egentlig var ganske manipulerende, hadde kort lunte og slet med tillitt til andre.

Vi hadde fest på skolen, og jeg satt og snakket med en venninne litt bortenfor han. Venninnen hadde tilfeldigvis sett bort på ham mens vi snakket, og fem minutter senere kommer han skrikende bort til meg "Fy faen så falsk du er, du baksnakker meg". Altså, han er veldig paranoid. Da sa jo jeg selvfølgelig at dette ikke stemte, men fortsatt var han sur. Litt senere på kvelden slo han en annen jente på skolen i ryggen med en stol, fordi han mente at hun var så overlegen. (Hallo, hvem gjør det?).

Siden jeg ikke hadde verdens beste selvtillitt på den tiden ba jeg han om unnskyldning dagen etterpå og ordnet opp (i noe som han burde gjort selv).

På en annen fest spurte han om jeg kunne kysse han, og jeg sa helt klart nei. Han maste og maste, og tilslutt ble jeg med på det på tull. Noen dager senere forteller han at han tror jeg gjorde det for å få oppmerksomhet - at jeg sikkert var en slik "byhore" hjemme - og han trodde ikke lenger han kunne stole på meg. Jeg er ikke den type jente i det hele tatt. Jeg ble jo selvfølgelig lei meg, og han ba om unnskyldning litt senere.

Ja, kort sagt, han er slitsom, og jeg har ikke godt av å snakke med han. Vi bor langt unna hverandre, men likevel har han mast på meg etter skoleåret - HVER dag. Jeg hadde ikke så god selvtillitt før og lot meg lure. Men den siste tiden føler jeg at jeg har vokst fra han og at jeg virkelig ikke vil ha noe å gjøre med han på noen som helst måte. Jeg synes han er skummelt manipulerende. Han skriver til meg på facebook hver dag, ett minutt etter jeg har logget inn på facebook kommer "skjer?". Svarer jeg ikke innen fem minutter kommer "Sur eller"? Venter jeg en dag kommer "Fy faen, at jeg gidder å i det hele tatt snakke med deg". Dagen etter igjen; "Skjer?:D" …. Sånn holder det på, og jeg blir faktisk gal. Har prøvd å fortelle han flere ganger at han maser, men det nytter ikke. Han tar det ikke til seg - og påstår at jeg lager drama. men NÅ har jeg fått nok. Han spurte meg for en uke siden om vi skulle være sammen snart, hvor jeg svarte at jeg faktisk ikke hadde lyst i og med at han alltid skal lage så mye drama og krangle med meg - og at han måtte respektere dette. Da får jeg tilbake at det er jeg som lagde drama og blablabla. JEG er så lei.

Sa til han isted at jeg skulle ringe han imorgen for å fortelle hvorfor. Det jeg lurer på er; kommer han noengang til å forstå det? Har noen av dere vært i samme situasjon, og hvordan kom dere utav den? Jeg vil jo ikke lage drama, men føler jeg er dømt til å gjøre det. Vi var jo faktisk litt venner en god stund tilbake, så jeg ønsker ingen dramatisk slutt. Hvordan skal jeg gå fram med dette… Kjenner jeg gruer meg til den telefonen :(

Anonymous poster hash: ea613...96d
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Wow han virker skummel. Send melding og si att du ikke ønsker kontakt fordi att han er klin gal. Ok du kan si noe anna enn klin gal da. ;) Ignorer han i framtida.

• Liker 3
Skrevet

Har kuttet all kontakt med to mennesker i mitt liv. Jeg sa bare klart i fra at jeg ikke var interessert i noen videre kontakt, uten noe mer om og men. Svarte kort og avvisende på et par henvendelser jeg seinere fikk da jeg følte det var det mest korrekte å gjøre. Siden har jeg ikke hørt noe. Nå er det hhv snart 13år og ca 4år siden.

Blokker fyren på FB, slett ham som venn, ikke svar på meldinger/email/telefoner. Gir seg nok etter en relativt kort stund.

