Snurrebart Skrevet 24. februar 2014 #1 Skrevet 24. februar 2014 Her forleden var jeg innom for en GU pga. mye smerter over en lengre periode. Vi fant ingen ting galt, men venter fremdeles på prøvesvarene. Men alt -så- bra ut. Jeg fikk dermed ikke svar på hvorfor jeg har så ufattelige smerter under samleie... Noe som var hovedårsaken til at jeg gikk dit. Legen sa at det kunne være endometriose, men at det ikke var en undersøkelse de normalt tok med mindre jeg hadde problemer med å bli gravid (siden den er så omfattende). Så, til mitt spørsmål : Dere som HAR endometriose - Har dere mye smerter under samleie? Hilsen DrittLeiVondter!
Capricorn Skrevet 24. februar 2014 #2 Skrevet 24. februar 2014 Jeg kan ha det, men ikke alltid. Kommer litt an på hvor ille det er akkurat den mnd.
Snurrebart Skrevet 24. februar 2014 Forfatter #3 Skrevet 24. februar 2014 Smertene kjennes ut som om jeg får et digert sverd stukket inn i magen, det er det nermeste jeg kommer en beskrivelse. Og den smerten "forblir" der også. Er bare sært, ekkelt og ødelegger alt. Skikkelig j*velig! Hvis noen har opplevd noe liknende, hva kan det være?
Avalon Skrevet 24. februar 2014 #4 Skrevet 24. februar 2014 (endret) Jeg har endometriose, men har ikke hatt smerter under samleie. Synes det var rart at gyn sa de ikke foretok undersøkelsen med mindre du fikk problemer med å bli gravid??! Jeg gikk til gyn for sterke menssmerter, ble videresendt til gyn på sykehuset og der satte de meg opp til lapraskopi. Jeg var 21 år gammel. Da jeg etter lap. fikk påvist endo, så begynte sykehuset å finne bedre smertestillende til meg og hvilken hormonprevensjon jeg tålte best for å unngå blødninger. Slik at endoen blir holdt i sjakk. Får komme uten henvising til spesialist gyn, pga. endoen. Og han sjekket ALLTID om eg har fått cyster på livmor og eggstokker, uansett hva jeg er der for. Rare greier! Synes du ska stå på krava! Evt. bytt gyn. Hørtes rart ut i mine ører. Det er jo viktig å finne ut om en har endo, slik at en kan holde den i sjakk! Endret 24. februar 2014 av Avalon 1
Gjest avocadoen Skrevet 24. februar 2014 #5 Skrevet 24. februar 2014 Har det nå når jeg har smerter hele tiden, men hadde det ikke før. Det varierer fra person til person. Selv skal jeg snart operere
Avalon Skrevet 24. februar 2014 #6 Skrevet 24. februar 2014 Har det nå når jeg har smerter hele tiden, men hadde det ikke før. Det varierer fra person til person. Selv skal jeg snart operere Ja, symptomene er forskjellige fra person til person. Noen kan også ha andre symptomer enn de som er på "listen". Det er viktig å få det undersøkt, slik at du får en smertefri hverdag og holde endoen i sjakk, så langt det lar seg gjøre.
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2014 #7 Skrevet 24. februar 2014 Jeg er i samme situasjon som TS. Lurer litt på hvordan de smertene ved samleie "skal være" når man har Endo? Hvis partneren min bruker lang tid (minst 30 min) på å varme opp har jeg sjeldent ubehag. I starten gjør det som oftest litt vondt. Smertene sitter like innenfor åpningen og stråler utover.Anonymous poster hash: 4cae8...b1e
Sugerøret Skrevet 24. februar 2014 #8 Skrevet 24. februar 2014 Har endo.Blitt operert og fått fjernet en del cyster. Da forsvant det meste av mine sexsmerter. Tydligvis en cyste /vev som irritert/truffet ved sex. Her hjalp det ikke med 19 timers oppvarming... satt på spissen.
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2014 #9 Skrevet 24. februar 2014 Jeg har ofte smerter under sex, ikke hver gang. Har tatt laparoskopi og det ble funnet litt endo, men gynekologen mente det var for lite og feil plassert til å gi meg smerter under sex. Det ble ikke funnet noe annet galt hos meg. I tillegg til smerter ved sex har jeg mye smerter under mens og i mellom mens. Det er frustrerende å ikke vite hvorfor. Anonymous poster hash: b48ab...caa
Snurrebart Skrevet 25. februar 2014 Forfatter #10 Skrevet 25. februar 2014 Har endo.Blitt operert og fått fjernet en del cyster. Da forsvant det meste av mine sexsmerter. Tydligvis en cyste /vev som irritert/truffet ved sex. Her hjalp det ikke med 19 timers oppvarming... satt på spissen. Bare for å ha nevnt det - Jeg ble sjekket for cyster, hadde ingen. Trodde kanskje det til å begynne med, pga. de hersens smertene
Snurrebart Skrevet 25. februar 2014 Forfatter #11 Skrevet 25. februar 2014 Jeg er i samme situasjon som TS. Lurer litt på hvordan de smertene ved samleie "skal være" når man har Endo? Hvis partneren min bruker lang tid (minst 30 min) på å varme opp har jeg sjeldent ubehag. I starten gjør det som oftest litt vondt. Smertene sitter like innenfor åpningen og stråler utover.Anonymous poster hash: 4cae8...b1e Hei AB, kjedelig at du også skal slite med liknende problem! Hos meg er smertene kun om han "butter", altså øverst, og da gjør det så sinnsykt intenst vondt at jeg tror jeg skal dø. Sprer seg litt oppover, og varer litt. Er så ille at jeg hyler.
