AnonymBruker Skrevet 24. februar 2014 #1 Skrevet 24. februar 2014 Noen som vet reglene for Oslo kommune evt Utdanningsetaten når det gjelder å gå til lege/tannlege i arbeidstid? Er dette med eller uten lønn? Finner ikke noe om det på nett. På arbeidsplassen min blir dette praktisert ulikt, visst. Noen får lønn mens de er hos legen(hvis du skal til spesialt), mens andre ikke. Anonymous poster hash: eb1d5...a06
Solstrålemamma Skrevet 24. februar 2014 #2 Skrevet 24. februar 2014 Ta det opp med tillitsvalgt. Alle skal følge samme regler men arb.giver kan henvise til lege/tannlege på kveldstid og er i sin fulle rett hvis jeg har oppfattet det riktig. Akutte ting eller noe som haster i arb.tiden skal arb.giver betale lønn. Dette er i allefall hva jeg har opplevd.
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2014 #4 Skrevet 24. februar 2014 Tusen takk for svar:) Tillitsvalgt vet heller ikke, det som er litt merkelig. Men hva hvis lege eller tannlege ikke kan på kveldstid? Det er jo veldig uvanlig at man får tid hos disse etter kl 15.00. Jeg prøver som regel å å få timer etter jobb, men dette er jo ikke noe jeg kan styre..(ikke at jeg går til legen ofte i arbeidstiden,altså) Anonymous poster hash: eb1d5...a06
Version 2.0 Skrevet 24. februar 2014 #5 Skrevet 24. februar 2014 Noen som vet reglene for Oslo kommune evt Utdanningsetaten når det gjelder å gå til lege/tannlege i arbeidstid? Er dette med eller uten lønn? Finner ikke noe om det på nett. På arbeidsplassen min blir dette praktisert ulikt, visst. Noen får lønn mens de er hos legen(hvis du skal til spesialt), mens andre ikke. Anonymous poster hash: eb1d5...a06 http://lovdata.no/artikkel/lege-_og_tannlegebesok_i_arbeidstiden/24
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2014 #6 Skrevet 24. februar 2014 Sjekk overenskomsten de fleste overenskomster har forhandlet frem rett til fri med lønn i slike tilfeller. (Rart at tillitsvalgt ikke hadde oversikt..) Hvis du ikke finner fram selv ring forbundet! Anonymous poster hash: 69983...0bb
Solstrålemamma Skrevet 24. februar 2014 #7 Skrevet 24. februar 2014 Er du medlem av fagforening? Hvis ikke gjør dette! Tannlegevakten har åpent kveldstid i Oslo
Glitnir Skrevet 24. februar 2014 #8 Skrevet 24. februar 2014 Sjekk kommunens permisjonsreglement evt personalhåndbok. Du har ikke rett til fri med lønn etter loven.
Solstrålemamma Skrevet 24. februar 2014 #9 Skrevet 24. februar 2014 De fleste arbeidsgivere gjør likevel dette. Også til begravelser v. nær familie. Skulle bare mangle (etter min mening). Opprettholder godt miljø på jobben. V. en fjern onkel ol. kan man få nei er min erfaring.
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2014 #10 Skrevet 24. februar 2014 Da jeg jobbet i kommunen fikk jeg fri for å gå til legen, men vi ble oppfordret til å be om time klokken 8 eller kl. 15, eventuelt rundt lunsjtider. Det jeg ser litt mye av nå som jeg jobber i staten er at folk som har lege langt unna arbeidsstedet litt for ofte har time klokken 09.30, ikke rekker å komme på jobb før legen og deretter ender opp med å slentre inn på jobb i 12-tiden. Disse har selvsagt også tre barn som alle skal til legen iblant, med samme greie. Anonymous poster hash: 06900...bef
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2014 #11 Skrevet 24. februar 2014 Da jeg jobbet i kommunen fikk jeg fri for å gå til legen, men vi ble oppfordret til å be om time klokken 8 eller kl. 15, eventuelt rundt lunsjtider. Det jeg ser litt mye av nå som jeg jobber i staten er at folk som har lege langt unna arbeidsstedet litt for ofte har time klokken 09.30, ikke rekker å komme på jobb før legen og deretter ender opp med å slentre inn på jobb i 12-tiden. Disse har selvsagt også tre barn som alle skal til legen iblant, med samme greie. Anonymous poster hash: 06900...bef Ja, men dette kan vel også skyldes at det ikke er andre ledige timer. Men så langt det er mulig så skal man selvsagt legge legetimer til tidspunkter som fører til minst ulempe for arbeidsplassen, noe annet er bare slurvete. Anonymous poster hash: bd001...eb2
Muscae Skrevet 24. februar 2014 #12 Skrevet 24. februar 2014 Da jeg jobbet i kommunen fikk jeg fri for å gå til legen, men vi ble oppfordret til å be om time klokken 8 eller kl. 15, eventuelt rundt lunsjtider. Det jeg ser litt mye av nå som jeg jobber i staten er at folk som har lege langt unna arbeidsstedet litt for ofte har time klokken 09.30, ikke rekker å komme på jobb før legen og deretter ender opp med å slentre inn på jobb i 12-tiden. Disse har selvsagt også tre barn som alle skal til legen iblant, med samme greie.Anonymous poster hash: 06900...bef men dette ønsker vel alle arbeidsgivere. Noen må nødvendigvis ta de timene som er ukurante også.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå