AnonymBruker Skrevet 22. februar 2014 #1 Skrevet 22. februar 2014 Jeg ble kjent med en fyr for et år siden fordi vi gikk på samme skole (kun venner). Vi var ikke ofte sammen, men han snakket veldig mye til meg gjennom internett. Da har jeg svart for å være hyggelig tilbake. Han maste veldig mye på meg og kunne ofte bli sur hvis jeg ikke svarte med en gang, og jeg følte meg nesten forpliktet til å svare han. Nå bor vi ikke på samme plass lenger, og han maser hele tiden om når vi skal "henge". Den siste mnd har han skrevet "skjer" 14 ganger uten at jeg har svart… Igår spurte han hvorfor jeg ikke svarte, om jeg var sur på han. Da sa jeg at jeg var litt opptatt for tiden. Nå spørr han når vi skal finne på noe, men jeg har ikke egentlig lyst. Føler vi er så forskjellige, og at jeg på en måte har vokst litt fra han som venn. Hvordan kan jeg best mulig avslutte vennskapet? Uten å såre han da. Anonymous poster hash: 61326...718
Doge Skrevet 22. februar 2014 #2 Skrevet 22. februar 2014 Det enkleste er ofte det beste. Si at du føler dere har vokst fra hverandre som venner. 1
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2014 #3 Skrevet 22. februar 2014 Enig. Si det rett ut. Ikke bare ignorer personen,det er altfor feigt. Anonymous poster hash: 2dbe1...16d 2
Gjest Blondie65 Skrevet 22. februar 2014 #4 Skrevet 22. februar 2014 Hva er det med antennene til folk. Ja, altså jeg er helt enig i at man kan si fra rett ut at en ikke ønsker å pleie vennskapet da en ikke har så mye tilfelles lenger. Men: når du lager ørten meldinger på Facebook og foreslår flere ganger at noe skal skje og du får ingen eller ikke ønsket respons på dette - er det ikke da mulig å ta et hint?
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2014 #5 Skrevet 22. februar 2014 Hva er det med antennene til folk. Ja, altså jeg er helt enig i at man kan si fra rett ut at en ikke ønsker å pleie vennskapet da en ikke har så mye tilfelles lenger. Men: når du lager ørten meldinger på Facebook og foreslår flere ganger at noe skal skje og du får ingen eller ikke ønsket respons på dette - er det ikke da mulig å ta et hint? Endelig noen som forstår her. Han tar ikke hintet… Jeg har sagt til han før at jeg føler han maser litt, og da ble han sur og sa at jeg var så negativ til han. At det var min feil. Dagen etterpå får jeg melding. Hvordan går det?:D Finne på noe snart?".. Så han tar ikke hintet for å si det mildt. Anonymous poster hash: 61326...718
jita Skrevet 22. februar 2014 #6 Skrevet 22. februar 2014 Når du allerede har prøvd å snakket med han om at han maser så hadde jeg bare blokkert han. Jeg gjorde faktisk det mot en fyr som oppførte seg på samme måten. Jeg fikk helt noia av meldinger der det bare var skrever "skjer a?"
Arlea Skrevet 22. februar 2014 #7 Skrevet 22. februar 2014 Det er tydelig at fyren ikke tar et hint. Jeg synes det kan være utrolig vanskelig å si det direkte til folk hvis jeg har et problem med de (konfliktsky), men her tror jeg ikke det er noen utvei. Hvis han ikke har tatt hintet til nå så tar han det nok aldri med mindre du gir han klar beskjed.
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2014 #8 Skrevet 22. februar 2014 Det er tydelig at fyren ikke tar et hint. Jeg synes det kan være utrolig vanskelig å si det direkte til folk hvis jeg har et problem med de (konfliktsky), men her tror jeg ikke det er noen utvei. Hvis han ikke har tatt hintet til nå så tar han det nok aldri med mindre du gir han klar beskjed. Ja, men hvordan ville dere skrevet det? Han er veldig dramatisk av seg, og jeg vet ikke hvordan han vil ta det. Han kommer sikkert til å skjelle meg ut, true med å blocke meg, eller fortelle det til noen jeg kjenner for å lage enda mer drama. Jeg har prøvd å fortelle til han før, men det går ikke inn for han. Så hvordan ville dere skrevet det? Anonymous poster hash: 61326...718
Gjest Blondie65 Skrevet 22. februar 2014 #9 Skrevet 22. februar 2014 Hva slags folk er det han skal si noe til da? Neste gang det kommer en "skjer'a" svarer du "ingenting. Og slutt å kontakte meg for jeg vil ikke ha kontakt mer". Så blokker du han.
