Gå til innhold

Pliktsex i ekteskapet

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei!

Jeg pleier å lese samlivsspalter i aviser og blader og et tema som går igjen er sexualitet ettter mange års ekteskap. Mange sliter med lysten men det jeg virkelig reagerer på er at mange damer

"snur ryggen til partneren og lar det stå til".

Hvordan orker dere dette om dere

egentlug ikke ønsker sex? Har dere sex

bare som et lim for ikke å miste partneren?

Blir dere ikke bare mer ulykkelige av

dette?

Jeg har ikke vært gift, men samboer mog kunne aldri tenkt meg å gå på akkord med

min egen seksualitet. Gjør dere det for å

være "snill". Bare noen tanker rundt dette.

Skjønner mange ikke har det sånn. Dette

innlegget er ikke til dere. :)

Takk for svar! :)

På

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har opplevd å ha det sånn i samboerforhold....men aldri mer,det førte bare til forverring av tingene

• Liker 1
Skrevet

Menn gjør kanskje det samme. ? Dvs pliktsex ?

Skrevet

Menn gjør kanskje det samme. ? Dvs pliktsex ?

Jeg gjorde det....Er en veldig kåt person,men det var ting som gjorde at jeg slet med å tenne på akkurar den dama jeg var samboer med..

Skrevet

Jeg sikter til de som egentlig ikke vil det men gjør det likevel. Spesielt etter mange års ekteskap og når de har fått barn.

Skrevet

Jeg lurer på hvorfor noen syns det er er så forferdelig å ha sex med partneren sin?

Hvorfor vil man leve med et menneske som byr en så imot at sex blir så forferdelig?

Anonymous poster hash: a0276...f89

• Liker 3
Skrevet

Hvis jeg ikke har lyst i utgangspunktet så blir det jo godt når vil kommer i gang. Det er jo ikke sånn at det føles som et overgrep akkurat å ha sex med den man elsker.

Anonymous poster hash: fd821...125
  • Liker 5
Gjest Funky Punk
Skrevet

Det hender at jeg er i perioder hvor interessen for sex er fraværende. Jeg har sex med mannen min likevel. Som AB skriver over her, det blir jo godt når man kommer igang :)

Og jeg erfarer iallefall det at dersom jeg ikke har sex i de periodene, så kan det gå laang tid før lysten kommer tilbake. "Tvinger" jeg meg til å ha sex, så kommer lysten tilbake mye kjappere :)

• Liker 5
Skrevet

Hvis jeg ikke har lyst i utgangspunktet så blir det jo godt når vil kommer i gang. Det er jo ikke sånn at det føles som et overgrep akkurat å ha sex med den man elsker.

Anonymous poster hash: fd821...125

+ 1 her.

Vil aldri finne sex med en mann jeg er glad i frastøtende. Hvis det er det, er jeg med feil mann. Har generelt høy sexlyst, men hvis den hadde dabbet av hadde jeg forsøkt å gjøre noe med det. Jeg hadde faktisk ofret andre ting for mindre stress og mer sexlyst. Heller kortere arbeidsdager og mindre lønn, enn et stresset og miserabelt liv og et forhold som falt fra hverandre.

Synes uansett ikke det er greit å tvinge en partner inn i sølibat.

Anonymous poster hash: c91e9...54f

• Liker 3
Skrevet

Det hender at jeg er i perioder hvor interessen for sex er fraværende. Jeg har sex med mannen min likevel. Som AB skriver over her, det blir jo godt når man kommer igang :)

Og jeg erfarer iallefall det at dersom jeg ikke har sex i de periodene, så kan det gå laang tid før lysten kommer tilbake. "Tvinger" jeg meg til å ha sex, så kommer lysten tilbake mye kjappere :)

Nettopp, sex gir mer lyst på mer sex. Må holdes igang.

• Liker 1
Skrevet (endret)

Jeg er så krevende at jeg ønsker en partner som tenner på meg, og får jeg bare en liten duft eller eim av plikt så forsvinner egen tenning relativt fort også.....

Pliktsex her i huset ville med andre ord betydd langvarig tørke!