Sugerøret Skrevet 25. februar 2014 #12 Skrevet 25. februar 2014 Bare for å ha nevnt det - Jeg ble sjekket for cyster, hadde ingen. Trodde kanskje det til å begynne med, pga. de hersens smertene Det kan også være sammenvokstninger,arrvev ,livmorslimhinnevev (Her husker jeg ikke rette ordlyden) som gir smerter.Og selvfølgelig fra tarm
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2014 #13 Skrevet 25. februar 2014 Hei AB, kjedelig at du også skal slite med liknende problem! Hos meg er smertene kun om han "butter", altså øverst, og da gjør det så sinnsykt intenst vondt at jeg tror jeg skal dø. Sprer seg litt oppover, og varer litt. Er så ille at jeg hyler. Gjør det ikke det hos alle da? For jeg brekker heller begge beina fremfor at han skal "bunne" meg. Anonymous poster hash: 4cae8...b1e
Snurrebart Skrevet 25. februar 2014 Forfatter #14 Skrevet 25. februar 2014 Gjør det ikke det hos alle da? For jeg brekker heller begge beina fremfor at han skal "bunne" meg.Anonymous poster hash: 4cae8...b1e Aldri i mitt liv hatt problemer med dette, før for et par år siden.
Sugerøret Skrevet 25. februar 2014 #15 Skrevet 25. februar 2014 Kjenner meg igjen hos ab som heller brekker beina. Det er sykt vondt. Doggy style og en partner som har forståelse og kunnskap om hva du går igjennom er viktig.
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2014 #16 Skrevet 25. februar 2014 Ok, så det er ikke vanlig å få smerter av det? For det nevnte jeg ikke da jeg spurte fastlegen om å bli utredet for Endo. Anonymous poster hash: 4cae8...b1e
Capricorn Skrevet 28. februar 2014 #17 Skrevet 28. februar 2014 Ok, så det er ikke vanlig å få smerter av det? For det nevnte jeg ikke da jeg spurte fastlegen om å bli utredet for Endo.Anonymous poster hash: 4cae8...b1e Jo, det er vanlig for noen. 1
malucca Skrevet 3. mars 2014 #18 Skrevet 3. mars 2014 Har ei venninne som ikke hadde noen cyster eller noe, men hadde veldig vondt under samleie. Hun ble diagnostisert med vaginose, selv om hun ikke har opplevd overgrep av noe slag. Jeg har ikke endo eller vaginose, men kjenner igjen smertene! Har blitt operert for en kreftsvulst på venstre eggstokk. Jeg trodde den var roten til smerten og at det ville avta når den forsvant, men jeg har fortsatt jævlig vondt i magen. Generelt og under samleie! Luftsmerter og smerter i livmor/eggstokk, samt kramper i nedre region av magen Det er så vondt, og det gjør det vanskeligere å bli kåt under forspillet, og da blir smertene enda verre. Ond sirkel.... Min midlertidige løsning er faktisk å kombinere vanlig penetrering med en klitorisvibrator. Jeg tror klitorisstimuleringen avleder konsentrasjonen om smerten. Doggy style og en klitorisvibrator - og selvfølgelig god kommunikasjon. Vi har også kjøpt en liberator-puff som man får kjøpt på kondomeriet, som jeg legger under magen når jeg blir tatt bakfra, så jeg slapper av i magemusklene og forhåpentligvis på sikt klarer å ikke spenne meg og få mer vondt. Legene har forøvrig gitt opp å finne ut av hva det feiler meg. De sier at det er psykisk og at jeg skal drikke vann... Dæven i helvete, hvis blikk kunne drepe!! Masse lykke til! Jeg føler med deg! <3 1
Avalon Skrevet 3. mars 2014 #19 Skrevet 3. mars 2014 Drikke vann??! Herregud.... dummeste jeg har hørt! 1
malucca Skrevet 3. mars 2014 #20 Skrevet 3. mars 2014 Drikke vann??! Herregud.... dummeste jeg har hørt! Jupp! Jeg hadde en fastlege som ba meg gå ned i vekt og drikke vann, også ga han meg resept på valium fordi jeg var så stressa. Jeg byttet fastlege, og den nye fastlegen fant ut at det var kreft. In his face! Han burde seriøst revurdere karrierevalget.....
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå