Gå til innhold

botox i ansiktet

Fremhevede innlegg

Skrevet

jeg lurer på om det er noen som har tatt botox som medisinsk behandling? jeg sliter med voldsomme tics til tider. da spessielt i ansiktet og rundt øynene. jeg er til utreding for hva det kan være. nå først fysiske ting. slik som å utelukke epilepsi og slik. også om det ikke finnes noe der. så blir det med psykologisk utredning.

men jeg fikk et tilbud til behandling, sånn midlertidig, botox i de hissigste musklene. jeg ble veldig skremt, og sa at jeg måtte tenke på det litt først. slik som legen sa, så er det to ting som kan skje negativt. og det er det "beste", at jeg kan få blodutredelser i ansiktet. altså at jeg får bleflekker i trynet. lite kult. men det som værre er, er at jeg kan få lammelser i muskelen. så jeg får skjevheter i ansiktet. dette vil da bare vare i 3 måneder. men er det "bare" 3 måneder, når en har så lavt selvbilde at en knapt går ut av døra til vanlig? så det skremte livet av meg.

jeg har jo også hørt at ille ting kan skje. det er jo snakk om giftstoffer. og de giftstoffene kan vandre videre i kroppen. og kan forgifte en. dette er jo livsfarlig.

så derfor er jeg nå veldig i tenkeboksen. men tviler på at jeg egentlig vil tørre å gjøre det. men er det noen her inne som har gjort det før. som har tatt botox som medisinsk behandlig? hvordan var det? var det vondt? noen bivirkninger av det?

det er jo også mulig med medisiner. men det er jo mindre heldig. for det går jo på hele kroppen. så legen mente botox var det snilleste. men jeg vet ikke hvor enig jeg er.

Anonymous poster hash: 084c0...f5e
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg bruker botox for å unngå hodepine (driver å spenner muskulaturen i pannen konstant).

Å sette botoxen synst jeg kjennes som å knipe en liten kvise, litt vondt i et halvt sekund. Ikke noe å grue seg for. Det forsvinner jo også etter 3-6mnd, så angrer man er det jo bare til å ikke gjøre det igjen.

Lykke til :)

Anonymous poster hash: 47ba3...a6b

Skrevet

Glemte å skrive at jeg aldri har fått noen bivirkninger, og ingen av venninnene mine som bruker botox har opplevd noe negativt heller.

Anonymous poster hash: 47ba3...a6b

Skrevet

takk for svar. ja. det varer i 3 måneder sa legen. så det må jo gjøres hver 3. måned. men om jeg da skulle være uheldig å få lammelser, så vil det vare i 3 måneder. og det vil nok ødelegge meg mer enn å ikke gjøre noe tenker jeg. pga min ekstremt lave selvtillig/bilde. men ja. det er jo noe jeg vurderer.

er godt å høre at du eller noen av dine venner ikke har opplevd noen bivirkninger :)

men haha. jeg har verdens laveste smerteterskel. haha :P

TS

Anonymous poster hash: 084c0...f5e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...