Endret av Mike Waters
Skrevet

Jeg har gjort dette jevnlig over flere år for å få slutt på sexmaset. Noe som selvfølgelig førte til at min sexlyst døde fullstendig. Men han var tydeligvis fornøyd, for å skilles var ikke noe alternativ.

Til slutt gikk det så langt at jeg ble kvalm av tanken på sex og berøring fra ham. All berøring ble tolket seksuelt og jeg gikk omveier rundt ham. Heldigvis så skjønte jeg til slutt at slik kunne jeg ikke gå lenger så jeg flyttet, men ikke uten at han jobbet knallhardt for å få meg til å bli.

Jeg var i tillegg overbevist om at jeg var aseksuell, siden jeg ikke hadde seksuell lyst på min mann på minst 15 år (om jeg noen gang har hatt det) men dette ble grundig korrigert etter at jeg flyttet, så det er alltid en sjanse for alle :D

Anbefaler ingen å gå på akkord med seg selv. Man ødelegger bare sitt sexliv på den måten.

Anonymous poster hash: 86b7f...c38
Skrevet

Jeg har gjort dette jevnlig over flere år for å få slutt på sexmaset. Noe som selvfølgelig førte til at min sexlyst døde fullstendig. Men han var tydeligvis fornøyd, for å skilles var ikke noe alternativ.

Til slutt gikk det så langt at jeg ble kvalm av tanken på sex og berøring fra ham. All berøring ble tolket seksuelt og jeg gikk omveier rundt ham. Heldigvis så skjønte jeg til slutt at slik kunne jeg ikke gå lenger så jeg flyttet, men ikke uten at han jobbet knallhardt for å få meg til å bli.

Jeg var i tillegg overbevist om at jeg var aseksuell, siden jeg ikke hadde seksuell lyst på min mann på minst 15 år (om jeg noen gang har hatt det) men dette ble grundig korrigert etter at jeg flyttet, så det er alltid en sjanse for alle :D

Anbefaler ingen å gå på akkord med seg selv. Man ødelegger bare sitt sexliv på den måten.

Dette er da din erfaring, men her var det du som ville ut.

Jeg kjenner flere kvinner i langvarige ekteskap som iblant sier ja til sex uten at de har lyst i utgangspunktet. Det betyr ikke at de bare har "pliktsex", eller at lysten er død for godt.

I ditt tilfelle høres det ut som om det hadde endt med skilsmisse uansett, hvis mannens berøring gjorde deg "kvalm".

Skrevet

Dette er da din erfaring, men her var det du som ville ut.

Jeg kjenner flere kvinner i langvarige ekteskap som iblant sier ja til sex uten at de har lyst i utgangspunktet. Det betyr ikke at de bare har "pliktsex", eller at lysten er død for godt.

I ditt tilfelle høres det ut som om det hadde endt med skilsmisse uansett, hvis mannens berøring gjorde deg "kvalm".

Å si ja i blant uten å ha lyst er en ting.. Å føle man må si ja hver gang uten å ha lyst er noe helt annet.

Jeg gikk ut av forholdet for oss begge. For min del fordi et slikt liv ikke er noe liv, og for hans del fordi han fortjener så mye bedre.

At jeg ble kvalm etter minimum 15 års ufrivillig sexliv er vel egentlig helt naturlig. Jeg skulle gått mye tidligere. Men det er ikke alltid så enkelt når man har barn sammen.

Skrevet

Jeg sa aldri nei til eksen, for jeg elsket ham og ville jo være nær ham, selv om jeg ikke alltid nødvendigvis skalv av lyst før vi startet ;) Jeg synes det var veldig avslappende faktisk, sex var en lavterskelgreie, og det gjorde at det alltid føltes fint.

Å ha sex når det emosjonelle forholdet og nærheten ikke er på plass, det er noe helt annet. Det kunne ikke falle meg inn.

• Liker 1
Skrevet

Sier aldri nei til sex, selv om jeg kanskje ikke har så veldig lyst akkurat da. Uansett om lysten kommer etter hvert eller ikke (og det gjør den vanligvis) så er jeg alltid glad for sex. Sex er ikke bare inn-og-ut, men også mye kos og kjærtegn - og det trenger jeg ikke å være kåt for å nyte.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...