• Liker 1
Skrevet

Du bør si klart ifra at du ikke er interessert i et vennskap. Begynner han å diskutere, så får du bare være HELT ærlig. Deretter ville jeg ha sletta og blokkert han fra FB, og om mulig blokkere nummeret hans. Det vil nok gi seg etter hvert.

Skrevet

Tusen takk for svar. Ja, må nok bare si det rett ut.

Hva tenker dere er best? Å skrive det på en melding, eller fortelle det over telefon?

Anonymous poster hash: b13f6...a91
Skrevet

Tusen takk for svar. Ja, må nok bare si det rett ut.

Hva tenker dere er best? Å skrive det på en melding, eller fortelle det over telefon?

For å være helt ærlig, så hadde jeg nok skrevet det på en melding i dette tilfellet. Han har jo oppført seg helt åndssvakt, innpåsliten og faktisk litt creepy.

• Liker 2
Skrevet

For å være helt ærlig, så hadde jeg nok skrevet det på en melding i dette tilfellet. Han har jo oppført seg helt åndssvakt, innpåsliten og faktisk litt creepy.

Enig der, men siden vi har vært venner tidligere - føler jeg at han fortjener et godt svar. Men på en annen måte fortjener han faktisk ikke en dritt. Han kommer nok ikke til å gi seg og stå på sitt, så å ringe blir kanskje feil. Jeg er ikke så tøff i krangler heller, - og jeg kan vel ende opp som den skyldige.

Hvis dere hadde vært i en slik situasjon; og se for dere at dere hadde hatt det fint sammen en god tid tilbake; hvordan ville dere skrevet en slik melding?..

• Liker 1
Skrevet

Dersom du sender melding, så blir det vanskeligere for han å manipulere deg enn hvis du ringer.

Anonymous poster hash: 53d5f...20c
  • Liker 3
Skrevet (endret)

Enig der, men siden vi har vært venner tidligere - føler jeg at han fortjener et godt svar. Men på en annen måte fortjener han faktisk ikke en dritt. Han kommer nok ikke til å gi seg og stå på sitt, så å ringe blir kanskje feil. Jeg er ikke så tøff i krangler heller, - og jeg kan vel ende opp som den skyldige.

Hvis dere hadde vært i en slik situasjon; og se for dere at dere hadde hatt det fint sammen en god tid tilbake; hvordan ville dere skrevet en slik melding?..

Han fortjener ikke et ordentlig svar. Send melding, du. :-) Endret av Betasuppe
  • Liker 1
Skrevet

Hadde lik opplevelse med en for ikke så lenge siden, og han blir i disse dager 27. De endrer seg altså ikke med årene, disse.

Uansett hva du gjør må du regne med at han vinkler det slik at du er den klin gærne, og han har sannsynligvis god trening i å trykke på andres knapper slik at han får frem reaksjoner i deg.

Deg har han utnyttet lenge nå fordi du har uklare grenser og er usikker på deg selv. Trygge jenter hadde satt han på plass, men jeg skjønner at det er vanskelig når du ikke har erfaring med det og dere har mange felles venner.

Det blir litt ubehagelig fremover, men du må gjerne ta alle midler i bruk.

Her er noen mer utspekulerte:

- Si at du har fått kjæreste, og begynn hver samtale med å fortell hvor fantastisk den nye kjæresten er, og at du trenger råd av han (gale "vennen" din). Da blir han sikkert lei.

- Sett han på begrenset profil på facebook, og vent flere dager med å svare. Når du svarer: Vær unnvikende og nøytral, og si du må stikke. Ikke si hvorfor, bare logg av.

- Blokker han, og ikke tenk mer på det. Drit i hva han sier til andre.

- Snakk om mange "problemer" du har, og styr alltid fokus tilbake til deg selv. Da blir han sikkert kjempelei. Si du er deprimert og ikke har kapasitet til å være en venn nå. Da vil han sikkert søke mot andre.

Eller vær tøff, og si du føler det har vært så mye drama nå, at du er lei og ber han slutte.

Anonymous poster hash: 5cf9c...b1b
Skrevet

Sendte han en melding igår, hvor jeg sa at jeg ikke ønsket mer kontakt. Da sa han at han lurte på om jeg var en av de i verden som hadde mindre vett enn andre. Og at jeg er dum i hodet. Og at jeg bare skulle visst hvor mange som har baksnakket meg.