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2014 #10 Skrevet 22. februar 2014 Ja, men hvordan ville dere skrevet det? Han er veldig dramatisk av seg, og jeg vet ikke hvordan han vil ta det. Han kommer sikkert til å skjelle meg ut, true med å blocke meg Eh....er ikke det nettopp dette du ønsker? Problem solved, liksom.... Anonymous poster hash: 69731...e67 1
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2014 #11 Skrevet 22. februar 2014 Eh....er ikke det nettopp dette du ønsker? Problem solved, liksom.... Anonymous poster hash: 69731...e67 Haha! Jeg vil bare ikke ha en en dramatisk avslutning. Jeg vil bare at han skal slutte å mase så inni ….!!# Anonymous poster hash: 61326...718
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2014 #13 Skrevet 22. februar 2014 Haha! Jeg vil bare ikke ha en en dramatisk avslutning. Jeg vil bare at han skal slutte å mase så inni ….!!# Anonymous poster hash: 61326...718 Hvis du ikke vil ha kontakt, så bryter du kontakten. Folk gjør det hele tiden. Han overlever nok Hvis han blokker deg, hva gjør det da? Du vil jo ikke ha kontakt uansett? Eller? Anonymous poster hash: eb6f7...db5
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2014 #14 Skrevet 23. februar 2014 Hvis du ikke vil ha kontakt, så bryter du kontakten. Folk gjør det hele tiden. Han overlever nok Hvis han blokker deg, hva gjør det da? Du vil jo ikke ha kontakt uansett? Eller? Anonymous poster hash: eb6f7...db5 Hehe.. Jeg er bare veldig konfliktsky. Anonymous poster hash: 61326...718
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2014 #15 Skrevet 23. februar 2014 Hehe.. Jeg er bare veldig konfliktsky. Anonymous poster hash: 61326...718 Da er jo å kutte kontakten det enkleste, da slipper du jo å si noenting. De som ikke er konfliktsky hadde jo tatt det opp med personen. Men det slipper jo du da. Anonymous poster hash: eb6f7...db5
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2014 #16 Skrevet 23. februar 2014 Skriv: " Jeg føler ikke at vi har noe til felles og jeg ønsker ikke å ha noe kontakt med deg." Så sletter du ham fra Facebook. Om du skulle treffe ham tilfeldig på gaten kan du nikke når du går forbi. Anonymous poster hash: 2dbe1...16d
Arlea Skrevet 23. februar 2014 #17 Skrevet 23. februar 2014 Ja, men hvordan ville dere skrevet det? Han er veldig dramatisk av seg, og jeg vet ikke hvordan han vil ta det. Han kommer sikkert til å skjelle meg ut, true med å blocke meg, eller fortelle det til noen jeg kjenner for å lage enda mer drama. Jeg har prøvd å fortelle til han før, men det går ikke inn for han. Så hvordan ville dere skrevet det? Anonymous poster hash: 61326...718 Haha jeg aner ikke. Det spørs jo hvor mye kontakt dere har hatt tidligere også, men jeg ville prøvd å finne på en hvit løgn som samtidig er tydelig nok til at han skjønner at det ikke er vits i å prøve å holde kontakten. For eksempel beklage at du har vært dårlig til å svare i det siste pga. diffuse personlige årsaker, men understrek også at du synes det blir litt mye når han skriver så mye til deg uten at du svarer, og at du føler at dere har glidd fra hverandre og at du tror det er best om dere ikke henger noe i nær fremtid. Selvfølgelig er det utrolig vanskelig å "slå opp" med en venn uten at det blir tolket som veldig støtende, men når vedkommende er så insisterende så ville jeg nok heller risikert en sur tone enn å ende opp med å måtte ivareta et vennskap som du ikke er interessert i. Det er egentlig litt synd at det ikke er sosialt akseptert å slå opp med venner. Det er jo selvfølgelig ikke noe man skal ta lett på, men det burde være lov dersom alternativet er å skulle være helt falsk. Du får trøste deg med at kanskje vedkommende lærer av dette og ikke er så påtrengende i fremtiden slik at han kan skaffe seg ekte venner. 1
Gjest Blondie65 Skrevet 23. februar 2014 #18 Skrevet 23. februar 2014 Det er sosialt akseptert å slå opp med venner. Problemet kommer når disse vennene ikke eier antenner og ikke forstår at 1001 forslag om å gjøre dette eller noe annet alt sammen ender i ingenting og at det betyr at den andre faktisk ikke er interessert i videre kontakt. Man går ut og inn av vennskap hele tiden. Noen forsvinner fordi man flytter vekk fra hverandre, andre ender fordi en vokser fra hverandre eller er på ulike sted i livet (festløven blir mor og prioriterer barn, f.eks.). Desperate mennesker uten noen form for innstilte antenner er problemet.
Fråde Skrevet 23. februar 2014 #19 Skrevet 23. februar 2014 Er jo på en måte fair at han vet hvor han har deg, så jeg ville sagt i fra om dette tvert.
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2014 #20 Skrevet 23. februar 2014 Ja, jeg får vel gi beskjed til han idag. Skriver hele tiden en melding som jeg har tenkt å sende, men så er det alltid noe som stopper meg. Off Anonymous poster hash: 61326...718
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå