Gå til innhold

antidepressiva

Fremhevede innlegg

Skrevet

Nå er jeg skikkelig langt nede. Slitt med spiseforstyrrelser i lang tid (først restrektivt matinntak og nå overspising og oppkast), sliter også med overtrening. Begynte på cipralex for noen måneder siden for da var depresjonen sykt ille. Orket ingenting og alt var bare svart. Etter tre måneder er situasjonen slik at depresjonen fremdeles er der, har innimellom en god dag, men de fleste er svarte. I tillegg har bulimien bare blitt verre og verre. Mange dager kaster jeg opp oppnot 10 ganger og spiser enorme mengder mat. Det er jo mange som legger på seg av antidepresiva så mitt spørsmål er følgende: kan jeg ha blitt verre av medisinen? Bør jeg vurdere å bytte til fontex (som skal hjelpe mot bulimi). Føler rett og slett at kjemien i kroppen min er heøt på bærtur om dagen, suget er der konstant, skrekkelig sulten. Er også litt undervektig (bmi på 16,5). Orker rett og slett ikke ha det slik lenger, fungere hverken på jobb eller sosialt. Orker svært lite og fryser og er slapp og svimmel. Når det gjelder behandling har jeg bare gitt opp. Er lei av å gå i behandling når jeg ikke føler det hjelper noe. Å prate seg ut av dette problemet virker meningsløst. Jeg vet ikke hvorfor jeg kaster opp og overspiser, kroppen bare skriker etter mat og med vektøkningsangst må jeg også kaste opp....så føler meg lost i denne sykdommen. Men kan bytte av antidep være løsningen?

Anonymous poster hash: 23ecb...819

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kjære TS

Det er trist å høre at du har det sånn, og at du føler behandling ikke nytter. Det finnes imidlertid noen du kan ta kontakt med for å søke råd. ROS - Rådgivning Om Spiseforstyrrelser er et sånt sted. De har lang erfaring i å hjelpe folk med spiseforstyrrelser, og kan kontaktes både på mail og telefon. I tillegg har IKS - Interessegruppa for Kvinner med Spiseforstyrrelser også mye å bidra med. Jeg anbefaler deg å ta kontakt med en av disse.

Jeg må dessverre stenge tråden din, da tråder om spiseforstyrrelser ikke tillates på KG, fordi vi ikke vet hva slags svar du kan få.

Rainbow81, mod

Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...