Føler meg som DRITT nå.

Skrevet

Blokker han fra chatten på fb din? Altså, så han ikke ser at du logger på? Til å begynne med altså :)

Skrevet

Han vet at han er en drittsekk, skriv en kort mld på facebook at du ikke vil ha mer kontakt. Slett han fra vennelista di og blokker han! Ikke vent på svar fra han, slett og blokker med en gang. Venter du på svar så kan han prøvemå gi deg dårlig samvittighet. Ikke svar på tlf om han ringer el sender sms. Maser han så tru med politianmeldelse (selv om han ikke truer) og forhåpentligvis skremmer det han bort. Hvis ikke få deg nytt og hemmelig mobilnr, og forklar venner at de ikke har lov å gi han nr ditt.

Jeg har en psykopateks som det der, ble heldigvis kvitt han, vi var sammen i bare 5 mnd. Han fikk ei venninne til å spionere på meg i 6 mnd etter jeg dumpa han, det sier jo litt.

Anonymous poster hash: 1410e...a9f

• Liker 1
Skrevet

Sendte han en melding igår, hvor jeg sa at jeg ikke ønsket mer kontakt. Da sa han at han lurte på om jeg var en av de i verden som hadde mindre vett enn andre. Og at jeg er dum i hodet. Og at jeg bare skulle visst hvor mange som har baksnakket meg.Føler meg som DRITT nå. Anonymous poster hash: b13f6...a91

Garantert løgn, ikke tro på noe av det han sier :hug:

• Liker 1
Skrevet

Herregud, du trenger da ikke å gjøre så mye utav det.

Send en melding til han på facebook og si at du mener dere har vokst fra hverandre og så sletter OG blokkerer du han.

Blokker nummeret hans fra å både ringe OG sende melding på mobilen. De fleste nye telefoner har denne funksjonen innebygd, men har ikke din telefon det så kan du laste ned svarteliste apper eller på engelsk: black list app.

Blokker han fra alle andre kanaler han kan nå deg på. Skype, twittter, instagram osv.

Om jeg var deg så ville jeg strengt tatt bare ha droppet å sende den meldingen i det hele tatt, jeg tenker at det kan fyre han ekstra opp. Bare få han slettet og blokkert fra alt. NÅ. Det tar deg 5 min, så er du ferdig. Gjør det nå. NÅ.

Anonymous poster hash: 95a17...f93
  • Liker 1
Skrevet

Oi. Det høres ut som du og jenta i denne tråden har samme innpåslitne kompis ;)

http://forum.kvinneguiden.no/index.php?showtopic=814397

Anonymous poster hash: 7afb1...98e

Okei, dette må jo være deg ts. Virker som om du er veldig redd for at andre skal bli sint på deg eller synes stygt om deg. Men du, bare blokker fyren fra alt, først og fremst. Det vil føles ekkelt i en stund like etter, men det går over etterhvert. Til slutt vil du glemme han helt. Om noen år kan du le og riste på hodet av hele greia. Ikke tenk så mye på hva han måtte tenke eller på at du må være snill med han. Du må være snill med deg selv.

Han vet at han er en drittsekk, skriv en kort mld på facebook at du ikke vil ha mer kontakt. Slett han fra vennelista di og blokker han! Ikke vent på svar fra han, slett og blokker med en gang. Venter du på svar så kan han prøvemå gi deg dårlig samvittighet. Ikke svar på tlf om han ringer el sender sms. Maser han så tru med politianmeldelse (selv om han ikke truer) og forhåpentligvis skremmer det han bort. Hvis ikke få deg nytt og hemmelig mobilnr, og forklar venner at de ikke har lov å gi han nr ditt.

Jeg har en psykopateks som det der, ble heldigvis kvitt han, vi var sammen i bare 5 mnd. Han fikk ei venninne til å spionere på meg i 6 mnd etter jeg dumpa han, det sier jo litt.

Helt enig, ikke vent på svar fra han. Du trenger ikke å skrive noe til han engang.

Anonymous poster hash: 95a17...f93

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...