Gå til innhold

Fastlege:(

Fremhevede innlegg

Skrevet

Av 12 fastleger i min kommune, er bare to ledige.

Den ene er han jeg har nå, han er jeg veldig lite fornøyd med. Han andre har jeg hørt mye dårlig om... Hva gjør jeg da..? Det er èn eneste jeg kan bytte til, og han er muligens like bedriten som han jeg allerede har.

Er det helt ok å stå uten fastlege?

Og så be om time hos en av dem jeg har hørt mest positivt om?

Fastlege er supert for de som har hatt en i alle år og er fornøyd. Men for de som ikke er fornøyd med sin, og det ikke er mange andre ledige, er det et mareritt! :s

Anonymous poster hash: fc0ba...d51
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Må du ha fastlege i den kommunen du bor da?

Anonymous poster hash: d6bb1...a3c
  • Liker 2
Skrevet

Privat er jo et alternativ da kanskje? :) Jeg og hele familien min byttet til privat fastlege da vi ikke var fornøyd, er mye mer fornøyd nå og føler legen har tid til meg og ikke stiller alle mulig spm på 5 minutter og haster seg videre! :)

Anonymous poster hash: c6d3e...a47
Skrevet (endret)

Av 12 fastleger i min kommune, er bare to ledige.

Den ene er han jeg har nå, han er jeg veldig lite fornøyd med. Han andre har jeg hørt mye dårlig om... Hva gjør jeg da..? Det er èn eneste jeg kan bytte til, og han er muligens like bedriten som han jeg allerede har.

Er det helt ok å stå uten fastlege?

Og så be om time hos en av dem jeg har hørt mest positivt om?

Fastlege er supert for de som har hatt en i alle år og er fornøyd. Men for de som ikke er fornøyd med sin, og det ikke er mange andre ledige, er det et mareritt! :s

Anonymous poster hash: fc0ba...d51

Du kan bytte fastlege to ganger i året. Dersom du synes han andre er dårligere, så kan du jo bare bytte tilbake eller evt. til en fastlege i nabokommunen(?)

Endret av Sofie_22
Skrevet

Jeg har fastlege i nabokommunen. Anbefaler deg og sjekke. Har og hørt her er venteliste på de legene som er fullbooket. Når noen bytter blir det jo en ledig plass.

Anonymous poster hash: ac19f...a17

Skrevet

Du kan bytte til fastlege i nabokommunen, evt sjekke daglig om en av de andre i egen kommune blir ledig. Du kan stå utenfor fastlegeordningen, men det gir deg ikke rett på time hos en av de legene som har full liste. Alternativet er å gå privat.

Anonymous poster hash: cf81e...18c
Skrevet

Jeg sjekker jevnlig hvem som er blitt ledige på nettsidene til Helfo.

https://tjenester.nav.no/minfastlege/innbygger/fastlegesokikkepalogget.do

Det sies at de oppdateres den første i hver mnd, men jeg opplever at de blir oppdatert hele tiden. Så sjekk ofte! Jeg er på utkikk etter plasser hos en spesiell fastlege som jeg har hørt mye bra om. Frem til den gang jeg finner noe ledig der, går vi bare privat.

Anonymous poster hash: e2a70...62d
Skrevet

Hva er problemet dere har med legene deres?

Jeg har hørt så mange som klager, men jeg ser ikke problemet. Hvis han sier "det er ingenting" så sier du "jo, det er noe, dette er ikke normalt. Finn ut hva det er eller henvis meg".

Jeg mener ikke å være stygg eller frekk, men kan dere forklare hva problemene med legen deres er?

Skrevet

Hva er problemet dere har med legene deres?

Jeg har hørt så mange som klager, men jeg ser ikke problemet. Hvis han sier "det er ingenting" så sier du "jo, det er noe, dette er ikke normalt. Finn ut hva det er eller henvis meg".

Jeg mener ikke å være stygg eller frekk, men kan dere forklare hva problemene med legen deres er?

Jeg hadde en fastlege som var ufordragelig og nedlatende. Hun bare viftet bort problemene mine og tok meg ikke på alvor. En fastlege skal man kunne åpne seg til og ikke være redd for og si ting som de er. Derfor byttet jeg, fordi jeg følte meg ledd av. Har heldigvis funnet en bedre lege nå.

Anonymous poster hash: 1b755...6d6

• Liker 2
Gjest Hyssingen
Skrevet

Hater at ikke alle kommuner har hyggelige fastleger. Her jeg bor har nabokommunen kjipe fastleger så pasientene tar plassene til fastlegene i kommunen min istedet så vi ikke får fastlege.

Hold dere til deres egne kommuner, ikke igl dere inn på våre :sprettert:

• Liker 1
Skrevet

Jeg er usikker på om jeg liker fastlegen..eller hennes vikar for fastlegen forduftet og har tatt permisjon i 2 år. Flott ja når man står i kamp md nav. Hun nye kjenner meg ikke, og har ikke væt med på denne lange prosessen og forstår egentlig ingenting. Sier jeg har tvangstanker, men jeg har angst og depresjon !! Kanskje er det bra å ha tvangstanker ang nav, dess verre jo bedre er det der i gården (ang uføretrygd )

Når det gjelder hud og hår er hun elendig og gidder ikke høre på hva jeg sier. Sboreisk eksem er visst innbilt (alt e tvangstanker ) det samme med fet hud og pms.Hormonprøve skal hun i alle fall ikke ta.I ferietider er jeg glad for å få en vikar som kanskje er litt bedre på tema hun ikke er. Jeg vet ikke helt om jeg liker fastlege ordningen, sjelden legene er flinke på alle områder.. Men jeg tørr ikke bytte heller, kanskje får jeg en som er enda verre,

Anonymous poster hash: ccb07...484
Skrevet

Jeg "elsker" min fastlege. Kan snakke om alt, tar meg på alvor, er dyktig og effektiv.

Har fastlege i nabokommunen :fnise: (Jeg jobber selv i helsevesenet og vet at legene i min egen kommune ikke er til å stole på)

Anonymous poster hash: af4a5...dfd
Skrevet

Jeg "elsker" min fastlege. Kan snakke om alt, tar meg på alvor, er dyktig og effektiv.

Har fastlege i nabokommunen :fnise: (Jeg jobber selv i helsevesenet og vet at legene i min egen kommune ikke er til å stole på)

Anonymous poster hash: af4a5...dfd

Hvem og hvor?

Anonymous poster hash: 2f69f...e28

Skrevet

Hvilke leger i Vestfold er egentlig flinke? Husker det var stor sak i media om at mange var ubrukbare...

En på Vear var visst skikkelig hunk, men ikke noe grei å snakke med, ikke flink til å lytte osv.

Anonymous poster hash: 2f69f...e28

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...